MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 5:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 21, 2006 10:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
Witam wszytkich
Wczoraj jadąc sobie z rodzina na tzw "poprawiny" weselne mialem nieprzyjemą sytuacje, gdyż nagle ni z tego czy owego Merc przestał pracaowac zrobi "buuuu " :( i zamilkł. na luzie podjechalem kilka set metrów i przygoda z jazdą sie skonczyla.Pozniej linka,Fiat Ducato i holowanie :cry:
Nie wiem co moglo sie przydarzyc, po prostu nie chce zapalic , prąd jest, elektryka dziala rozrusznik kręci ale nie łapie,odkrecalem filtr paliwowy, co prawda nie bylo w nim zadnych zanieczyszczen - ale ropa miala kolor ciemny tak jakby z olejem - ale skąd tu olej ??
Czy jest taka mozliwośc ze pompa nagle stanela i nie zasysa paliwa ??- przez to nie moze zalapac ??
Jak komus przyjdze cos na mysl to piszcie - ja narazie ide przeczyścic zbiorniki, i przewody paliwowe...

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 12:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
zobacz czy podaje pompa zasilająca do wtryskowej
w tym celu weź wężyk wychodzący z pompy wyprowadź go na zewnątrz zaciśnij palcami a druga osoba niech kręci rozruchem jeżeli jest ok. to może być jeszcze zawór szybkiego trafiony (przelewówka) musisz wtedy wykręcić go i zobaczyć czy przypadkiem sprężynka nie jest trafiona (lubią gnić) jest on pomiędzy pompą wysokiego ciśnienia a motorem i z niego idzie powrót do filtra paliwa
Nawet jakbyś miał motor wykończony a wszysko pozostałe ok. to Diesel nie ma prawa zdechnąć nawet gdy zawory są ciasne [zlosnik] (oczywiście jak motor pracuje)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 12:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
wymień filtry i zatankuj paliwo.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 1:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
Wojtyla mial racje pompa paliwowa nie daje wogole paliwa :-? wykrecilem ja oczywiscie troche oleju mi ucieklo ( pompa wtryskowa smarowana jest olejem ?? ) i okazalo sie ze na "sucho" paliwo jest pompowane.
1. Jak sprawdzic czy z krzywką pompy wtryskowej dzieki ktorej pompa paliwa tloczy ON jest wszstko wporzadku ???
badz jakies inne dobre rady wskazane. pozdrawiam i walcze dalej

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 2:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Z krzywką jest ok. tylko jak już to zaworki na pompie nie trzymają niskiego ciśnienia, wykręć króćce pod nimi są zaworki zwrotne i zobacz jak wyglądają koszt nowych to ok. 30 pln lub podmień z innej pompy wtryskowej tylko pompkę niskiego ciśnienia
pozdro i miłej zabawy [zlosnik]

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 5:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
tak sie zastanawiam skoro na "sucho" pompa w jakis tam sposób popmuje paliwo a po przykreceniu nie chce :( to czy zaworki byly by na tyle szczelne i nie szczelene , czy moze pompka jest dobra a cos innego szczelilo ?? Jutro pozycze pompke i sprobuje na innej ( czy od 240 czy tez 200 bedą dobre na próbe czy kazda z nich ma inna wydajność ?? )

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 22, 2006 11:39 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
będą dobre na próbę
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 22, 2006 12:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
za pomocą lusterka i pomocnej dłoni do krecenia rozrusznikiem zdiagnozowalem usterke, mianowicie: walek w pompie wtryskowej na ktorym osadzona jest krzywka ktora to wprawia w ruch pompe paliwową - wogóle sie nie obraca przy kreceniu rozrusznikiem :( - wniosek -> musze odkrecic pompe wtrysk. i zobaczyc co sie stalo, i przy okazji jako ze nie odkrecalem jej jeszcze jak powinienem to zrobic na co zwrócic uwagę. wszystkie uwagi mile widziane :)

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 22, 2006 2:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
na ustawienie pompy wtryskowej na + 24 stopnie przed zz
to było opisywane (sprawdź w wyszukiwarce)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl