MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

wyjący dyfer - czy da się naprawić ?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=2053
Strona 1 z 1

Autor:  Marcin Matusiński [ pn mar 17, 2003 10:17 pm ]
Tytuł:  wyjący dyfer - czy da się naprawić ?

Witajcie

niestety nie moge aktywnie uczyestniczyć na forum bo łącze sie przez modem i rachunki i tak przychodzą już za duże [szalone] , jednak codziennie "ściągam" sobie posty i czytam z przyjemnością bo grupa jest naprawde ok [smiech] 8)

mam pytanie odnśnie dyfra :

dyfer dość mocno "wyje" przy prędkościach od 70 do 85 km/h ( od 60 do 70 lekko wyje ) no i jest to "troche" wkurzające :evil: :( , "wycie" pojawiło się stopniowo bez powodu jakieś 2 lata temu i teraz występuje stale , z tym ze czasem jest lepiej a czem gorzej

czy taki "wyjący" dyfer jest wogóle naprawialny ? czy od razu szukać nowego ? może jak bym zmienił olej to jest szansa że coś sie poprawi ? ( był wymieniany ok 20.000 km temu na taki jak zaleca MB ) może ktoś już przerabiał temat ? bo jak ktoś ostatnio trafnie napisał najlepiej uczyć się na czyimś doświadczeniu [zlosnikz] [zlosnik]

z góry dzięki za wszelkie rady

pozdrawiam
Marcin Matusiński

PS za niedługo poskanuje nowe zdjęcia mojej 115 to się pochwale na forum :)

Autor:  Mike_THE_GR8 [ pn mar 17, 2003 11:38 pm ]
Tytuł: 

Hello.

Zasadnicze pytanie: czy dyfer ma wycieki oleju ? Oraz drugie: jaki jest poziom tegoż oleju ?? Od tego proponuję rozpocząć poszukiwania przyczyn.

Autor:  marcin280e [ pn mar 17, 2003 11:46 pm ]
Tytuł: 

Witam
Wycie dyfra a w zasadzie przekładni kątowej jest spowodowane zużyciem tejże lub złym ustawieniem wałka atakującego względem kola talerzowego czyli w skrócie w nieprawidlowym luzie międzyzębnym.
W starym samochodzie dyfer wyje bo ma najczęsciej za duży luz międzyzębny spowodowany zużyciem pary kół zębatych.
Koła zębate nowe jak i nie zużyte używane można oczywiście ustawiac wzgędem siebie w obudowie przekladni trzeba tylko wiedzieć jak to się robi i dysponować zestawem orginalnych podkladek regulacyjnych i odpowiednich narzędzi pomiarowych.
I tu jest odpowiedz na twoje pytanie-jeżeli zęby są zużyte to nic już sie nie zrobi.
A jaki będziesz montowal nowy czy "nowy"? [zlosnik]
Stan przekładni z dużą dozą prawdopodobieństwa można ocenić po zdjęciu pokrywy trzeba obejżeć zęby mają być gładkie i błyszczące bez wżerów i złuszczeń,należy też przyjrzeć się satelitom mechanizmu różnicowego a szczególną uwagę zwrócić na oś satelitów luzy na niej powodują straszne stuki przy zmianie obciążenia na półosiach.
Pozdrawiam

Autor:  mroziu [ wt mar 18, 2003 12:29 am ]
Tytuł: 

Wielki Brat jest pod wrażeniem.....

Autor:  RobGas [ wt mar 18, 2003 9:02 am ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
...jeżeli zęby są zużyte to nic już sie nie zrobi.


Marcinie, wyjąłeś mi to z ust. Ale jest jeszcze ratunek [cool] , osobiście go nie stosowałem ale o nim słyszałem i mam kolege ktory to stosuje w swoim Audi100, mianowicie metoda na banana [usmiech] .
Jeżlei to co opisałeś nie pomoglo wpychasz poprostu banana w dyfer i jak ręką odjął.

Autor:  Marcin Matusiński [ wt mar 18, 2003 9:45 am ]
Tytuł: 

Cześć !

co do poziomu oleju to nie sprawdzałem przez ostatnie 10.000 km ale wcześniej nie było rzadnych wycieków i poziom oleju był ok

marcin280e dzięki za odpowiedź [cool] :) - o to mi właśnie chodziło ! pojade do mechanika i już będe wiedział z grubsza o co biega ...

co do tej metody na banana to ja nie wiem o co wam chodzi :-? :o

Autor:  Ocet [ wt mar 18, 2003 10:35 am ]
Tytuł: 

To jest popularna metoda stosowana w amerykanskich komisach samochodowych. Podobnie dzialaja trociny w skrzyni. Auto sie bardzo dobrze sprzedaje, po tanim kupieniu... :evil:

Autor:  Marcin Matusiński [ wt mar 18, 2003 12:59 pm ]
Tytuł: 

nie no Panowie !!!! poważnie ????? :o :o :o :o :o :evil: :( [szalone]

Autor:  Mike_THE_GR8 [ wt mar 18, 2003 1:42 pm ]
Tytuł: 

RobGas pisze:
marcin280e pisze:
...jeżeli zęby są zużyte to nic już sie nie zrobi.


Marcinie, wyjąłeś mi to z ust. Ale jest jeszcze ratunek [cool] , osobiście go nie stosowałem ale o nim słyszałem i mam kolege ktory to stosuje w swoim Audi100, mianowicie metoda na banana [usmiech] .
Jeżlei to co opisałeś nie pomoglo wpychasz poprostu banana w dyfer i jak ręką odjął.


Smacznego !! :lol: :roll: Słyszałem, że auto może jeździć na rzepaku, ale żeby na bananach ???? Co się na tym świecie dzieje... ;)

Autor:  Ocet [ wt mar 18, 2003 2:33 pm ]
Tytuł: 

Z tego co slyszalem, komplet atak i talerz to jakies 2kPLN, ale ASO nie podejmuje sie ustawiania tylko biora caly nowy dyfer. Taka plotka.

Autor:  Duke [ wt mar 18, 2003 10:47 pm ]
Tytuł: 

cze
ja na twoim miejscu bym szukał drugiego "nowego" mostu w dobrym stanie, bo nawet jeśli kupisz nowe koła zębare i łożyska to niewiele jest warsztatów posiadających odpowiednie przyżądy pozwalające na prawidłowe ustawienie współpracujących elementów, a nawet jeśli mają to i tak nie zawsze się uda.....przekładnia hipoidalna jest najtrudniejsza do regulacji

Autor:  laudan [ śr mar 19, 2003 12:34 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
To jest popularna metoda stosowana w amerykanskich komisach samochodowych. Podobnie dzialaja trociny w skrzyni. Auto sie bardzo dobrze sprzedaje, po tanim kupieniu... :evil:


Kiedys byl wywiad w TV ze starym handlarzem samochodow, co handlowal jeszcze nimi za dobrych czasow. Mowil, ze trociny w skrzyni i dyfrze to normalka - moze trudniej wtedy bylo o banany :lol: Ale pamietajcie Panowie drewniane tloki przechodza tylko w mniejszych pojemnosciach [zlosnik]

Ocet pisze:
Z tego co slyszalem, komplet atak i talerz to jakies 2kPLN, ale ASO nie podejmuje sie ustawiania tylko biora caly nowy dyfer. Taka plotka.


Jak ustawialem geometrie w ASO na Romera to mowili, ze naprawiaja mosty. Gosc sie przejechal samochodem i ocenil ze jest glosny. Mowil chyba tylko o wymianie lozysk okolo 1.6 kPLN, powiedzial ze jak naprawiaja to tak, aby bylo dobrze. I tak im nie wierze.

Duke pisze:
cze
ja na twoim miejscu bym szukał drugiego "nowego" mostu w dobrym stanie, bo nawet jeśli kupisz nowe koła zębare i łożyska to niewiele jest warsztatów posiadających odpowiednie przyżądy pozwalające na prawidłowe ustawienie współpracujących elementów, a nawet jeśli mają to i tak nie zawsze się uda.....przekładnia hipoidalna jest najtrudniejsza do regulacji


Wczoraj znalazlem ogloszenie o dyfrze na mobile.de. Gosci ceni 50 Euro, dyfer do 200-240D. Dzis zadzwonilem podal mi numery zaczynaja sie od 115, a gosc twierdzi ze to do 123, do tego 3 ostanie cyfry to 208, dziwne to przelozenie. Dyfer byl regenerowany w Essen jeszcze za marki i kosztowalo to sporo, moze wtedy tez nabili inne numery, ale nie wiadomo do konca, czy przelozenie 200D, czy 240D. A wiec jak ktos sie wybiera do Essen to moze zregenerowac most. Nie myslalem o Tobie Ocet [zlosnik] Co do regulacji to da sie dobrze wyregolowac - jak ktos umie, ale wszystko zalezy od obrobki kol - moze ktos jezdzil nowym Polonezem, tam co 2 most "wyl" od nowosci:))) Nowy w ASO kosztuje ponoc 7-8 kPLN

Autor:  staszek [ pt kwie 25, 2003 1:33 pm ]
Tytuł:  wyjący dyfer

Witam.
Jeżdzę w123 300d. mialem kłopoty z mostem i u nas kosztuje ok. 300 zł w dobrym stanie. jestem z gorzowa, który leży blisko niemiec. Poza tym w naszym, województwie jest najwięcej mercedesów w Polsce)mówili o tym kiedyś w TV). W Polsce mało który mechanik umie w beczce uregulować geometrię., O naprawie dyfra nie wspominam.Wciśnij banana i szukaj nowego, używanego mostu. ja mam most za grosze ale do w123 2.8e, lub pełen zestaw- silnik,most skrzynia most do 200d w 123 za 1700zł z dokumentem. pozdrawiam. staszek 602 252 089.

Przy okazji mam w 123 na częsci-cholernie tanio.

Autor:  szable [ pt kwie 25, 2003 1:51 pm ]
Tytuł:  jak odgadnac od czego dyfer?

odwieczny problem - od czego jest ten dyfer? 200, 240, 300 ?
ja to zalatwiam w ten sposob, ze krece atakiem x10, i
licze ile razy obroci sie talerz - niestety, mozna to zrobic tylko wtedy, gdy nie ma polosiek.
i tak np. dla 300D /przelozenie 3,46/ 10:3,46=2,89 razy obroci sie talerz.
a 200 ma przelozenie cos kolo 3,9 10:3,9=2,6 raza obroci sie talerz.
a swoja droga to tez szukam ladniutkiego dyfra od 300D.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/