MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] awaria na trasie - potrzebna pomoc w diagnozie
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=20406
Strona 1 z 1

Autor:  drakoz [ pn sie 21, 2006 10:52 am ]
Tytuł:  [W123] awaria na trasie - potrzebna pomoc w diagnozie

Witam wszytkich
Wczoraj jadąc sobie z rodzina na tzw "poprawiny" weselne mialem nieprzyjemą sytuacje, gdyż nagle ni z tego czy owego Merc przestał pracaowac zrobi "buuuu " :( i zamilkł. na luzie podjechalem kilka set metrów i przygoda z jazdą sie skonczyla.Pozniej linka,Fiat Ducato i holowanie :cry:
Nie wiem co moglo sie przydarzyc, po prostu nie chce zapalic , prąd jest, elektryka dziala rozrusznik kręci ale nie łapie,odkrecalem filtr paliwowy, co prawda nie bylo w nim zadnych zanieczyszczen - ale ropa miala kolor ciemny tak jakby z olejem - ale skąd tu olej ??
Czy jest taka mozliwośc ze pompa nagle stanela i nie zasysa paliwa ??- przez to nie moze zalapac ??
Jak komus przyjdze cos na mysl to piszcie - ja narazie ide przeczyścic zbiorniki, i przewody paliwowe...

Autor:  Wojtyla [ pn sie 21, 2006 12:27 pm ]
Tytuł: 

Witam
zobacz czy podaje pompa zasilająca do wtryskowej
w tym celu weź wężyk wychodzący z pompy wyprowadź go na zewnątrz zaciśnij palcami a druga osoba niech kręci rozruchem jeżeli jest ok. to może być jeszcze zawór szybkiego trafiony (przelewówka) musisz wtedy wykręcić go i zobaczyć czy przypadkiem sprężynka nie jest trafiona (lubią gnić) jest on pomiędzy pompą wysokiego ciśnienia a motorem i z niego idzie powrót do filtra paliwa
Nawet jakbyś miał motor wykończony a wszysko pozostałe ok. to Diesel nie ma prawa zdechnąć nawet gdy zawory są ciasne [zlosnik] (oczywiście jak motor pracuje)
pozdro

Autor:  Sokol [ pn sie 21, 2006 12:27 pm ]
Tytuł: 

wymień filtry i zatankuj paliwo.

Autor:  drakoz [ pn sie 21, 2006 1:53 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla mial racje pompa paliwowa nie daje wogole paliwa :-? wykrecilem ja oczywiscie troche oleju mi ucieklo ( pompa wtryskowa smarowana jest olejem ?? ) i okazalo sie ze na "sucho" paliwo jest pompowane.
1. Jak sprawdzic czy z krzywką pompy wtryskowej dzieki ktorej pompa paliwa tloczy ON jest wszstko wporzadku ???
badz jakies inne dobre rady wskazane. pozdrawiam i walcze dalej

Autor:  Wojtyla [ pn sie 21, 2006 2:39 pm ]
Tytuł: 

Z krzywką jest ok. tylko jak już to zaworki na pompie nie trzymają niskiego ciśnienia, wykręć króćce pod nimi są zaworki zwrotne i zobacz jak wyglądają koszt nowych to ok. 30 pln lub podmień z innej pompy wtryskowej tylko pompkę niskiego ciśnienia
pozdro i miłej zabawy [zlosnik]

Autor:  drakoz [ pn sie 21, 2006 5:42 pm ]
Tytuł: 

tak sie zastanawiam skoro na "sucho" pompa w jakis tam sposób popmuje paliwo a po przykreceniu nie chce :( to czy zaworki byly by na tyle szczelne i nie szczelene , czy moze pompka jest dobra a cos innego szczelilo ?? Jutro pozycze pompke i sprobuje na innej ( czy od 240 czy tez 200 bedą dobre na próbe czy kazda z nich ma inna wydajność ?? )

Autor:  Wojtyla [ wt sie 22, 2006 11:39 am ]
Tytuł: 

będą dobre na próbę
pozdro

Autor:  drakoz [ wt sie 22, 2006 12:36 pm ]
Tytuł: 

za pomocą lusterka i pomocnej dłoni do krecenia rozrusznikiem zdiagnozowalem usterke, mianowicie: walek w pompie wtryskowej na ktorym osadzona jest krzywka ktora to wprawia w ruch pompe paliwową - wogóle sie nie obraca przy kreceniu rozrusznikiem :( - wniosek -> musze odkrecic pompe wtrysk. i zobaczyc co sie stalo, i przy okazji jako ze nie odkrecalem jej jeszcze jak powinienem to zrobic na co zwrócic uwagę. wszystkie uwagi mile widziane :)

Autor:  Wojtyla [ wt sie 22, 2006 2:49 pm ]
Tytuł: 

na ustawienie pompy wtryskowej na + 24 stopnie przed zz
to było opisywane (sprawdź w wyszukiwarce)
pozdro

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/