MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 12, 2006 5:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 10, 2005 9:30 pm
Posty: 24
Witam
Mam pomysł na ekonomizer w mesiu 123 230E skąd inąd nie mój.
Przymierzam się do jego realizacji. potrzebna mi wiedza gdzie znajduja się przewody zasilające wtryskiwacz paliwa.
Będzie to miliamperomierz z potencjometrem, WSKAŹNIK będzie zgrubnie określał największe zurzycie paliwa.
Prosze o podpowiedź.
Dziekuję i pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 7:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
longpit pisze:
Witam
Mam pomysł na ekonomizer w mesiu 123 230E skąd inąd nie mój.
Przymierzam się do jego realizacji. potrzebna mi wiedza gdzie znajduja się przewody zasilające wtryskiwacz paliwa.
Będzie to miliamperomierz z potencjometrem, WSKAŹNIK będzie zgrubnie określał największe zurzycie paliwa.
Prosze o podpowiedź.
Dziekuję i pozdrawiam.


W kowala się bawisz?
[zlosniki]


Na górę
Post: ndz lut 12, 2006 7:17 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
potrzebna mi wiedza gdzie znajduja się przewody zasilające wtryskiwacz paliwa.

Jakie przewody? elektryczne? bo wtryskiwacze są mechaniczne.Uściślij kolego pytanie. Pomysl popieram o ile jest realny. Największe osiagnięcia czlowieka zaczynały sie od prostych i banalnych pomyslow.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 8:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Cos sie koledze pomerdało-ktos napowiadał jakis pierdoł i kolega uwiezył-niestety musze zmartwic ale jest to niewykonalne technicznie i juz.Poza tym w 123 z silnikiem benzynowym mozna miec ekonomizer....fabryczny i działajacy. [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 8:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 10, 2005 9:30 pm
Posty: 24
To fakt wtrysk jest mechaniczny :lol: . I tutaj ten banalny pomysł staje się trudny do wykonania :oops:

MERCEDES 4 EVER jak działa ten fabrycznie montowany ?
Może jakiś opis by kolega miał. Dzieki.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 8:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
jest to proste uzadzenie jak cep-to jest prosty w budowie Vakuometr czyli miernik podcisnienia w kolektorze ssacym-jest to tak proste do podlaczenia ze szok-po prostu podłaczamy do niego wezyk z podcisniem od kolektora....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 8:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 10, 2005 9:30 pm
Posty: 24
Pokazują jedynie wiekość podciśnienia w kolektorze ssącym które nie przekłada się wprost na nic. Nie przekłada się ani na moc silnika, ani na zużycie paliwa, ani na skład mieszanki ani wartość uchylenia przepustnicy w gaźniku ani (proszę wpisać cokolwiek komu przyjdzie do głowy). Dokładnie na NIC! Będąc przyrządem tanim i prostym, wakuometry jednak nie są dawane do wyposażenia współczesnych samochodów - nawet nie ma w opcji za dopłatą. Jedyną wartość jaką dla Ciebie może stanowić wakuometr - to pilnowanie aby jego wskazanie było takie same (obojętnie czy na czerwonym czy na zielonym polu) - wtedy wiesz, że prawdopodobnie spalasz tyle samo paliwa: być może dużo być może mało - ale tyle samo.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 8:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:13 pm
Posty: 331
Lokalizacja: Pruszków
Przecież można podłączyć zwykłu przepływomierz (nie wakuometr) np przed pompą wtryskową i będzie ok. Pod warunkiem, że będzie dostatecznie szczelny, zeby nie zapowietrzać układu paliwowego.

_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 10:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Longpit - jestes w błedzie tak wielkim ze nawet sobie nie wyobrazasz :lol: -nie pros mnie zebym to Ci tłumaczył bo to nie ma sensu.Poprostu musisz pogłebic swoja wiedze a to bez sensu zebym tu klepał eseje z zakresu teorii pracy silnika.Jak nie wiesz to nie pisz takich głupot bo innych wprowadzasz w bład.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 10:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 10, 2005 9:30 pm
Posty: 24
Czyli musiałbyś mieć na myśli jakiś "wynikowy kąt" uchylenia przeustnic gardzieli (wszystkich): pytanie: jak to się ma do zużycia paliwa przez silnik? Bo dla tej samej wartości podcisnienia jest kilka (dziesiąt, set) kombinacji uchylenia przepustnic.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 13, 2006 9:29 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jeśli mamy do czynienia z wtryskiem KE, to można pokusić się o pomiar prądu na końcówkach elektrohydraulicznego nastawnika ciśnienia paliwa (zamontowanego na rozdzielaczu). Ten prąd i jego kierunek ma dosyć proporcjonalne przełożenie na chwilowe zużycie paliwa.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 17, 2006 4:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lis 07, 2003 6:17 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
A po co Kolegom ekonomizer? Jako wyzwanie techniczne to doskonale rozumiem ale uwierzcie mi, dużo czasu poświęciłem, żeby nie przejmować się jego wskazaniem. Inaczej za każdym zamykałbym kolumnę samochodów ruszjących spod swiateł :lol: Nie żebym zaraz się starał być pierwszy... :)

_________________
W115 - 200D '75
W126 - 2,6 SE '88 lpg
Honda CB1000 EX


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 09, 2006 6:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
witam
mam problem z podlaczeniem ekonomizera (dlatego pytanie umieszczam w tym temacie zeby niepotrzebnie nie zasmiecac)
do ktorego miejsca podlaczyc ekonomizer??? do 1 czy 2???
co powinno byc podlaczone pod 1 a co pod 2???

Obrazek

z gory dziekuje za odpowiedz
pozdrawiam

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 09, 2006 7:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:26 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
Posiadacie namiary na tanie wakuometry.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 09, 2006 8:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MERCEDES 4 EVER pisze:
Longpit - jestes w błedzie tak wielkim ze nawet sobie nie wyobrazasz :lol: -nie pros mnie zebym to Ci tłumaczył bo to nie ma sensu.Poprostu musisz pogłebic swoja wiedze a to bez sensu zebym tu klepał eseje z zakresu teorii pracy silnika.Jak nie wiesz to nie pisz takich głupot bo innych wprowadzasz w bład.


Może jednak napisz ten esej, bo póki co wyjaśnienia i argumenty longpita wyglądają sensowniej - skoro już tak ostro wystartowałeś, to postaraj sie o miękkie lądowanie [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl