MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
sprowadzanie https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=2049 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | slekuW126 [ pn mar 17, 2003 11:25 am ] |
Tytuł: | sprowadzanie |
czy wiecie cos o sprowadzaniu aut? slyszalem ze mozna sprowadzac od 87' wszystkie diesle i benzyny. Ja znalazlem dwie 190 u szkopów, jedna z nich jest lekko rozbita, a druga ok. jezeli ktos cos wie to prosze o odezw. ![]() |
Autor: | Nilo [ pt mar 21, 2003 8:00 am ] |
Tytuł: | |
na dzien dzisiejszy zapomnij o sprowadzaniu starszych aut a to ze wzgledu na ustawe Dz.U. 133/02 gdzie mowa jest o emisji spalin przy samochodach po raz pierwszy rejestrowanych w RP. W zasadzie to oclic mozna czli dopuscic do obrotu na polskim obszarze celnym. Druga kwestia jest taka, ze jezeli jestes amatorem to nie pchaj sie samemu w sprowadzewnie bo zaplacisz naleznosci jak za zboze rozsypane przez rolnikow ![]() Inna sprawa sa pojazdy sprowadzone jako auta kolekcjonerskie lub zabytkowe... Ale o tym to w innym odcinku lub pod adresem: http://www.oldtimer.pl/Porady/prawodawstwo.htm N. |
Autor: | laudan [ pt mar 21, 2003 3:53 pm ] |
Tytuł: | |
Sprowadzic ponoc mozesz nawet bez Euro II i poplacic wszystkie oplaty, od MB 87, wyjdzie to pewnie ze 2-3 razy wiecej niz tu zaplacisz (zalezy za ile tu znalazles). No tak, ale go nie zarejstrujesz, bo nie spelnia norma Euro II. Nilo pisze: na dzien dzisiejszy zapomnij o sprowadzaniu starszych aut a to ze wzgledu na ustawe Dz.U. 133/02 gdzie mowa jest o emisji spalin przy samochodach po raz pierwszy rejestrowanych w RP. W zasadzie to oclic mozna czli dopuscic do obrotu na polskim obszarze celnym.
Jak sie dokladnie wczytasz, to nie chodzi o emisje spalin, a o homologacje na Euro II. W niemczech mozesz kupic katalizator, z ktorym w123 diesel, bedzie spelnial normy Euro II, ale to nic u nas nie pomorze, bo to auto nie bylo homologowane przez producenta na Euro II. I tu kolejny problem Euro II, to nie tylko emsja spalin, ale ponoc dodatki zwiekszajace bezpieczenstwo. Ponoc niektore auta nawet w 2001 w pelnie go nie spelnialy. W ustawie jest zapisane ze silnik musi byc homologowany na Euro II. Zaswiadczenie dostajesz o tym o dealera i dokladnie to na prawde nie wiesz, czy dostaniesz. Mercedesy homologowane na Euro II to ponoc E-klasa od Okularnika w gore i C-klasa od 1997 roku. Tak powiedzial mi gosc w ASO MB w Niemczech, bo w Polsce w komorce DC, odpowiedzialnej za wydawanie zaswiadczen powiedzieli, ze udziela odpowiedzi jak przyniose wszystkie papiery samochodu. Pytanie bylo proste, czy model W124 spelnia Euro II, a jak tak to od kiedy. W niektore nowsze wersje W124 maja w Briefie E2, ale to nie oznaczenie skrot od Euro II. W rzeczywistosci okazalo sie to EuroI. Wniosek taki, ze moze byc zarejestrowac samochod z wycietym katalizarorem, ktory wyjezdzajac z fabryki mial katalizator Euro II, a samochod, ktory mial wymieniony katalizator na nowszy i spelnia teraz normy Euro II nie moze byc zarejestrowany. |
Autor: | Nilo [ pt mar 21, 2003 8:28 pm ] |
Tytuł: | |
ok zmusiles mnnie kolego do sprecyzowania ustawy, wiec cytuje: http://bap-student.lex.pl/cgi-bin/demo. ... -1&jedn=-1 § 3. 1. W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy jego właściciel dołącza do wniosku o rejestrację, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, następujące dokumenty: 1) dowód własności pojazdu, 2) dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany, 3) dowód odprawy celnej przywozowej, 4) wyciąg ze świadectwa homologacji lub odpowiadający mu dokument wystawiony przez producenta lub upoważnionego przedstawiciela producenta, potwierdzający homologację pojazdu lub silnika pojazdu w zakresie emisji zanieczyszczeń zawartych w spalinach, zgodnie z wymaganiami określonymi przynajmniej w 03 serii poprawek do Regulaminu nr 83 EKG ONZ lub w 02B serii poprawek do Regulaminu nr 49 EKG ONZ (w zależności od zakresu stosowania tych regulaminów) albo równoważnych dyrektyw EWG, o których mowa w przepisach o homologacji pojazdów, 5) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu. 2. W przypadku powierzenia pojazdu przez zagraniczną osobę prawną lub fizyczną podmiotowi polskiemu, do wniosku o rejestrację, z zastrzeżeniem ust. 3, dołącza się: 1) dokument, na którego podstawie nastąpiło powierzenie pojazdu, 2) dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany, 3) dowód odprawy celnej przywozowej, 4) wyciąg ze świadectwa homologacji lub odpowiadający mu dokument wystawiony przez producenta lub upoważnionego przedstawiciela producenta, potwierdzający homologację pojazdu lub silnika pojazdu w zakresie emisji zanieczyszczeń zawartych w spalinach, zgodnie z wymaganiami określonymi przynajmniej w 03 serii poprawek do Regulaminu nr 83 EKG ONZ lub w 02B serii poprawek do Regulaminu nr 49 EKG ONZ (w zależności od zakresu stosowania tych regulaminów) albo równoważnych dyrektyw EWG, o których mowa w przepisach o homologacji pojazdów, 5) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu. 3. W przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy zamiast dowodu rejestracyjnego dopuszcza się przedstawienie innego dokumentu, potwierdzającego rejestrację pojazdu za granicą. no to juz jest fajnie teraz kwestia taka jak "madre" wydzialy komunikacji to interpretuja, bo znajac ludzi trzeba im czasem pokazac PALCEM, trzeba wiedziec co sie chce (takze od zycia ![]() Jak weszla ta ustawa, to "panie" z tego wydzialu komunikacji zadaly homologacji na silnik z importu, kiedy chciales wymienic ten silnik w juz zarejestrownym pojezdzie |
Autor: | laudan [ pt mar 21, 2003 8:54 pm ] |
Tytuł: | |
Wlasnie w przepisach masz wyciagi z homologacji, a nic o rzeczywistej emisji. Zaden katalizator nie jest wieczny, jest co prawda badanie techniczne, ale ten temat przemilcze, bo kazdy wie, ze to zaden problem. W Niemczech placisz podatek od auta w zaleznosci od emisji spalin. Co 2 lata razem z TUV robisz test emisji, jak katalizator slabo dziala, placisz wiecej i nikogo nie interesuje, czy byl homologowany np. na Euro II, a teraz jest Euro I. Jesli chodzi o sprowadzany silnik, to w moim wydziale nic nie mowili o tym, ze musi spelniac Euro II, moze dokladniej czytali. Z zaswiadczeniami od producentow tez sa problemy, o czym osobiscie przekonalem sie dzwoniac do Daimlera-chryslera w wawie. Przynies nam Pan papiery, a my Panu powiemy, czy ma homologacje Euro II, czy nie. Hmm, jak nie ma to najwyzej zostane z samochodem, ktorego nie zarejestruje, ale bede musial zaplacic oplaty celne itd. Ustawa ustawa, zycie zyciem, z bandziorami z urzedow to tylko ![]() ![]() |
Autor: | sebi [ pt mar 21, 2003 11:03 pm ] |
Tytuł: | |
Witam!! Panowie to wszystko do kosza ja sprowadziłem auto zabytkowe a może klekcjonerskie (zależy po której stronie granicy) i zarejestrowałem je na białych tablicach bez konieczności spełniania wymogów opisanych wyżej. Spaliny były jakie były a diagnosta też był jaki był. Auto ma białe i juz ma nowego właściciele (zadowolonego) który kończy delikatny remont i pewnie bedzie na zlocie w Trzebnicy. Ostatnio odebrałem telefon od zrozpaczonego nowego włascieciela MB z 1974 roku model 116 który sprowadził auto ze Szwajcarii. I co??. W procesie rejestracji "wykształceni" goscie ze stacji oczywiście OKRĘGOWEJ" przez duże O zażyczyli sobie aby auto wyposażyć to auto w katalizator??, a po co?? EURO2 Przykre to jest ze w w tym samym kraju gdzie przepisy dotyczą wszystkich tak samo bez wyjątku stosuje sie zupełnie własne kryteria w ocenie. Moja rada niech gość zmieni szybko stacje diagnostyczną i koniecznie doprowadzi dokumenty wozu do stanu idealnego tak aby "mądry" facet ze stacji nie maił sie do czego przyczepić lub swoja niewiedzę wyzwalał gdzie indziej. |
Autor: | Nilo [ sob mar 22, 2003 1:31 pm ] |
Tytuł: | |
nawet Sebi wiem o ktorym 116 piszesz ze Szwajcarii ale ostatnio slyszalem od niego ze mial pisac do ministerstwa o zwolnienie z posiadania katalizatora. Aby bylo wszystko pewne to ten 116 to model 280 z zalozonym teraz gazem? I oclony jako pojazd kolekcjonerski dosyc niedawno? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |