MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Parę pytań teoretyczno/praktycznych z kategorii MECHANIKA ;)
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=21024
Strona 1 z 1

Autor:  and6412 [ pt wrz 22, 2006 2:55 am ]
Tytuł:  Parę pytań teoretyczno/praktycznych z kategorii MECHANIKA ;)

Zacznę od problemu. Auto od jakiegos czasu niesmialo zaczyna jezdzic po wymianie pierscieni i 1000 innych rzeczy robionych przy okazji. Wszystko pasuje, tylko że... Ma dużo mniej mocy (gorzej sie zbiera) niż wcześniej. Wyeliminowałem juz chyba wiekszosc rzeczy. Był robiony pomiar kompresji i analiza spalin. Nie widzialem tego, ale wstepnie zakladam ze wierze w wyniki ktore byly podobno wzorcowe. Do tego auto pierwszy raz mi dzis strzeliło na gazie (tak ni z gruchy ni z pietruchy ;-) przy zachowaniu wszystkich zasad uzytkowania gazu). W wiekszosci przypadków mam wrazenie ze auto jedzie poprostu na za wysokim biegu, jednak skrzynia zmienia biegi ładnie i chyba startuje od jedynki.

1) Czy słabe kable WN mogą znacznie obniżyć osiągi samochodu??
2) Jaki kąt wyprzedzenia zapłonu powinien miec M117.985
3) Jak zdiagnozować przyśpieszacz zapłonu?
4) Do czego powinny być podpięte te dwa przewody podcisnieniowe wychodzace z przyspieszacza zapłonu
5) Czy możliwe jest aby konwerter skrzyni biegów miał gorszą sprawność niz powinien miec?? Np. był zapowietrzony.
6) Czy jest możliwosc aby układ wydechowy był niedrożny?? Generalnie pół roku był mordowany i próbowany non stop ze złą mieszanką. moze z tego powodu powstała jakas ogromna ilosc sadzy?
7) Wszelkie inne sugestie mile widziane a wręcz porządane

pozdrawiam
Andrzej

Autor:  Wojtyla [ pt wrz 22, 2006 9:22 am ]
Tytuł: 

Witam
Ad.1 Jak najbardziej szcególnie jak mają przebicia pomiędzy sobą mogą nastąpić strzały (nieodpowiedni moment zapłonu w fazach motoru), zmniejszenie iskry na świeczkach itp.
Ad.2 Pewnie jak w większości motorów z odpiętym podciśnieniem 10 st. przed ZZ ale niech Posiadacze takowych się wypowiedzą
Ad.3 Który? Odśrodkowy czy podciśnieniowy?
Ad.4 jeden do kolektora ssącego przy przepustnicy ma wyprzedzać zapłon na podciśnienie(ten od góry aparatu zapłonowego) ten od spodu ma iść do elektropneumatycznego przekaźnika (przynajmniej u mnie w 102 tak jest na nadkolu wewnętrznym)
Ad.5 W przyrodzie jest wszystko możliwe
Ad.6 Raczej nie jak na luzie i depnięciu jest przelot nie powinnien mieć kłopotów
Ad.7 sprawdź czy dostaje tyle gazu ile potrzebuje, strzał gazu może być też spowodowany przez przylgnię zaworową ale niekoniecznie
Może masz odwrotnie podpięte przewody do aparatu zapłonowego (podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu) bo z reguły po dotarciu to motory lepiej się zbierają [zlosnik]
pozdro

Autor:  and6412 [ pt wrz 22, 2006 11:30 am ]
Tytuł: 

Dzieki za pomoc. Moze ktos inny sie jeszcze wypowie. Bede się bawił z tym przyspieszaczem. A powiedz mi jeszcze jedna rzecz czy to podcisnienei ktore piszesz ide "do kolektora" to rozumiem ze ma byc za przepustnica, czy moze przed??. A mozez opisac ten drugi element do ktorego dzie drugi przewod, bo u mnie idzie do sciany grodziowej i tam do takiego cylindrycznego dynksa.

Autor:  Wojtyla [ pt wrz 22, 2006 12:29 pm ]
Tytuł: 

za przepustnicą aby wszystkie garnki wytwarzały podciśnienie
a u mnie są takie bęczułki :
Obrazek
troszkę je szlachetny ale...
pozdro

Autor:  Janfocus [ pt wrz 22, 2006 5:05 pm ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
od jakiegos czasu niesmialo zaczyna jezdzic po wymianie pierscieni i 1000 innych rzeczy robionych przy okazji. Wszystko pasuje, tylko że... Ma dużo mniej mocy (gorzej sie zbiera) niż wcześniej

hmm, a dotarł się po wymianie pirścieni? I czy pierścienie nie były za ciasne?

and6412 pisze:
1) Czy słabe kable WN mogą znacznie obniżyć osiągi samochodu??

jak najbardziej, każdy wypadający zapłon,to obniżenie mocy...

Autor:  and6412 [ sob wrz 23, 2006 8:03 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
and6412 pisze:
od jakiegos czasu niesmialo zaczyna jezdzic po wymianie pierscieni i 1000 innych rzeczy robionych przy okazji. Wszystko pasuje, tylko że... Ma dużo mniej mocy (gorzej sie zbiera) niż wcześniej

hmm, a dotarł się po wymianie pirścieni? I czy pierścienie nie były za ciasne?

and6412 pisze:
1) Czy słabe kable WN mogą znacznie obniżyć osiągi samochodu??

jak najbardziej, każdy wypadający zapłon,to obniżenie mocy...


Ad 1) Nie nie dotarł się. Czy nie byly za ciasne, to nie wiem bo nie ja je dobierałem. Aż tak nie patrzyłem nikomu na rece, żeby spisywac liczby z pierscieni. Teraz żałuję.
Czy jeśli byłyby za ciasne, to się w końcu dotrą (po ilu??), czy mam juz isc podpalić mechanikowi auto (a co on tez miec nie bedzie ;-) )??

Ad 2) Kable zamówie w poniedziałek. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Acha jeszcze jedno:

Mam namieszne w tej kostce elektrycznej przy skrzyni (tam gdzie jest odciecie rozrusznika na innych biegach niz N i P). Tzn. nie działa kick-down. Ale to chyba nei ma nic do rzeczy, Prawda??

Autor:  Wookee [ ndz wrz 24, 2006 12:44 pm ]
Tytuł: 

ad.2) Bodaj 8°, ale jeszcze postaram się sprawdzić. Nawet jeśli mam rację, to jak dasz 10°, krzywdy nie będzie, bo wartość nominalna była przewidziana dla jazdy na dużo gorszych benzynach niż 95.

Autor:  and6412 [ ndz wrz 24, 2006 4:09 pm ]
Tytuł: 

A wogóle to bardzo dziękuję koledze Wojtyła, że chciało mu sie cyknąć dla mnie fotkę. Bardzo mi pomogłeś dzięki. Wyglada na to ze mam to dobrze podpięte ;/

Autor:  Janfocus [ ndz wrz 24, 2006 4:21 pm ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
Ad 1) Nie nie dotarł się. Czy nie byly za ciasne, to nie wiem bo nie ja je dobierałem. Aż tak nie patrzyłem nikomu na rece, żeby spisywac liczby z pierscieni. Teraz żałuję.
Czy jeśli byłyby za ciasne, to się w końcu dotrą (po ilu??), czy mam juz isc podpalić mechanikowi auto (a co on tez miec nie bedzie )??


Po wymianie pierścieni, powinno się nieco dotrzeć silnik, a więc spokojna jazda bez kręcenia na obroty i zmiana oleju po 100km aż wszystko się pięknie ułoży... Miejmy nadzieję, że zamki na pierścieniach maja właściwy luz i dobrze siedzą w tłokach. Czy jeśli były za ciasne czy się dotrą to wróżenie z fusów, ale miejmy nadzieję, ze to nie jest przyczyna...

powodzenia

Autor:  Wojtyla [ pn wrz 25, 2006 8:48 am ]
Tytuł: 

Witam
Na dotarcie motor potrzebuje 1-1,5 kkm spokojnej jazdy bez żyłowania [oczko], wymiana oliwki i filtra i można motor troszkę poganiać [zlosnik]
co do pierścieni to b.mało mechaników pasuje je do cylindra [wscieklosc] .Każdy pierścionek powinien być dopasowany do danego cylindra i mieć sprawdzone zamki które są różne dla danych motorów a następnie zakładane na tłoki [oczko]
Mechanicy robią tak że kupuje np. pierścienie nominał bo nie jest robiony szlif cylindrów i sru do motoru - może być aczkolwiek lepiej to sprawdzić jest to troszkę uciążliwe bo masz 12 pierścionków (na 4 gary) i każdy musisz w.łożyć szczelinomierzem sprawdzić zamek (jak jest ok. to dobrze jak jest zbyt ciasny to szlifowanko i znów kontrola itd.)
reasumując jeśli nie robiłeś szlifu to spoko uspokoi się i nie powinien się zatrzeć pod warunkiem że nie wpakował Ci pierwszego szlifu (pierścienie) i mam nadzieje że jest na tyle kumaty żeby zamki rozłożyć co 120 st. [zlosnik]
pozdro

Autor:  and6412 [ pn wrz 25, 2006 9:18 am ]
Tytuł: 

Zamki rozkładane byly co 120st, wiem bo nawet robil to przy mnie i mowil ze tak trzeba. Generalnie co by o gosciu nie mowic to caly problem u niego polega na tym ze jest wlasnie zbyt dokladny i potrafi sie z jedna pierdolą walic miesiac. Stad termin ;-) Ale generalnie sam juz nei wiem co myslec o jego umiejetnosciach, edno jest pewne, facet był pasjonatem i mnie nie okradł specjalnie. Problem polegac moze jedynie na tym ze braklo mu wiedzy i sam o tym nawet nie wiedzial, jest zbytnią łajzą żeby cos ważnego zauważyc, lub braklo mu narzedzi bo facet praktycznie pracuje zestawem grzechotek i śrubokrętem ;-)
Dałem dzis auto do porzadnego serwisu (autoryzacja Bosch) na diagnostyke. Czyli jeszcze raz kompresja, zaplon, spaliny itp, itd. Chce byc pewny wyników. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Autor:  Wojtyla [ pn wrz 25, 2006 9:29 am ]
Tytuł: 

czy masz jakieś foto ?
myślę że nie obrucił tłoków [szalone] strzałki mają być skierowane do przedniego zderzaka!
Zaglądnij jeszczre do tortu( świeczki )czy mają odstęp 0,8 mm bo może tu być pies pogrzebany [zlosnik] jeśli Ktoś nie wierzy, to informuję iż prawidłowy odstęp elektrod to połowa sukcesu!!!
pozdro

Autor:  and6412 [ pn wrz 25, 2006 10:02 am ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
czy masz jakieś foto ?
myślę że nie obrucił tłoków [szalone] strzałki mają być skierowane do przedniego zderzaka!
Zaglądnij jeszczre do tortu( świeczki )czy mają odstęp 0,8 mm bo może tu być pies pogrzebany [zlosnik] jeśli Ktoś nie wierzy, to informuję iż prawidłowy odstęp elektrod to połowa sukcesu!!!
pozdro


Fotek mam dużo, ale nie wiem które mam zamieścic.
Jak mógł obrucic tłoki?? o 180st?? Sadze ze nei, ale jeszcze popatrze na foto.
O co chodzi z tortem ;-) Nic nei rozumiem. <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Tłoki sa wsadzone dobrze, nie zamieszczam fotek, bo i tak w malej rozdzielczosci nei bedzie widac, a duzej nie pusci serwer. Strzałki sa w strone łańcuch rozrządu.

Autor:  Wojtyla [ pn wrz 25, 2006 10:10 am ]
Tytuł: 

przenośnia taka na torcie są zazwyczj świeczki [oczko]

and6412 pisze:
Strzałki sa w strone łańcuch rozrządu.

no to jeszcze sprawdź świeczki
pozdro

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/