MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 10:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 04, 2006 11:08 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Jestem na etapie regenerowania takowej przekładni i zaskakuje mnie jedna rzecz. Wszyscy mowia (w spec. warszatach), że jest to nierealne bo jest za bardzo zużyta (nie mozna juz kasowac śrubą). To co kurde, przeciez nie przychodził bym do nich jesli nie mialbym zuzutej przkladni ;-) O co chodzi? Ja o czyms nie wiem?? Takich przekładni sie nie regeruje?? Czy zostaje mi tylko ASO, bo znalezienie sprawnej uzywki, zwazajac jeszcze na to ze wyjetej z auta nie da sie sprawdzic graniczy poprostu chyba z cudem.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 11:44 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
and6412 pisze:
że jest to nierealne bo jest za bardzo zużyta

prawdopodobnie chodzi o ślimak jeśli jest zjechany to du...pa i musi być wymieniony i poskładany a ślimak niestety kosztuje ..... ale może używka i z dwóch zrobić jedną..... [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 12:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Przed chwilą namówiłem jedna firme zeby mi to zrobila ;-). Generalnie troche to ryzykowne, bo powiedzieli ze nic nie obiecuja i gwarancji mi nie dadza i wogole nie chcieli tego wziasc, jednak uparlem sie i powiedzialem zeby robili na moja odpowiedzialnosc bez gwarancji. Zobaczymy co z tego wyjdzie ;-) Generalnie upór stad ze odnioslem wrazenie ze troche sie jej boja bo to nietypowe.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 2:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
U nas zrobią to bez problemu - oczywiście wszystkie elementy zużyte do wytoczenia na nowo lub nowe... dają nawet gwarancję chyba na dwa lata. chcą mieć całe auto aby ją ustawić... koszt 1500 zł.

Pzdr

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 7:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Monter pisze:
U nas zrobią to bez problemu - oczywiście wszystkie elementy zużyte do wytoczenia na nowo lub nowe... dają nawet gwarancję chyba na dwa lata. chcą mieć całe auto aby ją ustawić... koszt 1500 zł.

Pzdr


Kurcze juz dalem tamtym facetom co sie podjeli. Poza tym to co piszesz to troche drogo. Za 3000zł w ASO mozna kupic wszystkie bebechy do przekładni, wiec chyba nie zdecydowałbym sie zrobic jej za połowe ceny na "wytaczanych" częściach. Ale dziękuje, jeszcze nie mówie "hop" bo jeszcze tamci mi nie zrobili ;-) Mozliwe ze jeszcze poprosze cie o kontakt tam ;-D

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 11:37 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Z moich informacji wynika, że:
1. Do W107 występują dwa zestawy naprawcze: miękki oraz łożyska, oba po ok. 200 zł. Jeżeli znasz And nr innego, to poproszę.
2. Regeneracja przez dodawanie materiału na zużyte zęby jest zupełnie takim sobie pomysłem.
3. Do dorabiania elementów potrzebny jest dobry sprzęt, żeby poradził sobie z materiałem. Poza tym normalnie dochodzi chyba utwardzanie lub inna tego rodzaju obróbka.

4. Auto obowiązkowo do firmy celem ustawienia? Nie rozumiem przyczyny. Z dobrą przekładnią nie powinno być kłopotu. Inna rzecz, że jeśli praca jest naprawdę solidna, to 1500 zł wraz z wyjęciem i włożeniem to nie byłby jakiś kosmos cenowy.

EDIT: Wg ASO do wersji europjeskiej są jakieś graty, ale do egzemplarzy ca. 75 rok (nr koljeny 10K+). Potem ponoć była jakaś zmiana. Tak czy inaczej, do naszych niente.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 1:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Wookee pisze:
4. Auto obowiązkowo do firmy celem ustawienia? Nie rozumiem przyczyny. Z dobrą przekładnią nie powinno być kłopotu. Inna rzecz, że jeśli praca jest naprawdę solidna, to 1500 zł wraz z wyjęciem i włożeniem to nie byłby jakiś kosmos cenowy


Nie napisałem że obowiązkowo.....
Z tego co wiem luz na przekładniach kasuje się po włączeniu pompy i tak jak pisali na tym forum tylko na włączonym silniku można stwierdzić że przekładnia jest ok - dlatego wolą mieć samochód....

Zastrzegają się na wszystkich świętych że robią wszystko na tip top i profesjonalnie dlatego nie ma okazji...

Pozdrawiam.

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 3:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Wookee pisze:
Z moich informacji wynika, że:
1. Do W107 występują dwa zestawy naprawcze: miękki oraz łożyska, oba po ok. 200 zł. Jeżeli znasz And nr innego, to poproszę.
2. Regeneracja przez dodawanie materiału na zużyte zęby jest zupełnie takim sobie pomysłem.
3. Do dorabiania elementów potrzebny jest dobry sprzęt, żeby poradził sobie z materiałem. Poza tym normalnie dochodzi chyba utwardzanie lub inna tego rodzaju obróbka.

4. Auto obowiązkowo do firmy celem ustawienia? Nie rozumiem przyczyny. Z dobrą przekładnią nie powinno być kłopotu. Inna rzecz, że jeśli praca jest naprawdę solidna, to 1500 zł wraz z wyjęciem i włożeniem to nie byłby jakiś kosmos cenowy.

EDIT: Wg ASO do wersji europjeskiej są jakieś graty, ale do egzemplarzy ca. 75 rok (nr koljeny 10K+). Potem ponoć była jakaś zmiana. Tak czy inaczej, do naszych niente.


Ad 1
Przez bebechy rozumiem
ślimak = 2500zł
ślimacznica = 300zł
zestaw naprawczy (chyba uszczelki) = 200zł

Ceny ASO z Krakowa. Numerów nie znam, bo jak poprosiłem żeby mi zapisał, to dowiedziałem się że onie nie mogą podawać numerów (swoja drogą sie nie dziwie)

Ad 2
Napawanie też uważam za całkowitą ostateczność i cyba nie zdecydował bym sie. Zwlaszcza ze wiekszosc warsztatow mowi ze napawanie nei wchodzi w gre bo to ukl. kierowniczy.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 7:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Monter pisze:
Zastrzegają się na wszystkich świętych że robią wszystko na tip top i profesjonalnie dlatego nie ma okazji...

No to może skorzystam niedługo, jeśli z używką nie wypali lub za "moment", żeby mieć zapas. Piastów też ma dobre noty.

and6412 pisze:
zestaw naprawczy (chyba uszczelki) = 200zł

Ciekawe o tyle, że moje ASO piszczy o konieczności konsultacji z Działem Technicznym, bo EPC sobie nie radzi.

Dolicz 200 zł na łożyska.

Moi podają numery bez problemu, tylko tym razem nic nie mieli do podania :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 9:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
ślimak = 2500zł
niezle :> jezeli slimak nie jest odlewem to chyba nie ma duzego problemu zeby go wytoczyc problem moze byc z jakiego materialu jest zrobiony orginał

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 10:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Wookee pisze:
Dolicz 200 zł na łożyska.


I tak odpuszczę, trochę za dużo jak dla mnie. Zwłaszcza że licze na to ze za pare dni bede mial zregenerowana przekladnie.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl