MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jaki silnik najlepszy pod LPG? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=20496 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Grzesiek75 [ pt sie 25, 2006 10:41 pm ] |
Tytuł: | Jaki silnik najlepszy pod LPG? |
Jeżeli było to sorry!!! Jaki silnik benzynowy montowany w "beczkach" jest najlepszy pod LPG??? Rozważam zakup beki benzyniaka i chce rozeznac temat. Dzięki |
Autor: | psinthos [ pt sie 25, 2006 10:46 pm ] |
Tytuł: | |
ZADEN. ![]() |
Autor: | Cichy_82 [ sob sie 26, 2006 12:52 am ] |
Tytuł: | |
Witam Z doswiadczenia: M11O - 2.8 mialem 3 auta: 2x w123 1x w126 z tym silnikiem zagazowane i jezeli jest instalacja poprawnie zalozona nie ma zadnych problemow, wystrzalow itp. !! Zauwazalny jest oczywiscie spadek mocy poprzez zastosowanie miksera -> znaczne ograniczenie dolotu powietrza. (Tu rozwiazniem 100% jest zastosowanie BLOS'a BRC - super sprawa koszt ok 400zl + przerobka filtra powietrza ale malo ktory zaklad podejmuje sie instalacji :-/ ) Nalezy pamietac w przypadku M110 + gaz o czestszym ustawianiu luzu zaworow (ew. wypalania gniazd zaworow) i stosowaniu wysokiej jakosci oleju !! Ojciec swojego czasu jezdzil w123 230 starszy model na gazniku i tez chodzilo to poprawnie. Pozdrawiam |
Autor: | harrier [ sob sie 26, 2006 9:01 am ] |
Tytuł: | |
Cichy_82 pisze: M11O - 2.8 mialem 3 auta: 2x w123 1x w126 z tym silnikiem zagazowane i jezeli jest instalacja poprawnie zalozona nie ma zadnych problemow, wystrzalow itp. !!
Co do tego, to zdania są podzielone. Osobiście uważam, że z silników do LPG najlepiej nadają się jednostki z gaźnikiem, a nie na *-Jettroniku. Jak auto ma być do codziennej jazdy to myślę, że i tak najlepiej wyjdziesz na dieslu. :> Pozdrawiam, |
Autor: | Dariusz Suchorz [ sob sie 26, 2006 9:36 am ] |
Tytuł: | |
Bardzo dobrze sprawuje się na gazie 230E ( 1984r) wiem bo szwagier miał i nic złego się nie działo. Sam mam 280E M110, po zmianie przewodów wysokiego napięcia też chodzi całkiem dobrze, wcześniej miał tendencje do wystrzałów i wyginania pokrywki przy wtrysku, a wtedy nie chodził na benzynie. |
Autor: | Elwood BLUES MOBIL [ sob sie 26, 2006 9:41 am ] |
Tytuł: | |
Witaj, ja miałem w123 2,3 M115 wszystko chodziło jak ta lala, w końcu silnik sie wzioł i rozleciał ale to nie przez LPG. Mało palił a osiągi też niezłe ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Noon [ sob sie 26, 2006 11:09 am ] |
Tytuł: | Re: Jaki silnik najlepszy pod LPG? |
Witam, Ja posiadam M110 i roczną instalkę (wymieniłem tylko kable WN). Poedukowałem się na temat LPG i wiem, że aby taka instalacja dobrze chodziła to trzeba wyprzedzić zapłon w stosunku do tego co jest zazwyczaj na PB, wynik to w większej liczby oktanowej LPG. Ja właśnie zastosowałem się do tych zaleceń i coś takiego jak kichanie jest mi obce (nawet po pedale w podłodze w chwili ruszania i wachlowania biegami przy różnych prędkościach) co prawda gorzej jeździ na PB (pzredewszystkim wina zmniejszonej średnicy dodlotu) ale i tak używane jest to tylko przy rozruchu . Znajomu ma 2,3 na k-jecie w beczce i strzelił mu 3 razy (podobno wina kabli bo teraz mówi że po wymianie jest ok) |
Autor: | heniekx [ sob sie 26, 2006 11:10 am ] |
Tytuł: | |
Na gaz najlepszy 10 letni OPEL ![]() |
Autor: | areksz1977 [ pn sie 28, 2006 8:04 am ] |
Tytuł: | |
Najlepiej LPG współpracuje z gaźnikiem (nie licząc sekwencji), w W123 najlepszy będzie układ gaźnik z M102 (czyli 200) ze względu na utwardzane gniazda zaworowe. Mnie się trafiła ta 200 jak ślepej kurze ziarno ![]() ![]() |
Autor: | lysy2 [ pn sie 28, 2006 8:56 am ] |
Tytuł: | |
najlepszy jest 230E, ale jak już napisano - jeśli dobrzy gazownicy się tym zajmują to każdy silnik będzie działał znakomicie na LPG natomiast nie zgodzę się z twierdzeniem, że gaźnik jest lepszy do LPG. bo niby czemu? - więcej problemów przy przechodzeniu Pb-LPG KJ - daje spokojnie radę a czy diesel wyjdzie taniej - wątpię moje 230E spala w mieście 13-14l LPG, w trasie 11l. (kiedyś na innym dyfrze było o litr mniej, ale teraz chociaż jest cicho w aucie ![]() to daje 22-27 zl/100km = 6,3-7,8 l ON (licząc po 3,5zł) pokażcie mi takiego ekonomicznego diesla z osiągami benzyny w tej budzie ![]() można jeździć na OR i wtedy oczywiście będzie taniej, ale w zimie już nie tak wesoło |
Autor: | Jarek Cz. [ pn sie 28, 2006 5:43 pm ] |
Tytuł: | |
Najlepsze do zagazowania sa silniki sprawne z dobra instalacja elektryczna. Mija rok od czasu zalozenia instalacji w moim 230TE (wtrysk). Przez ten czas auto przejechalo ponad 60 000. Zadnych problemow. Tej zimy mialem znacznie wiecej problemow z beznadziejnej jakosci beznzyna niz z gazem. |
Autor: | BamBam [ czw sie 31, 2006 3:39 pm ] |
Tytuł: | |
Jarek Cz. pisze: Tej zimy mialem znacznie wiecej problemow z beznadziejnej jakosci beznzyna niz z gazem.
byl taki dzien, ze u mnie w aucie padla pompka a u ojca wtrysk sie przypiekl, a wygladalo jakby paliwo bylo do pupy... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |