MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 11:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sie 25, 2006 10:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 26, 2004 8:50 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Czechowice Dziedzice
Jeżeli było to sorry!!! Jaki silnik benzynowy montowany w "beczkach" jest najlepszy pod LPG??? Rozważam zakup beki benzyniaka i chce rozeznac temat.
Dzięki


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 25, 2006 10:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
ZADEN. [zlosnik]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 26, 2006 12:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:38 am
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Witam
Z doswiadczenia:
M11O - 2.8 mialem 3 auta: 2x w123 1x w126 z tym silnikiem zagazowane i jezeli jest instalacja poprawnie zalozona nie ma zadnych problemow, wystrzalow itp. !!
Zauwazalny jest oczywiscie spadek mocy poprzez zastosowanie miksera -> znaczne ograniczenie dolotu powietrza. (Tu rozwiazniem 100% jest zastosowanie BLOS'a BRC - super sprawa koszt ok 400zl + przerobka filtra powietrza ale malo ktory zaklad podejmuje sie instalacji :-/ )
Nalezy pamietac w przypadku M110 + gaz o czestszym ustawianiu luzu zaworow (ew. wypalania gniazd zaworow) i stosowaniu wysokiej jakosci oleju !!
Ojciec swojego czasu jezdzil w123 230 starszy model na gazniku i tez chodzilo to poprawnie.

Pozdrawiam

_________________
R129 300SL 92r.
C123 230CE 85r.
Porsche 944 S2 91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 26, 2006 9:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Cichy_82 pisze:
M11O - 2.8 mialem 3 auta: 2x w123 1x w126 z tym silnikiem zagazowane i jezeli jest instalacja poprawnie zalozona nie ma zadnych problemow, wystrzalow itp. !!

Co do tego, to zdania są podzielone. Osobiście uważam, że z silników do LPG najlepiej nadają się jednostki z gaźnikiem, a nie na *-Jettroniku.

Jak auto ma być do codziennej jazdy to myślę, że i tak najlepiej wyjdziesz na dieslu. :>

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 26, 2006 9:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Bardzo dobrze sprawuje się na gazie 230E ( 1984r) wiem bo szwagier miał i nic złego się nie działo.
Sam mam 280E M110, po zmianie przewodów wysokiego napięcia też chodzi całkiem dobrze, wcześniej miał tendencje do wystrzałów i wyginania pokrywki przy wtrysku, a wtedy nie chodził na benzynie.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 26, 2006 9:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witaj, ja miałem w123 2,3 M115 wszystko chodziło jak ta lala, w końcu silnik sie wzioł i rozleciał ale to nie przez LPG. Mało palił a osiągi też niezłe ;), tylko raz mi zgasł jak przy 140km/h wrzuciłem luz, było to winą niezaślepionego (tzn. kolanko odpadło) wlotu do filtra powietrza
Pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
Post: sob sie 26, 2006 11:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Witam,
Ja posiadam M110 i roczną instalkę (wymieniłem tylko kable WN). Poedukowałem się na temat LPG i wiem, że aby taka instalacja dobrze chodziła to trzeba wyprzedzić zapłon w stosunku do tego co jest zazwyczaj na PB, wynik to w większej liczby oktanowej LPG. Ja właśnie zastosowałem się do tych zaleceń i coś takiego jak kichanie jest mi obce (nawet po pedale w podłodze w chwili ruszania i wachlowania biegami przy różnych prędkościach) co prawda gorzej jeździ na PB (pzredewszystkim wina zmniejszonej średnicy dodlotu) ale i tak używane jest to tylko przy rozruchu . Znajomu ma 2,3 na k-jecie w beczce i strzelił mu 3 razy (podobno wina kabli bo teraz mówi że po wymianie jest ok)

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 26, 2006 11:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Na gaz najlepszy 10 letni OPEL [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 28, 2006 8:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Najlepiej LPG współpracuje z gaźnikiem (nie licząc sekwencji), w W123 najlepszy będzie układ gaźnik z M102 (czyli 200) ze względu na utwardzane gniazda zaworowe. Mnie się trafiła ta 200 jak ślepej kurze ziarno :) bo LPG nie było planowane a działa to całkiem dobrze (nie licząc spadku mocy i tak już nie największej w M102 2,0. Nie zmieniałem ani kabli, ani kopułki i nawet wystrzału nie miałem (prawie 2 lata na LPG). A najlepsiejsza będzie fabryczna wersja na LPG, tyle że takiej jeszcze nie widziałem, ale ktoś kiedyś chwalił się na forum gaźnikiem Pierburga z mikserem (nie pamiętam czy z W123 czy z dostawczaka). Ale jak miałbym wybierać po raz drugi to wolałbym diesla (tylko znaleźć niezajechanego za dobre pieniądze to problem). Niby pilnowałem i naciskałem na montażystów, żeby mi sita z auta nie zrobili i wykorzystali jak najwięcej otworów technologicznych ale jednak auto trochę podziurawione i intruz na pokładzie jest. Z drugiej strony gdybym musiał zmierzyć się z "legendarną" [zlosnik] dynamiką 200D czy 240D w codziennej eksploatacji (bo 300D już chyba nie jest alternatywą z ekonomicznego punktu widzenia dla 200E) być może moje zdanie byłoby odmienne.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 28, 2006 8:56 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
najlepszy jest 230E, ale jak już napisano - jeśli dobrzy gazownicy się tym zajmują to każdy silnik będzie działał znakomicie na LPG
natomiast nie zgodzę się z twierdzeniem, że gaźnik jest lepszy do LPG.
bo niby czemu? - więcej problemów przy przechodzeniu Pb-LPG
KJ - daje spokojnie radę
a czy diesel wyjdzie taniej - wątpię
moje 230E spala w mieście 13-14l LPG, w trasie 11l. (kiedyś na innym dyfrze było o litr mniej, ale teraz chociaż jest cicho w aucie [zlosnik] )
to daje 22-27 zl/100km = 6,3-7,8 l ON (licząc po 3,5zł)
pokażcie mi takiego ekonomicznego diesla z osiągami benzyny w tej budzie [zlosnik]
można jeździć na OR i wtedy oczywiście będzie taniej, ale w zimie już nie tak wesoło

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 28, 2006 5:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Najlepsze do zagazowania sa silniki sprawne z dobra instalacja elektryczna. Mija rok od czasu zalozenia instalacji w moim 230TE (wtrysk). Przez ten czas auto przejechalo ponad 60 000. Zadnych problemow. Tej zimy mialem znacznie wiecej problemow z beznadziejnej jakosci beznzyna niz z gazem.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 31, 2006 3:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
Jarek Cz. pisze:
Tej zimy mialem znacznie wiecej problemow z beznadziejnej jakosci beznzyna niz z gazem.


byl taki dzien, ze u mnie w aucie padla pompka a u ojca wtrysk sie przypiekl, a wygladalo jakby paliwo bylo do pupy...

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl