MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 1:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 31, 2006 6:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 18, 2006 2:12 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
Postanowiłem wreszcie zmienić zamek centralny w swojej QP na elektryka i w związku z tym mam takie pytanie: Czy muszę demontować cała instalacje pneumatyczną zanim założe elektryczny, czy też wystarczy go jakoś "unieszkodliwić" odpinając te wszystkie rurki i wężyki. Wyłuszczycie temat??? Wiem, że paru chłopaków z forum ma cóś takiego, podzielcie się wiedzą [oczko]

Kupilem zamek o sile ciągu 7kg tak na wszelki wypadek;) Dobry? Czy słabsze też sie sprawdzają? I jak to wygląda w praktyce (tzn. podchodzę do auta i co?)

Pozdrawiam

_________________
------ W123 QP "Smoczyca" ------
---- Ex W124 QP "Nietoperz" -----
--------- W140 "Helga" -----------


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 31, 2006 6:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
a czemu wywalasz oryginała? przeciez to taki fajny układ-prosty jak cep - i ma swoj urok,tani elktryk to dziadostwo [szalone]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 31, 2006 7:19 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
układ-prosty jak cep



dobre dobre :)

Ja we wszystkich swoich autach wywalam podciśnienie i pakuje elektryka.

Walczyłem, walczyłem na początku aż dałem sobie na wstrzymanie wywaliłem ryrki położyłem kable i jak ręką odjął.

Podciśnienia w MB niestety nie były przewidziane na tyle let eksploatacji co reszta auta :(.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 31, 2006 7:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
hehehehehehheheeh a co tam sie moze psuc? jak te rurki plastikowe nikt nie wyjmował i nie zamieniał miejscami to tylko moga byc nieszczelne mieszki lub zaworek w drzwiach.W CE łatwiej naprawic bo jest mniej siłownikow o 2 [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 31, 2006 7:43 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
to tylko moga byc nieszczelne mieszki lub zaworek



i tu sie mylisz :D :D :D

najczęściej uszkodzone są te gumowe złączki, trójniki i czwórniki mają mikropęknięcia których nie widać a powietrze nimi przelatuje :).

Guma parcieje i po zawodach.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 31, 2006 7:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 18, 2006 2:12 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
układ-prosty jak cep



dobre dobre

Ja we wszystkich swoich autach wywalam podciśnienie i pakuje elektryka.

Walczyłem, walczyłem na początku aż dałem sobie na wstrzymanie wywaliłem ryrki położyłem kable i jak ręką odjął.


Otóż to, u mnie ciągle źle działa i ma swoje humory. A słyszałem już bardzo wiele opinii, że szlag może człowieka trafić jeśli chce utrzymać tę całą "rurkową enigmę" szczelną i sprawnie działającą. Zastanawiam się tylko jak to działa na fotele, bo przecież one chyba są jakoś do tego całego systemu podłączone??? Czy głupoty gadam? Ale pod fotelami mam taką mała plątaninę niebieskich rurek [szalone]

_________________
------ W123 QP "Smoczyca" ------

---- Ex W124 QP "Nietoperz" -----

--------- W140 "Helga" -----------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 01, 2006 12:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
W swoich 123 zawsze montuję pompę centralnego zamka ze 124 albo 126 i podpinam ją do istniejącej instalacji.Układ jest praktycznie niezawodny.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 01, 2006 8:16 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
podchodzisz do auta i zamieniasz 1 do 1 na elektrykę
nie ma wielkiej filozofii i szybko się to robi. troszkę inaczej zwykle mocujesz siłownik i tyle.
rurki możesz uciąć tyle ile chcesz lub zostawić ją na miejscu dla potomności :)
można je zaślepiać (czymkolwiek) i powinno dać radę :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 01, 2006 8:33 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
MERCEDES 4 EVER pisze:
hehehehehehheheeh a co tam sie moze psuc? jak te rurki plastikowe nikt nie wyjmował i nie zamieniał miejscami to tylko moga byc nieszczelne mieszki lub zaworek w drzwiach.

Dokładnie. Jeżeli żaden żłób nie grzebał przy układzie, to tam nie ma prawa nic złego się dziać. Może sparcieć guma, coś się przetrzeć, coś rozłączyć, i tyle.
90% problemów (wszystkich, nie tylko z pneumatyką) bierze się w tych samochodach nie z wieku, niedoróbek ("spartolenia" z HP :lol: ), tylko są wynikiem działania różnej maści "gałganów" (dlatego nieskopanych buraczanymi łapami W123 za 2000PLN nie spotyka się w co drugim ogłoszeniu).

MERCEDES 4 EVER pisze:
W CE łatwiej naprawic bo jest mniej siłownikow o 2 [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

No właśnie nie, blokada oparć dochodzi :D

Frozen.Vodka pisze:
A słyszałem już bardzo wiele opinii, że szlag może człowieka trafić jeśli chce utrzymać tę całą "rurkową enigmę" szczelną i sprawnie działającą.

Stanowczo zaprzeczam tym opiniom!! [skromny]

Jeżeli nie masz nic kopane, przerabiane, sztukowane, poodłączane etc, to schematy do łapy i sprawdzaj po kolei.
Elektryczny? Eee, i co, jeszcze może z pilotem? [jezyk5]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 02, 2006 8:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
Dokładałem cały układ ciśnieniowego centralnego zamka i powiem szczerze, że jest to prosta sprawa, wystarczył mi schemat z epc. A na temat naprawy gumek na siłownikach już pisaliście na forum, obecnie zreanimowałem w ten sposób blokady foteli i działa.

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 02, 2006 6:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 18, 2006 2:12 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
Objawy mam takie:
Otwieram kluczykiem drzwi kierowcy, ale drzwi pasażera sie juz nie otwierają, co ciekawe natychmiast po zatrześnieciu drzwi drugie otwierają sie same. Kiedy chcę je zamknąć od środka nie mogę wcisnąć "pipsztoka" w drzwiach i dopiero kiedy wcisnę po swojej stronie tamten daje sie zamknąć... ? Gdzi znajdę schemat tego układu ? Może warto się jedank zagłębić przed wymianą? Najwyżej zepsuje a i tak mam przecież drugi [oczko]


aaaa i co jeszcze jest podpięte do tego całego układu. Blokady siedzeń, zamki i ... coś jeszcze?

_________________
------ W123 QP "Smoczyca" ------

---- Ex W124 QP "Nietoperz" -----

--------- W140 "Helga" -----------


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 9:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
schemat w epc online http://www.detali.ru/cat/oem_mb.asp

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 10:15 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 18, 2006 2:12 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
Wiem, że tam powinien być, ale go nie ma fizycznie :evil: ! z jakiegoś powodu pojawia mi sie tam jeden tylko obrazek o taki:
Obrazek

i to wszystko, nie wiem jak dla was ale dla mnie to trochę za mało żeby podejść do tematu poważnie. Jesli ktoś ma te obrazki, czy mogłby zamieścić?

_________________
------ W123 QP "Smoczyca" ------

---- Ex W124 QP "Nietoperz" -----

--------- W140 "Helga" -----------


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 10:22 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Frozen.Vodka pisze:
Jesli ktoś ma te obrazki, czy mogłby zamieścić?

Były zamieszczane już wielokrotnie <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Dla przykładu blokada foteli.

I zapewniam Cię, że w EPC on-line schematy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 10:45 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=02 wszystko jest trzeba tylk poszukac :)

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl