MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] wymiana uszczelek szyberdachu - coupe https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=19498 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | robson99 [ pn cze 26, 2006 3:48 pm ] |
Tytuł: | [W123] wymiana uszczelek szyberdachu - coupe |
witam mam kilka pytan mianowicie: ile uszczelek szyberdachu jest w 123 coupe? (cztery?) jak sie je montuje (u mnie sa chyba wyrwane - po prostu ich nie ma)? z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam |
Autor: | _me: how_ [ pn cze 26, 2006 3:55 pm ] |
Tytuł: | |
Nie widzę powodów, żeby było inaczej niż w zwykłej wersji W123, w którym są cztery: dwie gumowe na długich bokach otworu i dwie misiowate na krótkich. Gumowa przednia wchodzi między dach właściwy a ramę szyberdachu. Ramę trzeba odkręcić w przedniej części kabiny i nieco opuścić, a więc zrzucić podsufitkę w tym miejscu i jest z tym trochę roboty i to na cztery ręce. Tylna gumowa jest wklejana na płytę i też trzeba mieć ją na stole. Boczne przykręcone są do boków ramy szybra i dostęp też jest łatwiejszy o ile nie jedyny możliwy, a na pewno wygodniejszy po wyjęciu płyty. Dokładny opis na pewno znajdziesz w postach archiwalnych. |
Autor: | Frozen.Vodka [ pn cze 26, 2006 4:47 pm ] |
Tytuł: | |
To ja pomogę z szukaniem ponieważ sam o to pytałem i me:how tutaj http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight= wszyściutko dokładnie opisał ![]() |
Autor: | robson99 [ pn cze 26, 2006 6:16 pm ] |
Tytuł: | |
dziekuje za pomoc pozdrawiam |
Autor: | erio [ wt cze 27, 2006 8:31 am ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Nie widzę powodów, żeby było inaczej niż w zwykłej wersji W123, w którym są cztery: dwie gumowe na długich bokach otworu i dwie misiowate na krótkich.
Gumowa przednia wchodzi między dach właściwy a ramę szyberdachu. Ramę trzeba odkręcić w przedniej części kabiny i nieco opuścić, a więc zrzucić podsufitkę w tym miejscu i jest z tym trochę roboty i to na cztery ręce. Tylna gumowa jest wklejana na płytę i też trzeba mieć ją na stole. Boczne przykręcone są do boków ramy szybra i dostęp też jest łatwiejszy o ile nie jedyny możliwy, a na pewno wygodniejszy po wyjęciu płyty. Dokładny opis na pewno znajdziesz w postach archiwalnych. Zaskoczyleś mnie tym opisem ... Ja przednią dałem dradę włożyć bez opuszczania ramy, ale przypuszczam ze twój sposób jest o wiele łątwiejszy ... wchodziła mozolnie Tylna guma nie jest wklejana tylko wciskana w specjalną rynienkę ... 0 kleju. Oczywiście nie da się bez wyjęcia płyty szybra. Często ta rynienka jest bardzo skorodowana. Co do boczków ... absolutnie nie trzeba wyciągać płyty ... przy otwartym szyberdachu do końca można spokojnie wymienić miśki po bokach ... ale jak już będziesz miał wyjęty szyber do wymiany ostarniej uszczelki to .... ![]() PS słyszalem ze te miski zdrozały i nie kosztują już 40 zł szt ... ?? prawdatoli? |
Autor: | _me: how_ [ wt cze 27, 2006 10:51 am ] |
Tytuł: | |
erio pisze: Zaskoczyleś mnie tym opisem ... Ja przednią dałem dradę włożyć bez opuszczania ramy, ale przypuszczam ze twój sposób jest o wiele łątwiejszy ... wchodziła mozolnie Wg mnie za dużo można uszkodzić przy upychaniu warg pod ramę, a i taki sposób wymiany funkcjonuje na w123.de. erio pisze: Tylna guma nie jest wklejana tylko wciskana w specjalną rynienkę ... 0 kleju. Oczywiście nie da się bez wyjęcia płyty szybra. Często ta rynienka jest bardzo skorodowana. Wciskana swoją drogą, ale jeśli nie podkleisz przynajmniej rogów, które zachodzą na krótkie boki płyty, a w tym miejscu guma spotyka się w ruchu z miśkiem, to prędzej czy później jeśłi nie od razu powstanie przerwa i będzie tam zaciekać woda. Zresztą ślady klejenia, owszem punktowego, znalazłem na wszystkich płytach, które wyciągałem z 3. seryjnych aut i była to zawsze szara, elastyczna masa. erio pisze: Co do boczków ... absolutnie nie trzeba wyciągać płyty ... przy otwartym szyberdachu do końca można spokojnie wymienić miśki po bokach ... ale jak już będziesz miał wyjęty szyber do wymiany ostarniej uszczelki to .... ![]() Może i jest to wykonalne, ale czy warto pchać się ze śrubokrętem do ostatnich wkrętów, jeśli każde skaleczenie powoduje purchla? Proponuję jednak działać przy wyjętej płycie, chcociażby z tego względu, że można przy okazji zająć się samą ramą, udrożnić odpływy i ocenić stan przynajmniej przednich. To i tak jest połowiczne załatwienie sprawy, bo są jeszcze gąbkowe uszczelki po bokach ramy. erio pisze: PS słyszalem ze te miski zdrozały i nie kosztują już 40 zł szt ... ?? prawdatoli?
Chyba zależy od źródła, bo kiedy ja kupowałem to ASO było droższe. |
Autor: | robson99 [ wt cze 27, 2006 2:53 pm ] |
Tytuł: | |
wymieniam cala rame szyberdachu wiec bede dzialal metoda (me: how)`a bede pytal w razie problemow z wyjeciem ramy pozdrawiam |
Autor: | _me: how_ [ wt cze 27, 2006 3:09 pm ] |
Tytuł: | |
robson99 pisze: wymieniam cala rame szyberdachu wiec bede dzialal metoda (me: how)`a
bede pytal w razie problemow z wyjeciem ramy pozdrawiam To bedziesz miał okazję przyjrzeć się gąbkowym uszczelkom po bokach. Wymianę opisywał kiedyś kol. Pszczoła, kiedy jeszcze ujeżdżał beczkę. Będzie o nich w archiwum. Koszt znacznie nie wzrośnie, a załatwisz sprawę raz na zawsze. Powodzenia! |
Autor: | robson99 [ wt cze 27, 2006 3:12 pm ] |
Tytuł: | |
dzieki za rade bede relacjonowal |
Autor: | robson99 [ sob sie 12, 2006 6:45 pm ] |
Tytuł: | |
pierwszy problem: jak zdjac podsufitke z elementu, ktory sie chowa pod dach nie uszkadzajac jej za bardzo? chce sie dostac do linki i do uszczelki tylnej |
Autor: | bary123ce [ ndz sie 13, 2006 4:56 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: pierwszy problem: jak zdjac podsufitke z elementu, ktory sie chowa pod dach nie uszkadzajac jej za bardzo? chce sie dostac do linki i do uszczelki tylnej od czoła trzyma się na wciski. Potem już ładnie sama wychodzi do przodu. erio pisze: PS słyszalem ze te miski zdrozały i nie kosztują już 40 zł szt ... ?? prawdatoli?
do coupe 150zł/szt !! ![]() |
Autor: | robson99 [ ndz sie 13, 2006 7:56 pm ] |
Tytuł: | |
nie moge sobie poradzic (albo zle sie zrozumielismy) chodzi mi o plyte szyberdachu i jej tapicerke, czy da sie ja zdjac przed odkreceniem ramy? bary123ce pisze: do coupe 150zł/szt !!
![]() jesli chodzi o uszczelki boczne szyberdachu to do coupe to sa po 10 euro |
Autor: | wojz [ ndz sie 13, 2006 9:17 pm ] |
Tytuł: | |
robson99 pisze: jesli chodzi o uszczelki boczne szyberdachu to do coupe to sa po 10 euro
Jeżeli chodzi o uszczelki boczne szyberdachu, to do coupe sa takie same jak do sedana. I jak do kombi zresztą też. I jak do /8, jak do W107, 108, 116..... itd., bo to nie wszyskie - jeszcze kilka innych typoszeregów się na nie załapało ![]() |
Autor: | bary123ce [ pn sie 14, 2006 3:24 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Jeżeli chodzi o uszczelki boczne szyberdachu, to do coupe sa takie same jak do sedana. to ja juz nie wiem- w serwisie mówią co innego. znajomy tez mowi ze od sedana są dłuższe ![]() Cytuj: jesli chodzi o uszczelki boczne szyberdachu to do coupe to sa po 10 euro
czy mozesz zdradzić gdzie?? ![]() |
Autor: | wojz [ pn sie 14, 2006 7:39 pm ] |
Tytuł: | |
Boczne uszczelki, czyli włochate miśki, kryjące się w ASO pod wszystko mówiącą nazwą listwy uszczelniającej ![]() W chwili zakupu mają ~48cm długości, a do W123 porzeba tych centymetrów ok. 45. Przynajmniej ja na taki wymiar je przyciąłem ( robiłem "mocno dopasowane" ). Wg cennika w Niemczech uszczelka ta kosztuje (na tą chwilę) 7.71€, więc cena 10€ wydaje się być nie tylko realną, ale również normalną. Może żeby było już w kupie, od razu podam numery uszczelek gumowych: przód - A1087820098 tył - A1157820198 Jak ktoś, kiedyś, wyskoczy z pytaniem, to będzie do czego odsyłać ![]() |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |