MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Po zmianie oleju https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=20601 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Fymek [ pt wrz 01, 2006 5:12 pm ] |
Tytuł: | Po zmianie oleju |
Dzisiaj zmienilem olej, zakupilem filtr oleju "Filtron OM511", pojechalem do mechanika, mechanik wymienil olej (wczesniej mialem Shell Helix Super 15W/40), teraz powiedzial zeby wlac Lotosa 15W/40 Diesel - powiedzial ze na oleju do Diesla bedzie mial lepsze smarowanie (ja mam benzyniaka...) - no, ale jak mechanik doradza to sie nie sprzeciwialem - wlali tego do Diesla. Po wyjechaniu od mechanika samochod poprostu stracil jakiekolwiek przyspieszenie! Przy ruszaniu nim trzesie i jak mu deptam to on nic...powolutku sie rozpedza i nim trzesie (ale nie gasnie) - i zaczal tak dziwnie "pyrczec"...a trzesienie czuje pod pedalem gazu nawet... - dodam, ze ma ta po kazdej zmianie biegu, jak zwiekszaja sie obroty to juz nie pyrczy i nim nie trzesie. Zanim wymienilem olej tak sie nie dzialo! Sprawdzali jeszcze kompresje tylko - ale to przeciez nie gra zadnej roli... Wiec oczywiscie wrocilem do mechanika i mowie jaka sytuacja - powiedzieli, ze to napewno nie od zmiany na inny olej... (powiedzieli ze mam przyjechac w poniedzialek i beda rozbierac i patrzec po kolei...wymiany kabli do swiec, swiece etc., ma to sens? przeciez wczesniej sie tak nie dzialo!) Zrobic znowu wymiane oleju? tylko tym razem nie na olej od Diesla tylko na taki jak byl? Moze tak sie dzieje dlatego, ze olej za gesty? - weszlo 6,5 L do silnika... co robic? prosze doradzcie cos! |
Autor: | wojz [ pt wrz 01, 2006 7:05 pm ] |
Tytuł: | |
Fymek pisze: powiedzial zeby wlac Lotosa 15W/40 Diesel - powiedzial ze na oleju do Diesla bedzie mial lepsze smarowanie (ja mam benzyniaka...) [bip], co za debil. Ciekawe po co robią olej do benzyn i diesli, nie? Fymek pisze: beda rozbierac i patrzec po kolei...wymiany kabli do swiec, swiece etc No, jasne. Poprawy nie będzie, to Ci będą chcieli remont silnika robić? Fymek pisze: co robic? prosze doradzcie cos!
Nakłaść temu [bip] po ryju. Przede wszystkim wymienić filtr i nalać olej taki, jaki miałeś wcześniej. Będziesz już coś wtedy wiedział. |
Autor: | Fymek [ pt wrz 01, 2006 7:55 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Przede wszystkim wymienić filtr i nalać olej taki, jaki miałeś wcześniej. Będziesz już coś wtedy wiedział. tak zrobie...mam nadzieje, ze pomoze ![]() aha, zapomnialem dodac, ze tego oleju jest za duzo...to tez chyba gra role, sprawdzilem na miarce (godzine po wylaczeniu silnika) , bylo ponad max... wojz pisze: No, jasne. Poprawy nie będzie, to Ci będą chcieli remont silnika robić?
zaczal cos tam juz mowic o sprawdzaniu i wymianach wału, cylindrow... i takie pytanie na koniec...czy filtr Filtron OM511 jest dobry? tzn. czy jest wlasciwy do W116? |
Autor: | Sokol [ pt wrz 01, 2006 8:12 pm ] |
Tytuł: | |
wymień szybko nawet najszybciej jak możesz mechanika. i od tego zacznij ![]() |
Autor: | wojz [ pt wrz 01, 2006 8:34 pm ] |
Tytuł: | |
Fymek pisze: czy filtr Filtron OM511 jest dobry? Tak, tak podaje Filtron. Fymek pisze: zapomnialem dodac, ze tego oleju jest za duzo...to tez chyba gra role, sprawdzilem na miarce (godzine po wylaczeniu silnika) , bylo ponad max...
Wlałeś 6,5l, właśnie tyle wchodzi do M110.... Ale na pewno nie zszedł cały, stąd i nadstan. |
Autor: | Fymek [ pt wrz 01, 2006 8:41 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Wlałeś 6,5l, właśnie tyle wchodzi do M110.... Ale na pewno nie zszedł cały, stąd i nadstan.
to jezeli wlalem 6,5L i tyle powinno byc, to w takim razie to napewno nie wina nadmiaru oleju...? (po nocy sprawdze stan, bedzie bardziej wiarygodny ![]() dzwonilem juz do paru osob i powiedzieli, ze to napewno nie wina zmiany oleju... to czego, cholera jasna, skoro tak sie dzieje po zmianie oleju? dostosuje sie do waszych wskazowek ![]() |
Autor: | Jokker [ pt wrz 01, 2006 9:36 pm ] |
Tytuł: | |
Co to za cymbał niech na głowe sobie wyleje ten olej, fajfus głupi, nie wierz we wszystko co mówią tacy durnie, czesto prubują kasę wyrwać, po to jest olej do diesla żeby stosowac go w silnikach diesla a nie w bezyniaku, dlaczego ludzie są tak krótko wzroczni przecież to na ich nie korzyść nie rozumię tego. Kiedyś wlałem jakiegos oleju do swojej 115, niewiedomego pochodzenia to ledwo do domu dojechałem, myślałem że silnik zatrę, odrazu wyjebałem ten olej wlałem dobrego i było ok ![]() |
Autor: | Cem [ sob wrz 02, 2006 3:22 am ] |
Tytuł: | |
Podjedź do warsztatu gdzie wymieniają olej metodą wysysania. Dzięki temu zostanie dużo mniej oleju słabej jakości i na dodatek 6,5 litra nie będzie nadmiarem. ![]() I lej zawsze olej z górnej półki. Oleje mineralne są tak tanie, że różnice w cenie nie powinny spowodować spustoszenia w portfelu. ![]() Co do filtra to nie lepiej kupić Hengst'a? Wcale nie jest taki drogi a zawsze lepiej niż Filtron. ![]() |
Autor: | Fymek [ sob wrz 02, 2006 11:37 am ] |
Tytuł: | |
Cem pisze: Co do filtra to nie lepiej kupić Hengst'a? Wcale nie jest taki drogi a zawsze lepiej niż Filtron. ![]() a dostane go latwo? ![]() no i jakie oznaczenie ma, chyba, ze wystarczy jak powiem Hengst... ![]() Cem pisze: I lej zawsze olej z górnej półki. Oleje mineralne są tak tanie, że różnice w cenie nie powinny spowodować spustoszenia w portfelu.
Naleje tego co wczesniej - Shell Helix Super 15W/40 ![]() |
Autor: | wojz [ sob wrz 02, 2006 11:41 am ] |
Tytuł: | |
Cem pisze: Podjedź do warsztatu gdzie wymieniają olej metodą wysysania.
Dzięki temu zostanie dużo mniej oleju Ile osób tyle opinii... Ja znowu słyszałem coś całkiem zupełnie odwrotnie innego ![]() |
Autor: | Monter [ sob wrz 02, 2006 11:46 am ] |
Tytuł: | |
Oryginalny filtr MB Knehta kosztuje 30 zł w ASO.... Mi powiedzieli aby tylko tego stosować DO powietrza filtr MAN'a... |
Autor: | Fymek [ sob wrz 02, 2006 11:48 am ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Cem pisze: Podjedź do warsztatu gdzie wymieniają olej metodą wysysania. Dzięki temu zostanie dużo mniej oleju Ile osób tyle opinii... Ja znowu słyszałem coś całkiem zupełnie odwrotnie innego ![]() znaczy sie co? ![]() nie robic tak? ![]() Monter pisze: Oryginalny filtr MB Knehta kosztuje 30 zł w ASO....
A dostane do W116? ![]() sorki za glupie pytanie, ale "ASO" - to autoryzowany serwis, tak? ![]() |
Autor: | Cem [ sob wrz 02, 2006 1:41 pm ] |
Tytuł: | |
Fymek pisze: wojz pisze: Ile osób tyle opinii... Ja znowu słyszałem coś całkiem zupełnie odwrotnie innego ![]() znaczy sie co? ![]() nie robic tak? ![]() W takim razie wymień taką metodą jaką zawsze wymieniałeś. Dla własnego bezpieczeństwa. ![]() Monter pisze: Oryginalny filtr MB Knehta kosztuje 30 zł w ASO.... Fymek pisze: A dostane do W116? ![]() Oczywiście, wystarczy podać numer nadwozia / silnika i po kłopocie (jeśli trafisz na kogoś kto się zna). ![]() Fymek pisze: sorki za glupie pytanie, ale "ASO" - to autoryzowany serwis, tak? ![]() Tak. Monter pisze: DO powietrza filtr MAN'a...
W ASO filtr powietrza z gwiazdką do gaźnikowego M110 kosztuje 1600 zł. ![]() |
Autor: | Janfocus [ sob wrz 02, 2006 2:37 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, filtrony nie są najwyższej klasy... Co do oleju, to niedopuszczalne jest aby było ponad max. stan -zaburza się tworzenie filmu olejowego na cylindrach i można zatrzeć silnik. Skoro wlali Ci 6,5 litra, a zawsze zostaje coś ze starego w silniku, stąd masz takie kwiatki -trzeba wlewać 5-6 litrów, zapalić aż zaciągnie do filtra, i następnie poczekać aż spłynie, sprawdzić i ewentualnie dolać. Co do jakości Lotosa, to możesz poczytać na forum, a że wlali Ci olej do diesla, to już nie mam słów. Ja bym zmienił mechanika i olej -koniecznie w tej kolejności ![]() powodzenia |
Autor: | Fymek [ pn wrz 04, 2006 12:49 pm ] |
Tytuł: | |
Dzisiaj jestem umowiony w Shell'u na wymiane oleju ![]() Mam nadzieje, ze to wina zlego oleju badz jego nadmiaru ![]() ![]() Teraz takie pytanie: Czy jest mozliwe, ze podczas wymiany oleju i sprawdzania kompresji mogli mi cos zrobic (nie grzebali nic "glebiej" bo przy nich stalem ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |