MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 7:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 03, 2006 9:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Witam Wszystkich.
Dopiero co wsadziłem kaskę na regulację mojego Stromberga to teraz znowu „coś”
Wczoraj jadąc i podczas skręcania chciałem zredukować bieg okazało się że nic z tego. Moja manualna skrzynia zacięła się na 4 biegu i nic. Lewarek nawet drgnie. Jakby ktoś go trzymał od spodu.
Sprzęgło jest ok. i mam do dyspozycji tylko 4 bieg ale to nie wystarczy mi :-)
Co może być przyczyną i jak mogę to odblokować?
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 9:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Mnie sie tez wiesza, na roznych biegach, ja odblokowuje mieszajac lewarem i w tym samym momencie sprzeglem [zlosnik]
Nie ma szans, musi puscic :]
A jakby nie puscilo to wartaloby pod auto zajrzec i popatrzec czy cos czasem nie blokuje ciegien ;) Poruszac nimi, moze sie odblokuje :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 10:16 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
zobacz kasetę wybierania biegów bo duże luzy na dźwigni powodują iż skrzynia chce wybrać dwa biegi jednocześnie
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 10:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
U mnie powodem byly te male tulejki na cieglach, nie wiem jaka to ma nazwe, jak to wymienilem to juz mi sie nie zawiesila, a w sumie to zuzyte byly tak, ze... ich wogole nie bylo :lol: cala ta guma sie wykruszyla i luzy byly straszne, wiec wartyo to wymienic...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 10:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Próbowałem na siłę (ale tak z wyczuciem) wrzucić na luz i bez powodzenia.
4 bieg siedzi jak siedział. Czy można wykluczyć uszkodzenie samej skrzyni ?
Dziś po pracy muszę się pod niego położyć i zobaczyć co da się zrobić?

Cytuj:
Mnie sie tez wiesza, na roznych biegach, ja odblokowuje mieszajac lewarem i w tym samym momencie sprzeglem

U mnie lewarek ani drgnie!

Cytuj:
zobacz kasetę wybierania biegów bo duże luzy na dźwigni powodują iż skrzynia chce wybrać dwa biegi jednocześnie

Gdzie szukać tej kasety ? Pod lewarkiem czy przy skrzyni ?

Dzięki


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 10:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No u mnie tez nie chcial sie ruszac, jednak jakos puszczal :P

Pozostaje chyba si8e wczolgac pod auto i tam probowac...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 11:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Oki
Kładę się dziś pod niego i tyle (mam nadzieję że tylko się coś przyblokowało na cięgłach)

Dzięki za dotychczasowe wskazówki
Jutro napiszę jak poszło.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 1:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kaseta znajduje sie pod plastikiem przy lewarku.
Montaz jak i demontaż dziecinnie łatwy.
Kiedyś spotkłaem się z zablokowaną skrzynią na II.
Przyczyna :pręt zbrojeniowy wplątany pomiedzy ciegna.
Oczywiście wszystkie pogięte itp.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 04, 2006 1:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Udało się odblokować sposobem Kolegi ~Xytras.
Ale chyba przy okazji wymieniłbym olej w skrzyni. Z tego co znalazłem na Forum to chyba ATF będzie dobry.
Natomiast mam jeszcze jedno pytanie gdzie znajdują się korki wlewowy i spustowy?
Może ktoś podpowiedzieć ?
Może ktoś ma jakąś fotkę?
MB 123 Silnik 2,0 (benzyna)

Z góry dziękuję


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 04, 2006 6:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
korek spustu pod spodem [zlosnik]
korek wlewu i kontroli poziomu od strony pasażera
dokręcanie korków 70 Nm
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 04, 2006 6:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Co do wymiany to nie zawsze jest dobry sposob, jezeli skrzynia ma juz troszke przelatanych kilometrow i olej nie byl nigdy wymieniany to wymiana na czysty moze sie skonczyc rozszczelnieniem, to samo tyczy sie dyfra, u mnie zaczal lac, jak zaczelismy dolewac czystego zeby nie zabraklo to zaczal lac bardziej...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 06, 2006 8:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Dzięki za wkazówki...

Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl