MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 7:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 11, 2006 12:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Brudy i syf w nowych filtrach paliwa zmusił mnie do podjęcia sie takiej roboty w te upalne dni. Ale zanim się wezmę chciałbym się dowiedzieć czy ktos z kolegów to robił? na co zwrócić uwagę i co wykorzystywaliście jako czynnik myjąco-czyszcząco-płukający?

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 11, 2006 12:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Jeśli syf z baku idzie w przewody to winne pewnie jest sitko wkręcane wraz z przewodem do zbiornika. Ono odpowiada za przedwstępną filtrację paliwa. Sitko kosztowało mnie parę lat temu 50 zł + 40 zl nowy przewód wkręcany.
A swoją drogą to też mam zbiornik do umycia od 115 i zastanawiam się czym. Ruda go nie wcina od środka więc pozostane raczej tyko przy umyciu go z syfu

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 11, 2006 12:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 27, 2006 6:49 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Poszukaj w Hyde Parku wątku "Ponton wypiaskowany".
W nim kolega marcin280e wspomniał coś o renowacji zbiornika.

_________________
...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 11, 2006 4:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Super zdjęcia!!! Pomysł na czyszczenie też fajny!
Cytuj:
zbiornik paliwa wymaga solidnego odrdzewiania i czyszczenia wewnątrz
pierwszym etapem bylo czyszczenie wnetrza za pomoca zwiru wody i betoniarki(zbiornik obracał sie przymocowany do bębna)

Ale ja będe robił to na dyżurze a tam nie ma betoniarek! Ale najpierw zaopatrze się w nowy wąż i sitko, w piątek wrzuce rower do środka i dwa dyżury powinny wystarczyć na przyzwoitą realizację zamierzeń. W dalszym ciągu czekam na rady i sugestie. Postaram sie również opisać moje wyczyny wraz z dokmentacją zdjęciową i wrzuce to na "warsztat". Może kiedyś komuś się przyda.

A może zamiast wkładać do betoniarki to nasypie piasku dośrodka, przywiąże do łopat wirnika nośnego i uruchomię "śmigło"....

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 11, 2006 6:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
ja wypłukałem rozpuszczalnikiem , sporo mazutu wyleciało, a poszło mi ok 30l, ale do czysta bo korozji jako takiej nie było 8)

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 11, 2006 8:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Ale jaki sens ma walka ze zbiornikiem w W123?

marcin280 miał motywację, bo jego zbiornik ma ponad pół wieku, a takich do Pontona nie ma na każdym złomowisku do wyboru.

Zresztą zbiorniki do beczki w większości przypadków nie zaczęły
jeszcze jakoś groźnie korodować, poza tym podaż ich jest w tej chwili ogromna, a szlachtując beczkę, często ludzie go nawet nie demontują.

Wyczyść/zmień sitko, zbierz kilka kg mułu z dna i przepłucz może jakimś środkiem i cześć.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 11, 2006 8:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Dokładnie to chciałem zrobić! Zastanawiam się jedynie nad środkiem. Właściwie do wyboru jest jakiś rozpuszczalnik (może nitro albo do produktów ropopochodnych-widziałem w NOMI), aceton, benzyna ekstrakcyjna ewentualnie benzyna NO Pb lub nafta. Chciałem poznać ewentualne doświadczenia innych.

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 12, 2006 6:52 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witram

karaya pisze:
benzyna ekstrakcyjna ewentualnie benzyna NO Pb lub nafta


zdemontuj filtr wstępny ze zbionika (najniższy punkt)
postaw go ma cegłach i wykręć wskaźnik poziomu paliwa i korek wlewu wąż z wodą 2 bary ciśnienia i od wskaźnika i wlewu dojdziesz wszędzie a co ma wypłynąć to wypłynie dołem poskręcaj i tak lejesz ropkę a ona przecież jest tłusta a przy dzisiejszych temperaturach nie ma problemu aby woda (pozostałość) nie chciała się ultnić z tego pojemnika [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl