MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] M123 problem, kopci!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=19859
Strona 1 z 2

Autor:  acsledz [ pn lip 17, 2006 12:05 am ]
Tytuł:  [W123] M123 problem, kopci!

Witam,w moim 123 pojawil sie problem auto zaczelo kopcic na niebiesko.Beczka ma przejechane 285000 (i raczj jest to autentyczny przebieg),zdejmowalem 3 miesiace temu głowice,zadnego progu.Auto zostalo kupione z parkingu policyjnego ,gdzie stalo napewno 2 lata.Czy to mozliwe ze to pierscienie sa zapieczone?Silnik pracuje dobrze nie ma przedmuchów.

Autor:  psinthos [ pn lip 17, 2006 1:00 am ]
Tytuł: 

W jakich sytuacjach kopic?
Non-stop?
Przy przyspiezaniu?
Przy hamowaniu silnikiem?

Dodano po 1 minutach.:

Przy zdjeciu glowicy robiles prowadnice zaworow i uszczelniacze?
Robiles test 'olejowy' kompresji?

Autor:  Wojtyla [ pn lip 17, 2006 8:34 am ]
Tytuł: 

Witam
jeśli nie kopcił przed zdjęciem głowicy to żle ustawiłeś pompę wtryskową
jeśli kopcił to wlej do furki naftę w proporcji 1:10 z ropką i przegoń auto niech sobie przypomni do czego służy [zlosnik]
jak jeździłem swoim tylko po mieście to się zamulał ale na trasie po ok. 130-150 km zaczynał gadać normalnie [zlosnik] co jakiś czas należy przegonić motor co by się nie zestarzał [zlosnik]
jak dymi na niebiesko to albo początek tłoczenia albo uszczelniacze jak na czarno 100% leją wtryski
pozdro

Autor:  psinthos [ pn lip 17, 2006 10:08 am ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
Witam
jeśli nie kopcił przed zdjęciem głowicy to żle ustawiłeś pompę wtryskową
jak dymi na niebiesko to albo początek tłoczenia albo uszczelniacze jak na czarno 100% leją wtryski
pozdro


Co Ty wypisujesz? :roll:
Jaka pompe wtryskowa chcesz regulowac w M123? :o

Autor:  acsledz [ pn lip 17, 2006 10:10 am ]
Tytuł: 

TO jest 2,5 benzyna a głowice sciagałem,poniewaz podczas wymiany swiec okazało sie ze jedno gniazdo jest uszkodzone.Najwiecej kopci przy powolnej jezdzie miejskiej,kiedy w pewnym momencie wcisne gaz,w trasie czesciowo ustepuje.

Autor:  Wookee [ pn lip 17, 2006 10:16 am ]
Tytuł: 

psinthos pisze:
Co Ty wypisujesz?

"Kopci" też skojarzyłem z dieslem, stąd pytanie o ewentulaną przekładkę motoru :D Teraz zmieniłem tytuł wątku i będzie już jednoznacznie.

Autor:  aegm [ pn lip 17, 2006 12:01 pm ]
Tytuł: 

psinthos pisze:
Wojtyla napisał:
Witam
jeśli nie kopcił przed zdjęciem głowicy to żle ustawiłeś pompę wtryskową
jak dymi na niebiesko to albo początek tłoczenia albo uszczelniacze jak na czarno 100% leją wtryski
pozdro


Co Ty wypisujesz?
Jaka pompe wtryskowa chcesz regulowac w M123?



wlasnie tez sie zastanawialem jak mozna w 250-ce "zle ustawic pompe wtryskowa"? [zlosnik]
acsledz a jaka masz wersje 129 czy 140Km?

pozdr.

Autor:  Wojtyla [ pn lip 17, 2006 1:41 pm ]
Tytuł: 

Witam
No dobrze nie zajarzyłem kwestii że D ma 2,4 a nie 2,5 ale to dopiero widać było w podpisie [szalone] ,a nie w poście [oczko]
pozdro

Autor:  acsledz [ pn lip 17, 2006 2:47 pm ]
Tytuł: 

Jest to 1983rok wiec jest to ten mocniejszy,własnie wlałem do komory spalania plyn penetrujacy ciekawe czy cos to zmieni.

Autor:  psinthos [ pn lip 17, 2006 3:04 pm ]
Tytuł: 

Czy w sytuacji, gdy rozpedzisz sie i puscisz gaz hamujac z duzej predkosci silnikiem, auto kopci intensywnie?

Czy po kilku minutach pracy na biegu jalowym, gdy wcisniesz mocno gaz, pojawia sie chmura dymu?

Jezeli masz w/w objawy, stawialbym na zuzyte prowadnice i uszczelniacze zaworow.

Autor:  aegm [ pn lip 17, 2006 3:55 pm ]
Tytuł: 

acsledz pisze:
,własnie wlałem do komory spalania plyn penetrujacy ciekawe czy cos to zmieni.


a co to takiego ten "plyn penetrujacy"...?

Autor:  Wojtyla [ pn lip 17, 2006 4:03 pm ]
Tytuł: 

i co nic? [szalone]
acsledz pisze:
zdejmowalem 3 miesiace temu głowice,zadnego progu

splanowałeś ?wymieniłeś uszczelkę ,rzeźbiłeś sam czy robił to magik?
kurcze trochę szczegółów bo ten problem będzie miał z kilka stron a następnie umrze ze względu że nikt nie będzie chciał go całego czytać [szalone]
pozdro

Autor:  acsledz [ pn lip 17, 2006 9:54 pm ]
Tytuł: 

Glowice zdjolem sam,uszczelka pod głowice nowa bez planowania.Uszczalniacze zaworowe zmienial mi mechanik ok 2 tygodni temu bez zdejmowania głowicy,ale juz sam nie wiem czy to wymienil czy tylko zgarna kase :(
Bo kopcenie narasta przy hamowaniu silnikiem i gdy silnik dluzej pracuje na niskich obrotach i nagle dodam mu gazu.
Juz sam nie wiem co robic :evil:

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn lip 17, 2006 10:19 pm ]
Tytuł: 

ile oleju ubywa? jak komprecha ok to zdejmuj jeszcze raz -zrob głowice i musi byc ok.

Autor:  psinthos [ pn lip 17, 2006 11:36 pm ]
Tytuł: 

Dokladnie. Zrob test olejowy - dowiesz sie, czy problem jest tylko z gora motoru, czy z dolem.

Masz klasyczne objawy nieszczelnych prowadnic i uszczelniaczy zaworow - olej dostaje sie do komory spalania i stad dym.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/