MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 8:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kopci....
Post: pt paź 13, 2006 5:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Witam. Silnik pojemnosci 300D rocznik 76. Jakis czas temu zaczal dosyc moco "kopcic" z rury wydechowej. Jeszcze do niedawana kopcil tylko jak byl zimny i jak ostro wkrecilem go na obroty. A teraz... zimny czy cieply, na wysokich obrotach czy na biegu jalowym, z rury wydechowej wydobywa sie widoczny siwy dym. Silnik jest przed wymiana oleju silnikowego, choc nie wiem czy to ma jakis zwiazek ze soba. Ma ktos jakis pomysl czego to moze byc wina?

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 6:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Jak kopci na siwo, to istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że Ci uszczelka pod głowicą poszła... ale to tylko takie wróżenie z fusów. Sprawdź czy nie ubywa płynu w chłodnicy. Jeżeli jednak kopci Ci na błękitny bardziej, to obawiam się, że może palić olej, nie tylko napędowy. :) Ale może ktoś z bardziej obrytych w temacie klekotów się wypowie... :)))

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 6:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Witam, pytanie brzmi czy ubywa wody (jak Harry słusznie zauważył)?, opcja 2 zajechane/stojące pierścienie, tudzież prowadnice/uszczelniacze zaworów i pompuje olej -ubywa oleju?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 6:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Warto też sprawdzić, czy na korku wlewu oleju oraz na bagnecie nie ma charaktrystycznego "majonezu" czyli emulsji olejowo-wodnej. Taki objaw oznacza przedostawanie się wody z układu chłodzenia do oleju - zwykle przez uszkodzoną uszczelkę.
Pozdrowienia

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 11:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
miałem dokładnie ten sam "wałek" w tym samym motorze: membrama na tylnej cześci pompy, dodam że działo sie to w okresie gdzie wydmuchana była cześciowo uszczelka pod głowica a wymiana membramy pomogła. Sprawdź też uszelke vacum pompy bo jak ona jest walnieta to tez strasznie dymi tylko nie pamietam teraz na jaki kolor...
choc u Ciebie obstawiam membrame


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 14, 2006 1:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Membrana vacum pompy jest do wymiany, mialem sie tym zajac w przyszlym tygodniu, a objawia sie to tym ze hamulce mam slabe i autko gasnie dopiero po kilku sekundach jak przekrece kluczyk w stacyjce. Nie wiem jaki to moze miec zwiazek z dymieniem, ale zobacze. A czy mi ubywa plynu w chlodnicy i czy pod korkiem mam 'mleko'. <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
Janfocus pisze:
...zaworów i pompuje olej -ubywa oleju?

no oleju ubywa jak chyba w kazdym starym dieslu ale nie az tak duzo, pozatym czesc z tego co ubylo znajduje sie pod autem bo mam lekko mokra miske olejowa z tego co zauwazylem i sobie po troszku wykapuje [oczko]

_________________
W126 300D '76-ex.

W124 300D '89-ex.

W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 14, 2006 1:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
a problemy z gaszeniem to również kwestia membrany na vacum


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 14, 2006 7:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
teope pisze:
a problemy z gaszeniem to również kwestia membrany na vacum


to wiem i wlasnie dlatego mam zamiar ja wymienic. W poniedzialek wymieniam membrane i zobaczymy czy ma to jakis zwiazek z nadmiernym dymieniem.

_________________
W126 300D '76-ex.

W124 300D '89-ex.

W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 14, 2006 7:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
po wymianie powinno byc cacy - napisz jaki efekt po wymianie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl