Hello
We wszystkich ksiazkach pisza 10l... Odpowietrzyles termostat i ogrzewanie? (one sie czasem maja problemy z samoczynnym odpowietrzeniem). Jezeli jestes pewnien, ze glowica jest zalana woda (powinna sie dac zalac na 100% pewnosci przez gorny waz od chlodnicy), to go uruchom, niech pochodzi az sie rozgrzeje (obserwuj wskaznik temperatury, czy wszystko jest ok). Jezeli wszystko jest ok to wylacz go, chwile odczekaj (z 5 minut) i sprawdz poziom plynu w chlodnicy, ew. uzupelnij. Jezeli jednak cos nie gra (temperatura gwaltownie podskoczyla do ponad 100st i po chwili nie spadla, tylko rosla dalej to wylacz silnik, poczekaj az dobrze ostygnie i zobacz co sie dzieje - co najmniej uzupelnij plyn. Info: przy pierwszym uruchomieniu temperatura moze podskoczyc do ok.100, ale powinna zaraz opasc do nominalnej.
Nie musze pisac, ze auto powinno stac poziomo
Inaczej beda problemy z odpowietrzeniem ukladu ogrzewania.
Uwaga: Jezeli zdazylo sie, ze uruchomiono silnik z niezalana woda glowica i nastapilo jego rozgrzanie, to przed uzupelnieniem plynu w chlodnicy nalezy poczekac az silnikcalkowicie ostygnie. Zalanie goracej, przegrzanej, "pustej" glowicy zimna woda moze doprowadzic nawet do jej pekniecia!
_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2>
http://mb.vsa.com.pl </font>