MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[M110] wypadajace zaplony (chyba)
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=20008
Strona 1 z 1

Autor:  michau [ wt lip 25, 2006 10:54 pm ]
Tytuł:  [M110] wypadajace zaplony (chyba)

Witam

Mialem ostatnio nieprzyjemna przygode. Jechalem swoim autem na gazie, nagle silnik zaczal przerywac (dlawic sie?). Za chwile wszystko wrocilo do normy. Po chwili sytuacja sie powtorzyla, a po kolejnej chwili byly juz tylko strzaly:( Zmartwilo mnie to, poniewaz auto zawsze bardzo dobrze pracowalo na gazie. Pomyslalem sobie, ze moze zatankowalem jakis kiepski gaz, ale potem stwierdzilem, ze na benzynie sytuacja jest podobna (za to ryzyko wystrzalu chyba mniejsze ;) ). Nie znam sie na tyle, aby stwierdzic, ze to na pewno przerwy w zaplonie, ale wydaje mi sie, ze to wlasnie to. Na wolnych obrotach czasem jest ok, czasem rzuca silnikiem, zwlaszcza jak jest mocno nagrzany.

Co to moze byc i gdzie szukac usterki?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi ;)

Autor:  harrier [ śr lip 26, 2006 1:28 am ]
Tytuł: 

Michau: Obawiam się, że to nasze experymenty na starówce z kręceniem śrubą od gazu... :(

Pozdrawiam,

Autor:  MarcinL [ śr lip 26, 2006 7:54 am ]
Tytuł: 

harrier pisze:
Michau: Obawiam się, że to nasze experymenty na starówce z kręceniem śrubą od gazu... :(

Pozdrawiam,


noo to ja jestem ciekawy co jest nie tak ... czekam z niecierpliwością na rozwiązanie

Autor:  michau [ śr lip 26, 2006 10:01 am ]
Tytuł: 

harrier pisze:
Obawiam się, że to nasze experymenty na starówce z kręceniem śrubą od gazu... :(


Na PB i na LPG jest to samo, wiec nie.

Autor:  harrier [ śr lip 26, 2006 1:03 pm ]
Tytuł: 

michau pisze:
Na PB i na LPG jest to samo, wiec nie.

To mnie uspokoiłeś trochę, bo bałem się, że mi za to kręcenie ręka uschnie. :P

Pozdrawiam,

Autor:  michau [ śr lip 26, 2006 1:10 pm ]
Tytuł: 

harrier pisze:
To mnie uspokoiłeś trochę, bo bałem się, że mi za to kręcenie ręka uschnie. :P


I tak krecone byly tylko obroty.

Autor:  Noon [ śr lip 26, 2006 1:26 pm ]
Tytuł: 

Wydaje się że to coś napewno na zapłonie (może któraś świeca pada). Trzeba by popatrzyć na cały układ WN. Mi czasami telepie na PB a na gazie chodzi równo, po jakimś czasie doszedłem do przyczyny, lejący wtrysk, ale u ciebie jak i na LPG potrafi bujać to raczej WN.

Autor:  michau [ śr lip 26, 2006 1:52 pm ]
Tytuł: 

Noon pisze:
Wydaje się że to coś napewno na zapłonie (może któraś świeca pada). Trzeba by popatrzyć na cały układ WN. Mi czasami telepie na PB a na gazie chodzi równo, po jakimś czasie doszedłem do przyczyny, lejący wtrysk, ale u ciebie jak i na LPG potrafi bujać to raczej WN.


Tez mam wrazenie, ze to cos z zaplonem, ale: Palec wymieniony pol roku temu, kopulka troche wypalona w srodku, ale raczej plastik obok stykow niz same styki. Kable wygladaja juz na dosc stare, ale nic nie czuc jak sie ich dotyka na pracujacym silniku i nie swieca w ciemnosci ;) Nie wiem jak sprawdzic, czy fajki sa ok i po czym poznac, ze siwca nadaje sie do wymiany? Zostaja jeszcze cewka zaplonowa i modul, ale nie wiem jak to sprawdzic. Jakies wskazowki? [cool]

Pozdrawiam

Autor:  Wojtyla [ śr lip 26, 2006 2:16 pm ]
Tytuł: 

Witam
michau pisze:
po czym poznac, ze siwca nadaje sie do wymiany?

wykręć swieczki i oglądnij elektrody, sprawdź końcówki przeciwzakłuceniowe czy sądobrze dokręcone, ustaw przerwy na 0,7 mm i zapodaj do motoru i spróbuj czy zagada[zlosnik]

michau pisze:
zwlaszcza jak jest mocno nagrzany.

mogą też być jeszcze "ciasne" zaworki
pozdro

Autor:  Noon [ śr lip 26, 2006 2:20 pm ]
Tytuł: 

Ja bym na początek zakupił nowe świeczki i wymienił wszystki. Palca niedotykał bym puki cały ewentualnie, przetrzeć go lekko papierem ściernym. Co do kopułki to tu sprawa jest bardziej skomplikowana według mnie bo czasami wydaje się że kopułka jest ok a tak anprawdę jest pęknięta gdzieś i wypadają zapłony (najczęściej jeden konkretny cylinder). Ja na swojej mam taki czarny kapturek (gumo-plastik grafitowy) i mechanik od gazu mówił mi że jak będzie strzelać to może być wina tego kapturka ale u mnie brak kichania naszczęście. Ja bym zaczą od przeczyszczenia jej , a potem wymiana kabli. Popatrz jeśli masz taką możliwość który gar niepali podczas telepania i zamień na nim kabel WN wtedy będzie wiadomo czy to kabel czy pozostałe elementy zapłonu. Cewki raczej bym nie ruszał , chyba że by się okazało że to losowo wypadające cylindry. Moduł .... niewiem, generalnie jedyną znaną mi możliwością sprawdzenia cewki i modułu to ich podmiana ponieważ cewki za bardzo nie ma możliwości sprawdzenia a moduł nie mam pojęcia jak sprawdzić.

Przyszła mi jeszcze jedna myśl odnośnie wypadających zapłonów, spotkałem się osobiście z problemem lewego powietrza na oringach wtrysków oraz laniem wtrysku mimo że pompa była wyłączona (jazda na LPG). Silnik wtedy pracował nierówno na wolnych (jeden gar niepalił) oraz przy prędkości stałej, natomiast przy przyspieszaniu ciągnął dobrze (bo więcej powietrza dostawał, chyba wtedy spalał mieszankę PB + LPG) tyle że zaobserwowałem wianie paliwa z baku mimo że na LPG jeździłem i nawet zapalałem.

Tyle co miałem pomysłów to napisałem :)

Pozdrawiam[/list]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/