MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Kopci....
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=21409
Strona 1 z 1

Autor:  Rybaczenkow [ pt paź 13, 2006 5:00 pm ]
Tytuł:  Kopci....

Witam. Silnik pojemnosci 300D rocznik 76. Jakis czas temu zaczal dosyc moco "kopcic" z rury wydechowej. Jeszcze do niedawana kopcil tylko jak byl zimny i jak ostro wkrecilem go na obroty. A teraz... zimny czy cieply, na wysokich obrotach czy na biegu jalowym, z rury wydechowej wydobywa sie widoczny siwy dym. Silnik jest przed wymiana oleju silnikowego, choc nie wiem czy to ma jakis zwiazek ze soba. Ma ktos jakis pomysl czego to moze byc wina?

Autor:  harrier [ pt paź 13, 2006 6:18 pm ]
Tytuł: 

Jak kopci na siwo, to istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że Ci uszczelka pod głowicą poszła... ale to tylko takie wróżenie z fusów. Sprawdź czy nie ubywa płynu w chłodnicy. Jeżeli jednak kopci Ci na błękitny bardziej, to obawiam się, że może palić olej, nie tylko napędowy. :) Ale może ktoś z bardziej obrytych w temacie klekotów się wypowie... :)))

Pozdrawiam,

Autor:  Janfocus [ pt paź 13, 2006 6:25 pm ]
Tytuł: 

Witam, pytanie brzmi czy ubywa wody (jak Harry słusznie zauważył)?, opcja 2 zajechane/stojące pierścienie, tudzież prowadnice/uszczelniacze zaworów i pompuje olej -ubywa oleju?

Autor:  leopold [ pt paź 13, 2006 6:35 pm ]
Tytuł: 

Warto też sprawdzić, czy na korku wlewu oleju oraz na bagnecie nie ma charaktrystycznego "majonezu" czyli emulsji olejowo-wodnej. Taki objaw oznacza przedostawanie się wody z układu chłodzenia do oleju - zwykle przez uszkodzoną uszczelkę.
Pozdrowienia

Autor:  teope [ pt paź 13, 2006 11:20 pm ]
Tytuł: 

miałem dokładnie ten sam "wałek" w tym samym motorze: membrama na tylnej cześci pompy, dodam że działo sie to w okresie gdzie wydmuchana była cześciowo uszczelka pod głowica a wymiana membramy pomogła. Sprawdź też uszelke vacum pompy bo jak ona jest walnieta to tez strasznie dymi tylko nie pamietam teraz na jaki kolor...
choc u Ciebie obstawiam membrame

Autor:  Rybaczenkow [ sob paź 14, 2006 1:10 pm ]
Tytuł: 

Membrana vacum pompy jest do wymiany, mialem sie tym zajac w przyszlym tygodniu, a objawia sie to tym ze hamulce mam slabe i autko gasnie dopiero po kilku sekundach jak przekrece kluczyk w stacyjce. Nie wiem jaki to moze miec zwiazek z dymieniem, ale zobacze. A czy mi ubywa plynu w chlodnicy i czy pod korkiem mam 'mleko'. <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
Janfocus pisze:
...zaworów i pompuje olej -ubywa oleju?

no oleju ubywa jak chyba w kazdym starym dieslu ale nie az tak duzo, pozatym czesc z tego co ubylo znajduje sie pod autem bo mam lekko mokra miske olejowa z tego co zauwazylem i sobie po troszku wykapuje [oczko]

Autor:  teope [ sob paź 14, 2006 1:52 pm ]
Tytuł: 

a problemy z gaszeniem to również kwestia membrany na vacum

Autor:  Rybaczenkow [ sob paź 14, 2006 7:33 pm ]
Tytuł: 

teope pisze:
a problemy z gaszeniem to również kwestia membrany na vacum


to wiem i wlasnie dlatego mam zamiar ja wymienic. W poniedzialek wymieniam membrane i zobaczymy czy ma to jakis zwiazek z nadmiernym dymieniem.

Autor:  teope [ sob paź 14, 2006 7:43 pm ]
Tytuł: 

po wymianie powinno byc cacy - napisz jaki efekt po wymianie

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/