MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
biały dym z rury i mokry silnik co robic? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=20536 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mesio_fan [ pn sie 28, 2006 9:25 pm ] |
Tytuł: | biały dym z rury i mokry silnik co robic? |
Hej, to mój pierwszy post na tym forum. Zanim napisałem dużo czytałem i jestem pełen uznania dla założycieli i userów wielkie pozdro. Mam mały a może duży problem - nie wiem. Od jakiegoś czasu zaobserwowalem ze silnik jest mokry 240D od strony wydechu. To zakupiłem uszczelkę pod pokrywę zaworów oraz uszczelkę pod kolektor ssaco wydechowy. rozkręciłem i wymieniłem uszczelki. Zaobserwowałem jedną rzecz, cały układ stał się szczelny, z pod pokrywy sucho, ale przy wydechu z ostatniego tłoka ( ostatni tzn najblizej szyby :) ) poprzez uszczelkę wydostaje się jaky olej czy coś musze zbadać organoleptycznie. A jeśli chodzi o dym z rury to sprawa ma sie następująco. na 1 i 2 biegu przy mocniejszym naciśnięciu pedału pojawiają się obłoki białego dymu za samochodem. Dziwne ale na 3 już nie zauważam takich atrakcji. Na 3 przy wyprzedaniu i osiąganiu wysokich obrotów przez silnik pojawia sie raczej czarny dym, podobnie na 4 przy wysokich obrotach. Mam wrażenie że coś z tym 4 tłokiem jest nie tak ale czy mam rację nie wiem. Nie zauważyłem dużych ubytków płynu chłodniczego. Jeśli koledzy spotkali się z podobnymi zjawiskami, poproszę o podzielenie się wiedzą, jeśli czegoś brakuje w opisie, pytajcie zbadam i opiszę. Acha i na biegu jałowym strasznie buja budą. :/ TNX z góry za odpowiedzi. |
Autor: | Janfocus [ pn sie 28, 2006 11:15 pm ] |
Tytuł: | |
a olej zużywa? Silnik stał jakichś czas, czy w ciągłej eksploatacji? Coś wiadomo o uszczelniaczach zaworów? pozdrawiam |
Autor: | mesio_fan [ śr sie 30, 2006 10:39 pm ] |
Tytuł: | |
Cześć Janfocus. Silnik jest w ciągłej eksploatacji, jeśli chodzi o uszczelniacze zaworów to nie mam pojęcia w jakim są stanie. Olej bierze ale nie umiem ocenić w jakiej ilości, może 0,5L na 1000 lub 0,8L na 1000km. Pozdrawiam |
Autor: | Draka [ sob wrz 02, 2006 1:24 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie byla pęknięta prowadnica zaworu (wyszło przy wymianie uszczelniaczy) i olej z głowicy walił prosto do cylindra, objawy podobnie jak u ciebie - dym jakby papieża wybrali! Ja zdecydowałem się na wymianę całej głowicy. Sprawdź może nie jest tak źle, może jak kolega wspomniał wymaga tylko wymiany uszczelniaczy (naprawa zamknie się w 20-30 pln), kolor dymu zależy także od ustawienia pompy i momentu wtrysku. Jeśli trzepie budą na wolnych to widocznie nie pali na którymś garku - sprawdź szczelność przewodów wtryskowych. |
Autor: | Janfocus [ sob wrz 02, 2006 2:24 pm ] |
Tytuł: | |
witam, niby z tym zużyciem oleju nie ma tragedii, ale mój np. w ogóle nie bierze oleju (pomiędzy wymianami -średnio ok 4tys km), stąd faktycznie, albo gdzieś przez zawory (uszczelniacze), albo inna opcja, to uszkodzona uszczelka pod głowicą i jednak zaciąga do cylindrów płyn chłodniczy, ew. olej. Ubytki nie muszą być duże, aby dymił... Ewentualnie brak pracy na jednym cylindrze, też by wskazywała raczej na częściową utratę kompresji -np. uszczelka pod głowicą. Poza tym to prawdę mówiąc jest to trochę wróżenie z fusów ![]() powodzenia jeszcze jedno to jest automat czy manual? |
Autor: | mesio_fan [ ndz wrz 03, 2006 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
Hej :) wróżenie z fusów to mi się spodobało :) macie racje jest kilka opcji które muszę sprawdzić, dzieki za wszelkie sugestie i jeśli ktoś ma ochotę zamieścić słowo w tym wątku - zapraszam, ja chyba porozmawiam ze znajomym mechanikiem i pokażę mu ten silnik. zobaczę co powie i może pomoże mi w naprawie. co się dzieje okaże się może za kilka tygodni, narazie jerzdzę bo muszę, jak znajde chwile to pojade do mechanika :) pozdrowionka PS - manual PS 2 - Janfocus zmieniasz olej co 4000 km? |
Autor: | Janfocus [ ndz wrz 03, 2006 10:58 pm ] |
Tytuł: | |
mesio_fan pisze: Janfocus zmieniasz olej co 4000 km?
Witam, tak właśnie robię, wychodzę z założenia, że lepiej częściej zmieniać olej średniej klasy niż jeździć do upadłego na jakimś super dobrym, poza tym dzięki temu mam nadzieję, na oczyszczenie silnika (z doświadczenia wiem jak szybko załatwia silnik zużyty lub zleżały olej, w którym mnóstwo pływa badziewia...). Z tym czyszczeniem, to oczywiście różnie bywa i jak silnik jest już mocno wyeksploatowany, to na pewno nie jest to dobry pomysł, ale mój jest już po remoncie, więc leję pół syntetyk i zmieniam go co 4k km. Póki co mój silnik na maxi rozgrzanym oleju (po przejechaniu kilku km z prędkością 140km/h) nigdy na wolnych obrotach nie zszedł poniżej 1 atm, a standardowo ma 1,5 atm, poza tym nie bierze oleju pomiędzy zmianami -więc wychodzę z założenia, że krzywda mu się nie dzieje... pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |