MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jaki silnik najlepszy pod LPG?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=20496
Strona 1 z 1

Autor:  Grzesiek75 [ pt sie 25, 2006 10:41 pm ]
Tytuł:  Jaki silnik najlepszy pod LPG?

Jeżeli było to sorry!!! Jaki silnik benzynowy montowany w "beczkach" jest najlepszy pod LPG??? Rozważam zakup beki benzyniaka i chce rozeznac temat.
Dzięki

Autor:  psinthos [ pt sie 25, 2006 10:46 pm ]
Tytuł: 

ZADEN. [zlosnik]

Autor:  Cichy_82 [ sob sie 26, 2006 12:52 am ]
Tytuł: 

Witam
Z doswiadczenia:
M11O - 2.8 mialem 3 auta: 2x w123 1x w126 z tym silnikiem zagazowane i jezeli jest instalacja poprawnie zalozona nie ma zadnych problemow, wystrzalow itp. !!
Zauwazalny jest oczywiscie spadek mocy poprzez zastosowanie miksera -> znaczne ograniczenie dolotu powietrza. (Tu rozwiazniem 100% jest zastosowanie BLOS'a BRC - super sprawa koszt ok 400zl + przerobka filtra powietrza ale malo ktory zaklad podejmuje sie instalacji :-/ )
Nalezy pamietac w przypadku M110 + gaz o czestszym ustawianiu luzu zaworow (ew. wypalania gniazd zaworow) i stosowaniu wysokiej jakosci oleju !!
Ojciec swojego czasu jezdzil w123 230 starszy model na gazniku i tez chodzilo to poprawnie.

Pozdrawiam

Autor:  harrier [ sob sie 26, 2006 9:01 am ]
Tytuł: 

Cichy_82 pisze:
M11O - 2.8 mialem 3 auta: 2x w123 1x w126 z tym silnikiem zagazowane i jezeli jest instalacja poprawnie zalozona nie ma zadnych problemow, wystrzalow itp. !!

Co do tego, to zdania są podzielone. Osobiście uważam, że z silników do LPG najlepiej nadają się jednostki z gaźnikiem, a nie na *-Jettroniku.

Jak auto ma być do codziennej jazdy to myślę, że i tak najlepiej wyjdziesz na dieslu. :>

Pozdrawiam,

Autor:  Dariusz Suchorz [ sob sie 26, 2006 9:36 am ]
Tytuł: 

Bardzo dobrze sprawuje się na gazie 230E ( 1984r) wiem bo szwagier miał i nic złego się nie działo.
Sam mam 280E M110, po zmianie przewodów wysokiego napięcia też chodzi całkiem dobrze, wcześniej miał tendencje do wystrzałów i wyginania pokrywki przy wtrysku, a wtedy nie chodził na benzynie.

Autor:  Elwood BLUES MOBIL [ sob sie 26, 2006 9:41 am ]
Tytuł: 

Witaj, ja miałem w123 2,3 M115 wszystko chodziło jak ta lala, w końcu silnik sie wzioł i rozleciał ale to nie przez LPG. Mało palił a osiągi też niezłe ;), tylko raz mi zgasł jak przy 140km/h wrzuciłem luz, było to winą niezaślepionego (tzn. kolanko odpadło) wlotu do filtra powietrza
Pozdrawiam

Autor:  Noon [ sob sie 26, 2006 11:09 am ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik najlepszy pod LPG?

Witam,
Ja posiadam M110 i roczną instalkę (wymieniłem tylko kable WN). Poedukowałem się na temat LPG i wiem, że aby taka instalacja dobrze chodziła to trzeba wyprzedzić zapłon w stosunku do tego co jest zazwyczaj na PB, wynik to w większej liczby oktanowej LPG. Ja właśnie zastosowałem się do tych zaleceń i coś takiego jak kichanie jest mi obce (nawet po pedale w podłodze w chwili ruszania i wachlowania biegami przy różnych prędkościach) co prawda gorzej jeździ na PB (pzredewszystkim wina zmniejszonej średnicy dodlotu) ale i tak używane jest to tylko przy rozruchu . Znajomu ma 2,3 na k-jecie w beczce i strzelił mu 3 razy (podobno wina kabli bo teraz mówi że po wymianie jest ok)

Autor:  heniekx [ sob sie 26, 2006 11:10 am ]
Tytuł: 

Na gaz najlepszy 10 letni OPEL [zlosnik]

Autor:  areksz1977 [ pn sie 28, 2006 8:04 am ]
Tytuł: 

Najlepiej LPG współpracuje z gaźnikiem (nie licząc sekwencji), w W123 najlepszy będzie układ gaźnik z M102 (czyli 200) ze względu na utwardzane gniazda zaworowe. Mnie się trafiła ta 200 jak ślepej kurze ziarno :) bo LPG nie było planowane a działa to całkiem dobrze (nie licząc spadku mocy i tak już nie największej w M102 2,0. Nie zmieniałem ani kabli, ani kopułki i nawet wystrzału nie miałem (prawie 2 lata na LPG). A najlepsiejsza będzie fabryczna wersja na LPG, tyle że takiej jeszcze nie widziałem, ale ktoś kiedyś chwalił się na forum gaźnikiem Pierburga z mikserem (nie pamiętam czy z W123 czy z dostawczaka). Ale jak miałbym wybierać po raz drugi to wolałbym diesla (tylko znaleźć niezajechanego za dobre pieniądze to problem). Niby pilnowałem i naciskałem na montażystów, żeby mi sita z auta nie zrobili i wykorzystali jak najwięcej otworów technologicznych ale jednak auto trochę podziurawione i intruz na pokładzie jest. Z drugiej strony gdybym musiał zmierzyć się z "legendarną" [zlosnik] dynamiką 200D czy 240D w codziennej eksploatacji (bo 300D już chyba nie jest alternatywą z ekonomicznego punktu widzenia dla 200E) być może moje zdanie byłoby odmienne.

Autor:  lysy2 [ pn sie 28, 2006 8:56 am ]
Tytuł: 

najlepszy jest 230E, ale jak już napisano - jeśli dobrzy gazownicy się tym zajmują to każdy silnik będzie działał znakomicie na LPG
natomiast nie zgodzę się z twierdzeniem, że gaźnik jest lepszy do LPG.
bo niby czemu? - więcej problemów przy przechodzeniu Pb-LPG
KJ - daje spokojnie radę
a czy diesel wyjdzie taniej - wątpię
moje 230E spala w mieście 13-14l LPG, w trasie 11l. (kiedyś na innym dyfrze było o litr mniej, ale teraz chociaż jest cicho w aucie [zlosnik] )
to daje 22-27 zl/100km = 6,3-7,8 l ON (licząc po 3,5zł)
pokażcie mi takiego ekonomicznego diesla z osiągami benzyny w tej budzie [zlosnik]
można jeździć na OR i wtedy oczywiście będzie taniej, ale w zimie już nie tak wesoło

Autor:  Jarek Cz. [ pn sie 28, 2006 5:43 pm ]
Tytuł: 

Najlepsze do zagazowania sa silniki sprawne z dobra instalacja elektryczna. Mija rok od czasu zalozenia instalacji w moim 230TE (wtrysk). Przez ten czas auto przejechalo ponad 60 000. Zadnych problemow. Tej zimy mialem znacznie wiecej problemow z beznadziejnej jakosci beznzyna niz z gazem.

Autor:  BamBam [ czw sie 31, 2006 3:39 pm ]
Tytuł: 

Jarek Cz. pisze:
Tej zimy mialem znacznie wiecej problemow z beznadziejnej jakosci beznzyna niz z gazem.


byl taki dzien, ze u mnie w aucie padla pompka a u ojca wtrysk sie przypiekl, a wygladalo jakby paliwo bylo do pupy...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/