MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
idzie wiosna... https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=2154 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | klucha116 [ pn mar 31, 2003 8:42 am ] |
Tytuł: | idzie wiosna... |
i mam znowu klopot z ogrzewaniem!! ![]() po stronie kierowcy bez wzgledu na to czy sowak jest na nax czy min i tak leci cieple powietrze ![]() POMOCY!! Pozdrawiam!!! |
Autor: | MacKuz [ pn mar 31, 2003 10:42 am ] |
Tytuł: | Re: idzie wiosna... |
klucha116 pisze: i mam znowu klopot z ogrzewaniem!! ![]() po stronie kierowcy bez wzgledu na to czy sowak jest na nax czy min i tak leci cieple powietrze ![]() Najprawdopodobniej masz uszkodzony układ podcisnieniowego sterowania zaworem który odcina nagrzewnice od silnika (padł siłownik, lub sa duze nieszczelności w układzie) ja też nieststy go nie mam ![]() klucha116 pisze: a od strony pasazera wieje po nogach powietrze proporcjonalnie do predkosci!!
Co do drugiego problemu najprawdopodobniej masz uszkodzone klapy .. |
Autor: | klucha116 [ pn mar 31, 2003 11:11 am ] |
Tytuł: | Re: idzie wiosna... |
Cytuj: Najprawdopodobniej masz uszkodzony układ podcisnieniowego sterowania zaworem który odcina nagrzewnice od silnika (padł siłownik, lub sa duze nieszczelności w układzie) ja też nieststy go nie mam ![]() ale podcisnienie sie trzyma dosyc dobrze, zamki dzialaja!! a z tym recznym wylaczaniem to jak to robisz?? a w razie co to jak naprawic silownik podcisnieniowy?? Cytuj: Co do drugiego problemu najprawdopodobniej masz uszkodzone klapy ..
czyli cały dzien roboty!! i jeszcze wiedziec jak naprawic, ale mam nadzieje, ze to zmurszale gabki ![]() dzieki i pozdrawiam! |
Autor: | MacKuz [ pn mar 31, 2003 11:23 am ] |
Tytuł: | Re: idzie wiosna... |
klucha116 pisze: ale podcisnienie sie trzyma dosyc dobrze, zamki dzialaja!!
a z tym recznym wylaczaniem to jak to robisz?? a w razie co to jak naprawic silownik podcisnieniowy?? Podnosze maske i recznie otwietam lub zamykam zawór Naprawa nawet jak sie uda bedzie na krótko to tak samo jak regeneracja siłównków centrala - kupić sprawny ale ja szukam od 2 lat i ![]() |
Autor: | mroziu [ pn mar 31, 2003 5:19 pm ] |
Tytuł: | |
A moze zacząć od sprawdzenia cięgień? |
Autor: | klucha116 [ czw kwie 03, 2003 8:18 am ] |
Tytuł: | Re: idzie wiosna... |
Najprawdopodobniej masz uszkodzony układ podcisnieniowego sterowania zaworem który odcina nagrzewnice od silnika (padł siłownik, lub sa duze nieszczelności w układzie) ja też nieststy go nie mam ![]() prubowalem przelaczyc zawor racznie, ale powraca do pierwotnej pozycji ![]() mam wrazenie ze cos z ciegnami moze byc nie tak!! Pozdrawiam!! |
Autor: | MacKuz [ czw kwie 03, 2003 8:42 am ] |
Tytuł: | Re: idzie wiosna... |
klucha116 pisze: prubowalem przelaczyc zawor racznie, ale powraca do pierwotnej pozycji
![]() mam wrazenie ze cos z ciegnami moze byc nie tak!! Pozdrawiam!! Jeżeli chodzi o sterowanie dopływem wody do nagrzewnicy nie ma tam rzdnych cięgien jest tylko ten zaworek. O ile mnie pamięć nie myli za worek jest zamkniety w lewym maksymalnym położeniu czyli w strone środka komory silnika. I jeżeli masz suatwiony sówak od ogrzewania w dół a zawór jest w prawym skrajnym położeniu to masz uszkodzone sterowanie tym zaworem. Pozdrawiam |
Autor: | klucha116 [ czw kwie 03, 2003 10:33 am ] |
Tytuł: | Re: idzie wiosna... |
MacKuz pisze: klucha116 pisze: prubowalem przelaczyc zawor racznie, ale powraca do pierwotnej pozycji ![]() mam wrazenie ze cos z ciegnami moze byc nie tak!! Pozdrawiam!! Jeżeli chodzi o sterowanie dopływem wody do nagrzewnicy nie ma tam rzdnych cięgien jest tylko ten zaworek. O ile mnie pamięć nie myli za worek jest zamkniety w lewym maksymalnym położeniu czyli w strone środka komory silnika. I jeżeli masz suatwiony sówak od ogrzewania w dół a zawór jest w prawym skrajnym położeniu to masz uszkodzone sterowanie tym zaworem. Pozdrawiam To mam uszkodzone!! ![]() moze to byc spowodowane moimi dzialaniami zwiazanymi z montazem radia!! Pozdrawiam!! |
Autor: | mroziu [ czw kwie 03, 2003 5:19 pm ] |
Tytuł: | |
A dlaczego to nie moga byc ciegła? To co steruje tym zaworem? Suwak jest sprzezony z zaworem na podczerwien??? |
Autor: | Duke [ czw kwie 03, 2003 8:36 pm ] |
Tytuł: | |
cze Jeśli nagrzewnica jest taka sama jak w 107 to przepływem ciepłego powietrza regulują klapy połączone ze skrajnymi suwakami w "panelu sterowania", natomiast przepływem ciepłej wody przez nagrzewnicę steruje zawór otwierany podciśnieniowym siłownikiem. Siłownik natomiast jest sterowany zaworem podciśnieniowym sterowanym mikrostykami przełączanymi przez te same suwaki w panelu sterowania -( są przełączane w skrajnym położeniu "zimne powietrze"). nagrzewnica jest ciepła gdy nawet jeden z suwaków jest uniesiony, regulacja ciepła jest realizowana przez mieszanie powietrza zimnego z ciepłym, a nie poprzez ilość przepływającej ciepłej wody przez nagrzewnicę. Montując radio mogłeś uszkodzić przewody elektryczne do mikrostyków - dlatego masz ciepłe powietrze, co do pasażera może być uszkodzona klapa, tj najprawdopodobnie gąbka która pełni prucz uszczelnienia rolę zawiasu - u mnie objawiło się to trudnościami z przesuwaniem dziwigni, PS wymontowanie nagrzewnicy w 107 zabrało mi trochę czasu.... ![]() |
Autor: | mroziu [ czw kwie 03, 2003 11:10 pm ] |
Tytuł: | |
No i wszystko jasne. A jak jest tak jak w beczce, to pokretlo jest sprzezone z ciegnem, ktore steruje iloscia cieplego powietrza. |
Autor: | klucha116 [ pt kwie 04, 2003 7:35 am ] |
Tytuł: | |
Duke pisze: cze
Jeśli nagrzewnica jest taka sama jak w 107 to przepływem ciepłego powietrza regulują klapy połączone ze skrajnymi suwakami w "panelu sterowania", natomiast przepływem ciepłej wody przez nagrzewnicę steruje zawór otwierany podciśnieniowym siłownikiem. Siłownik natomiast jest sterowany zaworem podciśnieniowym sterowanym mikrostykami przełączanymi przez te same suwaki w panelu sterowania -( są przełączane w skrajnym położeniu "zimne powietrze"). nagrzewnica jest ciepła gdy nawet jeden z suwaków jest uniesiony, regulacja ciepła jest realizowana przez mieszanie powietrza zimnego z ciepłym, a nie poprzez ilość przepływającej ciepłej wody przez nagrzewnicę. Montując radio mogłeś uszkodzić przewody elektryczne do mikrostyków - dlatego masz ciepłe powietrze, co do pasażera może być uszkodzona klapa, tj najprawdopodobnie gąbka która pełni prucz uszczelnienia rolę zawiasu - u mnie objawiło się to trudnościami z przesuwaniem dziwigni, PS wymontowanie nagrzewnicy w 107 zabrało mi trochę czasu.... ![]() Dzieki ze szczegolowego opisu wynike, ze rozwiazanie jest podobne wiec wszystko jasne!! Tylko jeszcze jak mozesz to powiedz z czego stworzyles gabki? Pozdrawiam!! |
Autor: | Duke [ pt kwie 04, 2003 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
klucha116 pisze: Duke pisze: cze Jeśli nagrzewnica jest taka sama jak w 107 to przepływem ciepłego powietrza regulują klapy połączone ze skrajnymi suwakami w "panelu sterowania", natomiast przepływem ciepłej wody przez nagrzewnicę steruje zawór otwierany podciśnieniowym siłownikiem. Siłownik natomiast jest sterowany zaworem podciśnieniowym sterowanym mikrostykami przełączanymi przez te same suwaki w panelu sterowania -( są przełączane w skrajnym położeniu "zimne powietrze"). nagrzewnica jest ciepła gdy nawet jeden z suwaków jest uniesiony, regulacja ciepła jest realizowana przez mieszanie powietrza zimnego z ciepłym, a nie poprzez ilość przepływającej ciepłej wody przez nagrzewnicę. Montując radio mogłeś uszkodzić przewody elektryczne do mikrostyków - dlatego masz ciepłe powietrze, co do pasażera może być uszkodzona klapa, tj najprawdopodobnie gąbka która pełni prucz uszczelnienia rolę zawiasu - u mnie objawiło się to trudnościami z przesuwaniem dziwigni, PS wymontowanie nagrzewnicy w 107 zabrało mi trochę czasu.... ![]() Dzieki ze szczegolowego opisu wynike, ze rozwiazanie jest podobne wiec wszystko jasne!! Tylko jeszcze jak mozesz to powiedz z czego stworzyles gabki? Pozdrawiam!! gąbki szukałem u tapicera ale była za gruba, więc uzyłem gąbki która kładzie sie pod panele podłogowe ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |