MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Prowadnice pasów przy fotelach https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=21349 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kocur [ wt paź 10, 2006 3:53 pm ] |
Tytuł: | Prowadnice pasów przy fotelach |
Alo, Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, jak działają i jak powinny być założone prowadnice pasów, które znajdują się pomiędzy fotelem a tunelem środkowym? W archiwum nie znalazłem tematu podanego jasno i przejrzyście. W mojej byłej beczułce pierwotnie była rzeźba z fotelami i ich nie było, a jak przekładałem poprawne politycznie fotele z dawcy, to już nie było tam prowadnic, bo mi życzliwy właściciel pomógł, żebym miał mniej roboty. No i nie widziałem na oczy poprawnie założonych. Zapięcie pasa jest mocowane w fotel, ale chyba te dwie śrubki mocujące tył podstawy fotela do podłogi są za słabe, żeby "w razie czego" utrzymać fotel z zawartością. I mamy katapultę jak w myśliwcu. ![]() ![]() ![]() Czy te prowadnice jakoś blokują zapięcie pasa, przejmują obciążenia na tę końskiego rozmiaru śrubę w tunelu? To by było logiczne, tylko jak jest możliwe przesuwanie fotela? Dzięki! |
Autor: | dobrzan [ śr paź 11, 2006 12:01 am ] |
Tytuł: | |
prowadnice tylko Ci reguluja zamek pasa w momencie presuwania fotela i do niczego wiecej nie sluza .. taki dings zebys zamek zawsze mial w wygodnej pozycji do zapiecia pasa:)) |
Autor: | wojz [ śr paź 11, 2006 9:31 am ] |
Tytuł: | |
Dobra, wątek pasowy to skorzystam i pytanie zadam. Rozchodzi się mianowicie o to, czy zapięcia (część przy pasie, nie fotelu) w pasach I i II serii są kompatybilne. Inaczej mówiąc - wepnę II seryjny pas w pierwszoseryjne gniazdo (a potem odepnę i to wtedy kiedy ja będę chciał, a nie on ![]() ![]() ![]() |
Autor: | adler1934 [ śr paź 11, 2006 10:53 am ] |
Tytuł: | |
dobrzan pisze: prowadnice tylko Ci reguluja zamek pasa w momencie presuwania fotela i do niczego wiecej nie sluza Nie zgodzę się z tobą. Wystarczy zdjąć plastikową osłonkę i wszystko staje się jasne.Metalowa część prowadnicy ma wykonane zęby(wygląda jak piła).Przy dużym przeciążeniu walcowa część zamka zgniata osłonkę i blokuje się w zębie prowadnicy,odciążając w ten sposób śruby fotela wojz pisze: czy zapięcia (część przy pasie, nie fotelu) w pasach I i II serii są kompatybilne.
Pasy były różne.Nie wiem kiedy były zmienione ale jedno jest pewne:wykonane są tak, że jedne nijak nie pasują do drugich.Także jakbyś się nie starał to nie zepniesz ich z sobą |
Autor: | kocur [ śr paź 11, 2006 12:32 pm ] |
Tytuł: | |
Hm, odpowiedzi trochę się różnią... pewna przesłanka wskazywałaby jednak, że te prowadnice są jeszcze po coś poza trzymaniem zapięć w dogodnej pozycji - tą przesłanką jest rozmiar śrub mocujących tył prowadnic do tunelu. Taki (lub bardzo zbliżony) rozmiar mają śruby mocujące pasy i ich zapięcia pod kanapą. Może bym nawet w imieniu obecnego właściciela tanio zanabył działający komplet prowadnic... nie ma ktoś? Wojz: nie wiem, jakie konkretnie masz te zapięcia, ale u mnie funkcjonowały z przodu zapięcia wyposażone w "boczny" guziczek do odpinania, tzn. na tej węższej bocznej krawędzi zapięcia, a samo to metalowe uszko do zapinania wyglądało mi normalnie. ( - chyba że się nie przyjrzałem wystarczająco? W sumie to pomimo wymiany foteli na III-s zostały i pasy, i poprzednie zapięcia... Mógł poprzedni właściciel wsadzić tak, żeby pasowały, a nigdy nie próbowałem wpiąć przednich pasów do tylnych "normalnych" zapięć. ) Może istniały jeszcze inne wzory, niewspółpracujące z "normalnymi" uszkami. |
Autor: | dobrzan [ śr paź 11, 2006 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
adler1934 pisze: Nie zgodzę się z tobą. Wystarczy zdjąć plastikową osłonkę i wszystko staje się jasne.Metalowa część prowadnicy ma wykonane zęby(wygląda jak piła).Przy dużym przeciążeniu walcowa część zamka zgniata osłonkę i blokuje się w zębie prowadnicy,odciążając w ten sposób śruby fotela to moze tak jest w 3 serii.. 1 i 2byla jak opisywalem i nie widzialem tam nic co mogoby pomoc w jakichs ekstremalnych sytuacjach wojz pisze: czy zapięcia (część przy pasie, nie fotelu) w pasach I i II serii są kompatybilne. adler1934 pisze: Pasy były różne.Nie wiem kiedy były zmienione ale jedno jest pewne:wykonane są tak, że jedne nijak nie pasują do drugich.Także jakbyś się nie starał to nie zepniesz ich z sobą
tu ja sie z Toba nie zgodze... otoz zapiecia 1 2 czy 3 serii pomimo ze sie roznia wizualnie to wepniesz spokojnie klamry z 1 serii do 3 i odwrotnie... |
Autor: | _me: how_ [ śr paź 11, 2006 1:01 pm ] |
Tytuł: | |
Ty Bobryk chyba jesteś zalogowany na forum Vaxhuall'a ![]() Ni chu chu porty nie są kompatybilne. Można je wepchnąć na chama, ale nic tam nie zabangla w środku. Szczerze mówiąc to także mi się wydaje, że prowadnica musi mieć dalece poważniejsze zadanie, chociaż prawdą jest, że jej brak powoduje, że portem można poruszyć o kilkanaście stopni na śrubie. Nie wiem jak szly zmiany pasów. Najbardziej logiczne wydaje się, że razem z seriami, ale kiedy przyjrzeć się metkom różnych pasów, to widać od razu, że producentów bylo kilku w jednym typie i wystarczy, że to wlaśnie dostawca coś zmodyfikowal w trakcie produkcji. |
Autor: | wojz [ śr paź 11, 2006 3:10 pm ] |
Tytuł: | |
W sprawie prowadnic podzielam zdanie Dobrzana. To jest zwykły, zimnogięty kątowniczek z cienkiego materiału, powleczony tworzywem. Gładki, najmniejszych śladów ząbkowania, nacięć etc., nic. Na dodatek sprawia wrażenie mało solidnego (naciśnijcie palcem), nie zdziwiłbym się, gdyby to było alu (nie miałem magnesu pod ręką ![]() kocur pisze: chyba te dwie śrubki mocujące tył podstawy fotela do podłogi są za słabe, żeby "w razie czego" utrzymać fotel z zawartością. I mamy katapultę jak w myśliwcu.
Na pewno nie. Chyba prędzej puści/rozleci się zaczep pasa niż mocowanie fotela do podłogi. Dobra, teraz zapięcia. W pierwszej serii jest takie: ![]() Odpinanie wiadomo, małym guzem od tyłu. W II serii za cholerę nie mogę skojarzyć jak wygląda ta część pasa, ale inny "port" sugeruje i inne blokowanie. W III serii z tego co pamiętam zaczep jest węższy i nie jest łapany z boków, tylko centralnie w jeden otwór. I teraz nie wiem. A pytam dlatego.... - mój się trochę zepsuł |
Autor: | adler1934 [ śr paź 11, 2006 3:30 pm ] |
Tytuł: | |
dobrzan pisze: to moze tak jest w 3 serii.. 1 i 2byla jak opisywalem i nie widzialem tam nic co mogoby pomoc w jakichs ekstremalnych sytuacjach Niestety jesteś w błędzie. Prowadnice zarówno 1,2 czy 3 serii miały wykonane zęby. Mowa oczywiście o metalowej części ukrytej pod plastikową osłonką.Jeżdżę autem z 81 roku,na osłonce w tym roku wybito datę produkcji-wcześniej jej nie było.W dolnych warstwach moich części mam też pochodzące ze starszych roczników.Nie lubię tam zaglądać ale sprawdziłem-wiadomo człowiek jest omylny.I w prowadnicach z 1 serii jest tak samo.Ale sprawdzę jeszcze u kolegów bo mercedes potrafi nieraz zaskoczyć. dobrzan pisze: otoz zapiecia 1 2 czy 3 serii pomimo ze sie roznia wizualnie to wepniesz spokojnie klamry z 1 serii do 3 i odwrotnie... uwierz mi -włożysz ale nie wepniesz <br>Dodano po 9 minutach.:<br> wojz pisze: To jest zwykły, zimnogięty kątowniczek z cienkiego materiału, powleczony tworzywem. Gładki, najmniejszych śladów ząbkowania, nacięć etc., nic. Na dodatek sprawia wrażenie mało solidnego (naciśnijcie A zaglądałeś pod to tworzywo? zazwyczaj daje się zsunąć. Jest wykonany ze stali sądzę że dość wysokiej jakości i nie musi być gruby bo nie jest zginany tylko rozciągany. wojz pisze: Chyba prędzej puści/rozleci się zaczep pasa niż mocowanie fotela do podłogi
Gratuluję dobrej podłogi,ale sporo 123 to rupiecie z rozpadającą się podłogą. <br>[size=9][color=#999999] |
Autor: | dobrzan [ śr paź 11, 2006 4:41 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Ty Bobryk chyba jesteś zalogowany na forum Vaxhuall'a
![]() Ni chu chu porty nie są kompatybilne. Można je wepchnąć na chama, ale nic tam nie zabangla w środku. Szczerze mówiąc to także mi się wydaje, że prowadnica musi mieć dalece poważniejsze zadanie, chociaż prawdą jest, że jej brak powoduje, że portem można poruszyć o kilkanaście stopni na śrubie. Nie wiem jak szly zmiany pasów. Najbardziej logiczne wydaje się, że razem z seriami, ale kiedy przyjrzeć się metkom różnych pasów, to widać od razu, że producentów bylo kilku w jednym typie i wystarczy, że to wlaśnie dostawca coś zmodyfikowal w trakcie produkcji. hmm mam 1 serie, mialem szrota 2go seryjnego ktorego zamki w fotelach byly odblokowywane od gory czyli ten nowszy typ i wszytsko hulało jak trzeba przelozylem pasy z tej 2 serii do siebie , zapinam i odpinam normalnie w stare odpinane guzikiem od tylu. Jesli chodzi o prwadnice to naprawde nie wiem o co komon z tym co pisze kolega adler bo ja widzialem zupelnie co innego zarowno w tej 1 serii jak i w poprzedniej oraz w 2 serii ktora poszla na zyletki chociaz co fakt to fakt i bez sensu by bylo cos takiego tylko po to aby ustawialo Ci pod kątem zamek pasa.... ale co ja poradze ze tylko tak to widzialem <br>Dodano po 7 minutach.:<br> ... a tak w ogole chłopaki to zeby sie nie okazalo jeszcze ze jednak tylne klamki da sie na przod zalozyc bez problemu ![]() ![]() |
Autor: | wojz [ śr paź 11, 2006 4:42 pm ] |
Tytuł: | |
adler1934 pisze: zaglądałeś pod to tworzywo? zazwyczaj daje się zsunąć. Jest wykonany ze stali sądzę że dość wysokiej jakości i nie musi być gruby bo nie jest zginany tylko rozciągany. Nie, tylko zmacałem bezwstydnie. Teraz byłem ją wykręcić ![]() adler1934 pisze: Gratuluję dobrej podłogi,ale sporo 123 to rupiecie z rozpadającą się podłogą.
Wiedziałem, że to ktoś napisze, tyle że akurat typowałem inaczej ![]() ![]() ![]() ![]() Acha, podłogę mam niczego sobie, więc dzięki |
Autor: | dobrzan [ śr paź 11, 2006 5:04 pm ] |
Tytuł: | |
az w grudniu rozbiore swoje albo w piwnicy poszukam tych ze szrota .. me:howie Ty zrob dzisiaj to samo .. koniecznie!!! pamietaj tu chodzi o Twoje bezpieczeństwo!!:P:P |
Autor: | _me: how_ [ śr paź 11, 2006 10:08 pm ] |
Tytuł: | |
dobrzan pisze: hmm mam 1 serie, mialem szrota 2go seryjnego ktorego zamki w fotelach byly odblokowywane od gory czyli ten nowszy typ i wszytsko hulało jak trzeba przelozylem pasy z tej 2 serii do siebie , zapinam i odpinam normalnie w stare odpinane guzikiem od tylu. Jesli chodzi o prwadnice to naprawde nie wiem o co komon z tym co pisze kolega adler bo ja widzialem zupelnie co innego zarowno w tej 1 serii jak i w poprzedniej oraz w 2 serii ktora poszla na zyletki chociaz co fakt to fakt i bez sensu by bylo cos takiego tylko po to aby ustawialo Ci pod kątem zamek pasa.... ale co ja poradze ze tylko tak to widzialem
Wiesz dobrze co potrafią zrobić z W123 w Nowym Sączu, więc nie ma się co dziwić. ![]() Porty w 2. i 3. serii są bardzo podobne ksztaltem. Z tą różnicą, że nowsze są wyraźnie mniejsze, a wejście w nich jest krótsze, za to szersze. |
Autor: | dobrzan [ śr paź 11, 2006 11:59 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Wiesz dobrze co potrafią zrobić z W123 w Nowym Sączu
drzewko szczęścia?? ![]() |
Autor: | wojz [ czw paź 12, 2006 9:40 am ] |
Tytuł: | |
Bardzo, chłopcy, niefortunnie dobraliśta se przykładowe miasto ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |