MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

idzie wiosna...
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=2154
Strona 1 z 1

Autor:  klucha116 [ pn mar 31, 2003 8:42 am ]
Tytuł:  idzie wiosna...

i mam znowu klopot z ogrzewaniem!! :(
po stronie kierowcy bez wzgledu na to czy sowak jest na nax czy min i tak leci cieple powietrze :cry: , a od strony pasazera wieje po nogach powietrze proporcjonalnie do predkosci!!
POMOCY!!
Pozdrawiam!!!

Autor:  MacKuz [ pn mar 31, 2003 10:42 am ]
Tytuł:  Re: idzie wiosna...

klucha116 pisze:
i mam znowu klopot z ogrzewaniem!! :(
po stronie kierowcy bez wzgledu na to czy sowak jest na nax czy min i tak leci cieple powietrze :cry: ,


Najprawdopodobniej masz uszkodzony układ podcisnieniowego sterowania zaworem który odcina nagrzewnice od silnika (padł siłownik, lub sa duze nieszczelności w układzie) ja też nieststy go nie mam :( i musze zawór otwierac lub zamykać ręcznie.

klucha116 pisze:
a od strony pasazera wieje po nogach powietrze proporcjonalnie do predkosci!!



Co do drugiego problemu najprawdopodobniej masz uszkodzone klapy ..

Autor:  klucha116 [ pn mar 31, 2003 11:11 am ]
Tytuł:  Re: idzie wiosna...

Cytuj:
Najprawdopodobniej masz uszkodzony układ podcisnieniowego sterowania zaworem który odcina nagrzewnice od silnika (padł siłownik, lub sa duze nieszczelności w układzie) ja też nieststy go nie mam :( i musze zawór otwierac lub zamykać ręcznie.


ale podcisnienie sie trzyma dosyc dobrze, zamki dzialaja!!
a z tym recznym wylaczaniem to jak to robisz??
a w razie co to jak naprawic silownik podcisnieniowy??

Cytuj:
Co do drugiego problemu najprawdopodobniej masz uszkodzone klapy ..

czyli cały dzien roboty!!
i jeszcze wiedziec jak naprawic, ale mam nadzieje, ze to zmurszale gabki :lol: !
dzieki i pozdrawiam!

Autor:  MacKuz [ pn mar 31, 2003 11:23 am ]
Tytuł:  Re: idzie wiosna...

klucha116 pisze:
ale podcisnienie sie trzyma dosyc dobrze, zamki dzialaja!!
a z tym recznym wylaczaniem to jak to robisz??
a w razie co to jak naprawic silownik podcisnieniowy??


Podnosze maske i recznie otwietam lub zamykam zawór :D :D

Naprawa nawet jak sie uda bedzie na krótko to tak samo jak regeneracja siłównków centrala - kupić sprawny ale ja szukam od 2 lat i [dupa]

Autor:  mroziu [ pn mar 31, 2003 5:19 pm ]
Tytuł: 

A moze zacząć od sprawdzenia cięgień?

Autor:  klucha116 [ czw kwie 03, 2003 8:18 am ]
Tytuł:  Re: idzie wiosna...

Najprawdopodobniej masz uszkodzony układ podcisnieniowego sterowania zaworem który odcina nagrzewnice od silnika (padł siłownik, lub sa duze nieszczelności w układzie) ja też nieststy go nie mam :( i musze zawór otwierac lub zamykać ręcznie.

prubowalem przelaczyc zawor racznie, ale powraca do pierwotnej pozycji :( mam nadzieje, ze dobrym zaworem poruszalem (na wezu) wrazenie takie jakby wlasnie silownik podcisnieniowy trzymal i odciagal zaworek do poprzedniej pozycji!!
mam wrazenie ze cos z ciegnami moze byc nie tak!!
Pozdrawiam!!

Autor:  MacKuz [ czw kwie 03, 2003 8:42 am ]
Tytuł:  Re: idzie wiosna...

klucha116 pisze:
prubowalem przelaczyc zawor racznie, ale powraca do pierwotnej pozycji :( mam nadzieje, ze dobrym zaworem poruszalem (na wezu) wrazenie takie jakby wlasnie silownik podcisnieniowy trzymal i odciagal zaworek do poprzedniej pozycji!!
mam wrazenie ze cos z ciegnami moze byc nie tak!!
Pozdrawiam!!


Jeżeli chodzi o sterowanie dopływem wody do nagrzewnicy nie ma tam rzdnych cięgien jest tylko ten zaworek.

O ile mnie pamięć nie myli za worek jest zamkniety w lewym maksymalnym położeniu czyli w strone środka komory silnika.
I jeżeli masz suatwiony sówak od ogrzewania w dół a zawór jest w prawym skrajnym położeniu to masz uszkodzone sterowanie tym zaworem.

Pozdrawiam

Autor:  klucha116 [ czw kwie 03, 2003 10:33 am ]
Tytuł:  Re: idzie wiosna...

MacKuz pisze:
klucha116 pisze:
prubowalem przelaczyc zawor racznie, ale powraca do pierwotnej pozycji :( mam nadzieje, ze dobrym zaworem poruszalem (na wezu) wrazenie takie jakby wlasnie silownik podcisnieniowy trzymal i odciagal zaworek do poprzedniej pozycji!!
mam wrazenie ze cos z ciegnami moze byc nie tak!!
Pozdrawiam!!


Jeżeli chodzi o sterowanie dopływem wody do nagrzewnicy nie ma tam rzdnych cięgien jest tylko ten zaworek.

O ile mnie pamięć nie myli za worek jest zamkniety w lewym maksymalnym położeniu czyli w strone środka komory silnika.
I jeżeli masz suatwiony sówak od ogrzewania w dół a zawór jest w prawym skrajnym położeniu to masz uszkodzone sterowanie tym zaworem.

Pozdrawiam


To mam uszkodzone!! :(
moze to byc spowodowane moimi dzialaniami zwiazanymi z montazem radia!!


Pozdrawiam!!

Autor:  mroziu [ czw kwie 03, 2003 5:19 pm ]
Tytuł: 

A dlaczego to nie moga byc ciegła? To co steruje tym zaworem? Suwak jest sprzezony z zaworem na podczerwien???

Autor:  Duke [ czw kwie 03, 2003 8:36 pm ]
Tytuł: 

cze
Jeśli nagrzewnica jest taka sama jak w 107 to przepływem ciepłego powietrza regulują klapy połączone ze skrajnymi suwakami w "panelu sterowania", natomiast przepływem ciepłej wody przez nagrzewnicę steruje zawór otwierany podciśnieniowym siłownikiem. Siłownik natomiast jest sterowany zaworem podciśnieniowym sterowanym mikrostykami przełączanymi przez te same suwaki w panelu sterowania -( są przełączane w skrajnym położeniu "zimne powietrze").
nagrzewnica jest ciepła gdy nawet jeden z suwaków jest uniesiony, regulacja ciepła jest realizowana przez mieszanie powietrza zimnego z ciepłym, a nie poprzez ilość przepływającej ciepłej wody przez nagrzewnicę. Montując radio mogłeś uszkodzić przewody elektryczne do mikrostyków - dlatego masz ciepłe powietrze, co do pasażera może być uszkodzona klapa, tj najprawdopodobnie gąbka która pełni prucz uszczelnienia rolę zawiasu - u mnie objawiło się to trudnościami z przesuwaniem dziwigni,
PS wymontowanie nagrzewnicy w 107 zabrało mi trochę czasu.... :evil: ale juz jest git bo zamontowałem sobie nowe gąbeczki

Autor:  mroziu [ czw kwie 03, 2003 11:10 pm ]
Tytuł: 

No i wszystko jasne.
A jak jest tak jak w beczce, to pokretlo jest sprzezone z ciegnem, ktore steruje iloscia cieplego powietrza.

Autor:  klucha116 [ pt kwie 04, 2003 7:35 am ]
Tytuł: 

Duke pisze:
cze
Jeśli nagrzewnica jest taka sama jak w 107 to przepływem ciepłego powietrza regulują klapy połączone ze skrajnymi suwakami w "panelu sterowania", natomiast przepływem ciepłej wody przez nagrzewnicę steruje zawór otwierany podciśnieniowym siłownikiem. Siłownik natomiast jest sterowany zaworem podciśnieniowym sterowanym mikrostykami przełączanymi przez te same suwaki w panelu sterowania -( są przełączane w skrajnym położeniu "zimne powietrze").
nagrzewnica jest ciepła gdy nawet jeden z suwaków jest uniesiony, regulacja ciepła jest realizowana przez mieszanie powietrza zimnego z ciepłym, a nie poprzez ilość przepływającej ciepłej wody przez nagrzewnicę. Montując radio mogłeś uszkodzić przewody elektryczne do mikrostyków - dlatego masz ciepłe powietrze, co do pasażera może być uszkodzona klapa, tj najprawdopodobnie gąbka która pełni prucz uszczelnienia rolę zawiasu - u mnie objawiło się to trudnościami z przesuwaniem dziwigni,
PS wymontowanie nagrzewnicy w 107 zabrało mi trochę czasu.... :evil: ale juz jest git bo zamontowałem sobie nowe gąbeczki



Dzieki ze szczegolowego opisu wynike, ze rozwiazanie jest podobne wiec wszystko jasne!!
Tylko jeszcze jak mozesz to powiedz z czego stworzyles gabki?
Pozdrawiam!!

Autor:  Duke [ pt kwie 04, 2003 8:19 pm ]
Tytuł: 

klucha116 pisze:
Duke pisze:
cze
Jeśli nagrzewnica jest taka sama jak w 107 to przepływem ciepłego powietrza regulują klapy połączone ze skrajnymi suwakami w "panelu sterowania", natomiast przepływem ciepłej wody przez nagrzewnicę steruje zawór otwierany podciśnieniowym siłownikiem. Siłownik natomiast jest sterowany zaworem podciśnieniowym sterowanym mikrostykami przełączanymi przez te same suwaki w panelu sterowania -( są przełączane w skrajnym położeniu "zimne powietrze").
nagrzewnica jest ciepła gdy nawet jeden z suwaków jest uniesiony, regulacja ciepła jest realizowana przez mieszanie powietrza zimnego z ciepłym, a nie poprzez ilość przepływającej ciepłej wody przez nagrzewnicę. Montując radio mogłeś uszkodzić przewody elektryczne do mikrostyków - dlatego masz ciepłe powietrze, co do pasażera może być uszkodzona klapa, tj najprawdopodobnie gąbka która pełni prucz uszczelnienia rolę zawiasu - u mnie objawiło się to trudnościami z przesuwaniem dziwigni,
PS wymontowanie nagrzewnicy w 107 zabrało mi trochę czasu.... :evil: ale juz jest git bo zamontowałem sobie nowe gąbeczki



Dzieki ze szczegolowego opisu wynike, ze rozwiazanie jest podobne wiec wszystko jasne!!
Tylko jeszcze jak mozesz to powiedz z czego stworzyles gabki?
Pozdrawiam!!

gąbki szukałem u tapicera ale była za gruba, więc uzyłem gąbki która kładzie sie pod panele podłogowe :roll:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/