MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 9:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lip 21, 2006 5:09 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Kupiłem sobie na allegro przedni zderzak do PUZONA bo moj jest koszmarny (pognieciony i zardzewiały gumy to mam na budapren przyklejone :oops: ).

No i dzisiaj przyszedł ten zakupiony zderzak jest o niebo lepszy od mojego ale i tak wymaga renowacji.

I tu pytanie....

Jak w miare bezpiecznie wyleczyć pordzewiałe uchwyty gum.
Co prawada są jeszcze one na zderzaku ale z jednej strony już mocno nadwyrężone przez RUDE ZŁO (i nie mówie tu o swojej laluni :D).

Da sie to jakoś domowo/garażowymi metodami zaleczyć ?

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 21, 2006 10:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
czyszczenie do żywego cortanin i dobra farba antykorozyjna, albo piasek i farba proszkowa [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 22, 2006 9:19 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ale mi bardziej chodziło o wzmocnienie tych uchwytów do gum bo nadjedzone przez ZŁE.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 25, 2006 5:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Trochę gupieje ale zgaduje że chodzi Ci o rancink na który naciąga się gumy zderzaka.
Wskazana jest duża ostrożność przy czyszczeniu, najlepiej więc to robić ręcznie papierkiem ściernym żeby powierzchni widocznej zderzaka nie uszkodzić a potem malować wg uznania co tam kto stosuje /okrętówka /cortaniny/minie/euroxy - nie rozpisuje się na temat tego który ze srodków jest lepszy. Ja zakładając gumy pomazałem ten rant fluidolem - lepiej zakłada się gumę - wiadomo [zlosnik] i zapewni jescze dodatkową ochronę

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 25, 2006 8:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, wszystko zalezy od tego ile pieniazkow chcesz przeznaczyc na renowacje i jak dlugo ma Ci sluzyc. Jesli chcesz zeby zderzak byl zabezpieczony w odpowiedni sposob to:

1. Jedynym rozwiazaniem na pozbycie sie rdzy jest dokladne wypiaskowanie. Mozna to zrobic samemu jesli ma sie sprzet ale tez mozna oddac do piaskarni. Zadne szczotki druciane ani papierek scierny nie wchodza w gre, poniewaz tymi sposobami nie usunie sie rdzy, ktora siedzi we wżerach i po roku, no moze dwoch bedzie to samo. Wypiaskowac nalezy zderzak od strony wewnetrznej a takze ten caly rant, na ktorym jest guma.Rant trzeba piaskowac tak aby nie uszkodzic chromu, wiec najlepiej podczas piaskowania przyslonic chrom kawalkiem blachy. Jesli wyjda dzury to tzeba je zaspawac.
2. Po wypiaskowaniu nalezaloby zagruntowac jakas farba, ja uzywalem do swoich zderzakow farby wysokocynkowej np epivelt (czy moze epiweld...nie pamietam dokladnie) z firmy OLIWA. To jest dobra farba ale i droga, jej zaleta jest to, ze ma duzo cynku i mozna po niej spawac.

3 Po zagruntowaniu trzeba polozyc "warstwe zamykajaca" - najlepiej z tej samej firmy bo wtedy mamy pewnosc, ze farby nie beda sie wazyly.

4. Nastepnie - zderzak jest zespawany z dwoch czesci, gornej i dolnej. Na ich laczeniu a wiec w srodku tego rantu, na ktory przychodzi guma, jest mala szpara, gdzie gromadzi sie syf i wilgoc. Najlepiej ta szpare zakitowac jakas guma karoseryjna, tak aby nie dostawala sie tam wilgoc i nie stwarzala dogodnego miejsca dla rudego.

Potem zostaje tylko poskladac zderzak do kupy i gotowe.

Wiem, ze to co opisalem jest zmudne i troszke kosztowne ale wtedy mozna zapomniec o kwestji zderzakow. Ja w swojej 116 tak robilem pare lat temu i do dzis wygladaja jak nowe.

Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl