MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] 300D, amortyzator cięgna gazu... gdzie to cudo jest? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=20058 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | drakoz [ pt lip 28, 2006 10:26 pm ] |
Tytuł: | [W123] 300D, amortyzator cięgna gazu... gdzie to cudo jest? |
Witam szanownych forumnowiczów ![]() Mam do kogos z was prośbe,otóz mam problem z szarpaniem mojej 300- temat byl przerabiany na forum i mam co do tego pewne podejrzenia :] jednak chcialbym zacząc od obdukcji amortyzora ciegna gazu przy pompie, gdyz ktos tak mi zasugerowal - jednak u mnie chyba nie ma :/ bo nie moge znalesc sa druciki zakonczone glowka jednak amortyzatora nie ma, czy tez cos co go przypomina , i tu moja prosnba mogłby ktos z was wskazac mi fotke jak on wyglada zamocowany przy pompie - jakies zdjecie ... - z gory dziekuje P.S. nie mam cyfrowki wiec nie moge pokazac jak u mnie to wyglada. |
Autor: | Noon [ sob lip 29, 2006 10:56 am ] |
Tytuł: | |
Powiem szczerze, że miałem 2 x 200 i 300 i nigdy czegoś takiego jak amortyzator cięgła gazu nie widziałem, oczywiście mogę się mylić ale we wszystkich tych autach zawsze wszystko było spięte w miarę na sztywno, a jedynym elementem elastycznym to była guma po między kolektorem ssącym i wydechowym do której było przmocowane cięgło gazu. |
Autor: | Wojtek123 [ sob lip 29, 2006 11:28 am ] |
Tytuł: | |
Występował taki amortyzator. "Idzie on" od pompy w góre do tego elementu, który zmienia kierunek cięgien, równolegle do cięgna sterującego. Nie wiem czy mam fotke, ale jak wroce do domu to poszukam i wstawie. ![]() |
Autor: | mycha [ sob lip 29, 2006 11:39 am ] |
Tytuł: | |
jest montowany np. w 300D 82r, wygląda jak miniaturka ,, normalnego " amortyzatora |
Autor: | Noon [ sob lip 29, 2006 12:20 pm ] |
Tytuł: | |
mycha pisze: jest montowany np. w 300D 82r, wygląda jak miniaturka ,, normalnego " amortyzatora
Wszystko jasne , miałem starsze modele ![]() |
Autor: | mycha [ sob lip 29, 2006 1:25 pm ] |
Tytuł: | |
mam,to bedzie numer 80 schock absorber http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=123132&M=617%2E912&GA=722%2E118405&GM=716%2E005++++++++++++++717%2E400&CT=M&cat=143&SID=07&SGR=165&SGN=05 |
Autor: | Janfocus [ sob lip 29, 2006 11:48 pm ] |
Tytuł: | |
mycha pisze: mam,to bedzie numer 80 schock absorber http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 165&SGN=05
nr 80 czy 86? przyznam, ze u mnie też coś takiego było (240d/'81), ale ponieważ się zacinało zostało zdjęte (i chwilowo nie ma -nówka ok 65zł), prawdę mówiąc nie wpływa to na jazdę, ani specjalnie na nic, teoretycznie dzieki temu silnik działa nieco z opuźnieniem, co jak wiemy jest zacne w tego typu wolnossących jjednostkach ![]() |
Autor: | drakoz [ ndz lip 30, 2006 12:08 pm ] |
Tytuł: | |
o wlasnie okazuje sie ze u mnie wogole nie ma takiego czegos miejsce jest, <br>Dodano po 7 minutach.:<br> moze to malenstwo pomoze przy szarpanej jeżdzie...?, kurde sam juz nie wiem. ![]() |
Autor: | mycha [ ndz lip 30, 2006 12:54 pm ] |
Tytuł: | |
możliwe to chiba pomaga żeby sterowało pompą ,, bardziej płynnie" a nie waliło od razu, patrząc na twój rocznikpowinienes to mieć |
Autor: | Janfocus [ ndz lip 30, 2006 1:02 pm ] |
Tytuł: | |
drakoz pisze: moze to malenstwo pomoze przy szarpanej jeżdzie...?
na czym ta szarpana jazda polega? bo mi coś się wydaje, że to nie może być przyczyna... |
Autor: | drakoz [ ndz lip 30, 2006 2:15 pm ] |
Tytuł: | |
przyczyny...?- troche to trudne do okreslenia, gdyz ciezko opisac takie zjawisko ale.. - objawia sie to tym ze przy odjeciu nogi od gazu i dodaniu leciutko nie przechodzi to plynnie tylko zaczyna szarpac ( cos podobnego jakby ktos raz wlaczal raz wylaczal zaplon ) a takze przy przejezdzaniu przez nierownosci to samo sie dzieje, gdy zmieniam bieg z 2 na 3 takze to występuje - po prostu nei przechodzi plynnie tylko szarpie nei zaleznie czy pompa jest nagrzana czy zimna ![]() ![]() |
Autor: | Janfocus [ ndz lip 30, 2006 2:36 pm ] |
Tytuł: | |
tak z doświadczeń z innymi silnikami szukałbym przyczyny w kącie zapłonu (ew. regulatorze kąta), wydaje mi się że może mieć za wczesny zapłon, ale nie chce się tu wymądrzać, bo diesle MB uczą pokory ![]() Czy jak się gaz wciska gwałtownie i zdejmuje gwałtownie, to objawy szarpania są mniejsze? I czy ma dobre przyspieszenie, czy też może sprzęgło puszcza na niskich biegach? Kiedy filtry paliwa były zmieniane? |
Autor: | mycha [ ndz lip 30, 2006 2:39 pm ] |
Tytuł: | |
no tak , ale ... nie lepiej uzupełnić braki w osprzęcie silnika i jeśli wszystko będzie na miejscu , a szarpanie nie ustąpi szukac dalej? bo nei widze powodu niepotrzebnej roboty jak brakuje elementu przy silniku ![]() |
Autor: | yogi [ ndz lip 30, 2006 6:39 pm ] |
Tytuł: | |
Ten amortyzator przy pompie ma wpływ na szarpanie podczas dodawania lub ujmowania gazu, znam ten przypadek z doświadczenia. Tylko że ten elemencik trochę kosztuje, ale jeśli go brak proponowałbym pożyczyć na chwilę z innej beczki i sprawdzić czy będzie lepiej. U mnie był zużyty to czasem się przyblokowywał. Pozdrawiam - Maciek |
Autor: | Janfocus [ ndz lip 30, 2006 10:59 pm ] |
Tytuł: | |
u mnie ten amortyzator był, ale ponieważ się przycinał został zdjęty -przyznam, że nie czuję różnicy (w prawdzie to tylko 240d ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |