MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Crash test... https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=20311 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | drakoz [ wt sie 15, 2006 8:11 pm ] |
Tytuł: | [W123] Crash test... |
tak szperajac po internecie znalazlem taki to oto filmik -.. jak ktos nie widzial to ma okazje... ![]() http://video.google.com/videoplay?docid ... rash+Tests |
Autor: | Frozen.Vodka [ wt sie 15, 2006 8:39 pm ] |
Tytuł: | |
Czy prędkośc testowa to 50 km/h????? Jesli tak to moj zachwyt nad ta konstrukcja nie ma juz granic ![]() Widzialem crashtest golfa III... przy tej predkosći przy czolowym przednie siedzenia byly zgniecione na miazgę z kanapą ![]() ![]() ![]() wniosek 4 trupy... tutaj chyba drobne zadrapania. Jedyne co straszy to tylko te głowy manekinów dzwoniące o deskę;) A tak w ogóle to skad tam poducha??? Była w wypasie seryjnie??? |
Autor: | drakoz [ wt sie 15, 2006 9:00 pm ] |
Tytuł: | |
hehe... takze mi sie podoba, a co do poduszki to byc moze byla w wersji wypasionej...:> |
Autor: | karaya [ wt sie 15, 2006 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
Hmmm.. to mam niezły CZOŁG!!!! |
Autor: | Idzik [ wt sie 15, 2006 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
Frozen.Vodka pisze: A tak w ogóle to skad tam poducha??? Była w wypasie seryjnie???
Od 1982 roku była dostępna w opcji ![]() |
Autor: | Grakoz [ wt sie 15, 2006 11:21 pm ] |
Tytuł: | |
film fajny. co do pancerności beczek już kilka razy pokazywane były nasze MB po mniejszych lub większych crash testach. PS. w tym filmiku ostatnia scena gdzie pokazany jest boczek drzwi, nie jest on z w123 a chyba z w126. poprawcie mnie jak się mylę |
Autor: | Cem [ wt sie 15, 2006 11:54 pm ] |
Tytuł: | |
Grakoz pisze: PS. w tym filmiku ostatnia scena gdzie pokazany jest boczek drzwi, nie jest on z w123 a chyba z w126. poprawcie mnie jak się mylę
Okej poprawiam - W116. ![]() |
Autor: | TMP [ śr sie 16, 2006 12:31 am ] |
Tytuł: | |
Frozen.Vodka pisze: Czy prędkośc testowa to 50 km/h?????
Zapewne 40-50 km/h. Dziś testuje sie zderzenia 40% powierzchni czołowej (wóz uderza tylko częścią przodu) przy prędkości 64 km/h z odkształcalną przeszkodą (Euro NCAP). Obawiam się, że W123 miałby problemy z dobrym przejściem tego testu. Dostałby najwyżej dwie gwiazdki. To, że W123 wygląda po teście nieźle, nie znaczy, że nie było dużych przeciążeń pasażerów. Poza tym W123 praktycznie nie miał poduszek. Pouszkę dla pasażera wprowadzono dopiero koło 1980, a nieliczni kupujący brali beczkę z poduszką. Jak na lata 70 i 80 W123 był samochodem bardzo bezpiecznym. Zresztą nasz Polonez też. Oba należały wtedy do najbezpieczniejszych samochodów świata. Nawet dziś prezentują jeszcze nienajgorszy poziom bnezpieczeństwa. Trzeba także pamiętać, że wiek i korozja robią swoje! |
Autor: | Ocet [ śr sie 16, 2006 9:17 am ] |
Tytuł: | |
Musicie zwrócić uwagę, że beczka beczce nierówna. Nie tylko nie każda miała poduszkę, ale też nie każda miała napinacze pasów i nie każda miała wzmocnienia w drzwiach. Ponadto, co uważam za pewien szwindel, w jednym z europejskich folderów jest zdjęcie testu z amerykańskimi zderzakami, które jak mniemam, pochłaniają nieco więcej energii... |
Autor: | BamBam [ śr sie 16, 2006 11:33 am ] |
Tytuł: | |
moi rodzice przeprowadzili taki crash test na sobie - auto jest rzeczywiscie jak karaya pisze: niezły CZOŁG!!!!
bo nic im sie nie stalo |
Autor: | Wookee [ śr sie 16, 2006 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: pochłaniają nieco więcej energii...
Niby w europie 5 km/h, a w USA 5 mph bez uszkodzeń, ale przy dużych prędkosciach, to te amortyzatorki i parapet są IMO bez znaczenia. |
Autor: | Frozen.Vodka [ czw sie 17, 2006 8:27 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Dziś testuje sie zderzenia 40% powierzchni czołowej
chialbym zauwazyc ze ów przypadek w tym filmie występuje, acz nie przy takiej zapewne predkości (ujęcie od góry) Kiedyś jadąc autobusem do pracy widziałem ""ciekawy"" wypadek. Mercedes 124 wtopila sie w bok Poloneza. Stałem jak oniemialy, bo bylo to jakies 10 metrów od mojego nosa. Predkośc aut w tym miejscu Wawy nie spada nigdy ponizej 60 km/h aczkolwiek nie sadze zeby kierowca Mercedes jechał szybciej. Koniec konców Pan z MB wysiadł trochę tylko zszokowany podobnie jak jego krzycząca w niebogłosy córkeczka na tylnim siedzeniu (z tego co iwidziałem nie miała pasów!!!) i klnę się... że MB miał skasowany tylko pas przedni z lampami i trochę złamaną i uniesioną maskę. Natomiast Polonez mimo, że dostał w tylnie drzwi wygiął się w "chińskie osiem" a kierowca wisiał bezwładnie w pasach. Prawdopodobnie znieczulila go wlasna boczna szyba. Potem na szczeście jakos sie ocknął ale był chyba w kiepskiej formie... oczywiście klasyczne wymuszenie przez Poloneza ![]() |
Autor: | E300TD [ czw sie 17, 2006 8:40 pm ] |
Tytuł: | |
Jezeli juz wchodzimy w ten temat to moze i ja wtrace swoje 3 grosiki. Miałem wypadek. Wlasciwie z mojego punktu widzenia MB W124 E300TD raczej kolizje. Koles Oplem Astra I wymusił pierwszenstwo i wyjechal mi prostopadle. Na szczescie uderzylem go w przednie koło a nie w w drzwi bo mogło by byc tragicznie. Na szczescie nikt w wypadku nie ucierpiał. Szkody: Ja rozwaliłem błotnik, troche maske(została uratowana), lampe, kierunek, zderzak, w srodku pekła obudowa od filtra powietrza. To wszytsko. Po odgieciu blachy pojechałem sam odstawic auto do blacharza. Natomiast z astra było juz gorzej. Oczywiscie pojechała na lawecie. Pamietam ze poleciały takie rzeczy jak skrzynia biegów, pomijajac zewnetrzne uszkodzenia. Predkosc ok 70km/h w trakcie uderzenia. Dobrze ze nikt nie jechał z przeciwka bo wyrzuciło mnie na przeciwny pas. |
Autor: | TMP [ czw sie 17, 2006 10:00 pm ] |
Tytuł: | |
Frozen.Vodka pisze: Cytuj: Dziś testuje sie zderzenia 40% powierzchni czołowej chialbym zauwazyc ze ów przypadek w tym filmie występuje, acz nie przy takiej zapewne predkości (ujęcie od góry) Na filmie jest 50%. <br>Dodano po 12 minutach.:<br> E300TD pisze: Jezeli juz wchodzimy w ten temat to moze i ja wtrace swoje 3 grosiki. Miałem wypadek. Wlasciwie z mojego punktu widzenia MB W124 E300TD raczej kolizje. Koles Oplem Astra I wymusił pierwszenstwo i wyjechal mi prostopadle. Na szczescie uderzylem go w przednie koło a nie w w drzwi bo mogło by byc tragicznie. Na szczescie nikt w wypadku nie ucierpiał. Szkody: Ja rozwaliłem błotnik, troche maske(została uratowana), lampe, kierunek, zderzak, w srodku pekła obudowa od filtra powietrza. To wszytsko. Po odgieciu blachy pojechałem sam odstawic auto do blacharza. Natomiast z astra było juz gorzej. Oczywiscie pojechała na lawecie. Pamietam ze poleciały takie rzeczy jak skrzynia biegów, pomijajac zewnetrzne uszkodzenia. Predkosc ok 70km/h w trakcie uderzenia. Dobrze ze nikt nie jechał z przeciwka bo wyrzuciło mnie na przeciwny pas.
Jakby ta astra uderzyła w Twojego mercedesa, to on astra by wrócił o własnych siłach, a Twój mercedes na lawecie. Po prostu Ty uderzyłeś wyjątkowo korzystną stroną samochodu w wyjątkow niekorzystną stronę astry ![]() Test Euro NCAP zderzenia czołowego 40% pow. czołowej symuluje zdrzenie czołowe pojazdów, gdyby oba pojazdy jechały z prędkością 55 km/h. Po czymś takim to już nie ma uszkodzeń typu pęknięty zderzak czy odkształcony błotnik, które się wyklepie i poklei, tylko prawie cały przód jest skasowany ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |