MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 9:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Reduktor
Post: pt paź 06, 2006 5:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
Mam w aucie dwa reduktory od gazu (jeden jest "super"), "gazownik" mi powiedzial, ze przy tym silniku (280SE) wystarczy jeden...

Jak to z tym jest w tych silnikach? Sa potrzebne dwa czy wystarczy rzeczywiscie jeden?

Z gory dziekuje za odpowiedz,
Pozdrawiam.

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 09, 2006 7:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
Pomoze ktos? :(

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 09, 2006 8:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Wystarczy jeden przewidywany do silników o mocy do 200 KM.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 09, 2006 9:15 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
WeebShut pisze:
Wystarczy jeden przewidywany do silników o mocy do 200 KM

dokładnie tak [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 09, 2006 5:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
Osoba sprzedajaca mi samochod powiedziala, ze specjalnie zamontowal dwa, poniewaz "te silniki nie lubia gazu"... Jak jezdzil na jednym to cos bylo nie tak, po zamontowaniu drugiego wszystko w porzadku.

Dlatego tez, boje sie zostawic jednego...

Dacie sobie reke uciac, ze jeden wystarczy? [zlosnik]

W ogole mi zle chodzi na gazie (nierowno), na benzynie w ogole nie chodzi, ale to po remoncie powypadkowym pojade do "gazownikow", membrane nowa wstawie na gumach - zeby nie gasl, wyreguluje i mysle, ze bedzie ok, tylko ten jeden reduktor wiecej nie daje mi spac i nie wiem co z tym robic :P

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 09, 2006 6:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Jesli takie silniki M110 działają na jedym parowniku, to nie widze prowodu dlaczego Twój silnik miałby coś przeciwko.
Ja mam 260E M103 i 230E M102 oba na takim samym parowniku i od 5lat nie było problemów, jedynie zamiast wymieniac membram ( co sie nei opłaca : 110zł) a miały prawo sie popsuć - przebieg- kupił kolejny(ok200zł) i działa bez problemów.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 10, 2006 5:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
Dzieki za podpowiedzi:).

Jeszcze takie pytanko, zeby nie zakladac nowego tematu :P - ile litrow oleju trzeba wlac do ASB?? I jaki filtr do tego kupic? :P

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 11, 2006 1:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie tak jak mówi Marcin, ja mam M104 2.8 i tez działa na jednym parowniku i (tfu) jak na razie żadnych problemów, mimo tego, że spokojnie wchodzi tam 4 gen.

Fymek pisze:
Dacie sobie reke uciac, ze jeden wystarczy?


I będziemy póxniej niesymetrycznie wyglądać [oczko]

Fymek pisze:
ile litrow oleju trzeba wlac do ASB?? I jaki filtr do tego kupic?


Jeżeli dobrze pamiętam to coś około 5.5 do 6 litrów. Filtr każdy oprócz Filtrona, nie ma zbyt dobrych opinii.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 11, 2006 3:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
WeebShut pisze:
Jeżeli dobrze pamiętam to coś około 5.5 do 6 litrów. Filtr każdy oprócz Filtrona, nie ma zbyt dobrych opinii.


Z checia kupilbym inny, ale nie ma nigdzie innych oprocz filtrona :( (do oleju tez musze filtrona kupic, bo nie ma innych - przy ostatniej wymianie oleju szukalem innych i oprocz filtrona nie bylo nic innego...)

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 12, 2006 4:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Jak to w całym Krakowie nie ma innego oprócz filtrona :o

Jedź do lokalnego Inter-Team albo Inter-Cars tam na pewno mają też inne.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 1:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
a ja powiem tyle ... też mam 116 [zlosnikz] taki sam silnik i nawet ten sam rocznik [zlosnik] i mam jeden parownik chodzi na gazie jak ta lala

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 9:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
WeebShut pisze:
Inter-Cars tam na pewno mają też inne.


Rzeczywiscie jest w Krakowie, dzieki za pomoc.

W ich sklepie internetowym jest spis modeli, zaznaczylem W116 - i tu nagle pojawia sie problem - pojawila mi sie lista podmodeli... i sa dwie 280SE... Jedna ma 177 KM, druga 185 KM. Podkreslam, iz obydwie sa 280SE! Z tego ci czytalem, to byly tylko 185 konne... tylko gaznikowe (czyli 280 S), byly slabsze. I co wybrac dalej? :P

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 10:03 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co wiem, to montowali wyłącznie jedna skrzynię automatyczną, więc nie powinno byc różnicy między tymi filtrami.

Moc w tych silnikach była zmieniana na przełomie '76 i '78 roku. Do '76 był wtrysk D i moc była 185KM, później wtrsk K do kwietnia 78 miał 177Km, a od 04.78 185KM.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 10:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
WeebShut pisze:
Moc w tych silnikach była zmieniana na przełomie '76 i '78 roku. Do '76 był wtrysk D i moc była 185KM, później wtrsk K do kwietnia 78 miał 177Km, a od 04.78 185KM.


a jak sprawdzic dokladna date produkcji? :P

W Inter-Cars nie maja filtra oleju do ASB, maja tylko do silnika... :(

A do silnika lepszy filtr Bosch'a czy Hengst'a? :P

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 11:33 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Fymek pisze:
a jak sprawdzic dokladna date produkcji?


ASO, poproś o brief, jeżeli będą normalni to załatwią Ci to w kilka dni, jeżeli zgłosisz się do Opola, to nie złatwią Ci nigdy, bo najpierw powiedzą, że nie moga a potem nie będą Ci chcieli dać, bo najpierw oni muszą to odczytac a nie potrafią :D

Fymek pisze:
W Inter-Cars nie maja filtra oleju do ASB, maja tylko do silnika...


A pytałeś o koszt w ASO ? Niektóre rzeczy nie sa dużo droższe, oryginalna uszczelka pod miskę ASB kosztuje 3 złote więcej niż jej turecki zamiennik.

Fymek pisze:
A do silnika lepszy filtr Bosch'a czy Hengst'a?


Bosch powinien być ok.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl