MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 9:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 20, 2006 9:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Witam. Oglądałem wczoraj silnik 300D i pierwszy raz widziałem coś takiego że bagnet nie jest prawie pionowo tylko kładzie się na lewe nadkole prawie. Wie ktoś czy tak bywało? Czy może tak było np w silnikach z dostawczaków? Jakie są wogóle różnice między silnikami do osobówek i do busów?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 12:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Naprawde nikt się nie orientuje....?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 12:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
najlepiej by było jak pokażesz foto tego silnika możliwe że masz silnik z czegoś innego jak W123 [oczko]

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 1:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11509 ... 2679_5.jpg
Tak wygląda ten silnik
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11509 ... 2726_3.jpg
A tak wygląda inny co do którego nie mam wątpliwości i na którym bagnet jest normalnie jak widać.
Aha, ten z dziwnym bagnetem nie ma wisco, wiatrak jest sztywny.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 5:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 21, 2006 4:39 pm
Posty: 49
Lokalizacja: Sosnowiec
Ten drugi to na sto procent beka, nie dostrzegam tam za dobrze bagnetu ale widze komin filtra oleju. Po za tym pokrywa zaworów jest trochę kanciasta więc prawie nie mam wątpliwości. Natomiast w tym pierwszym nie mogę się dopatrzec filtra (chyba że odkręcony). Sądząc po obłych kształtach pokrywki i sztywnym wentylatorze to może być W115 (240D3.0) Wtedy też filtr będzie od dołu. Co do busów to tam głównie pchali 240D ale może 300D też się zdarzały (przepraszam ale nie wiem). Filtr w busie jest bliżej skrzyni, a w W115 bliżej środka - oba od dołu. Co do bagnetu to może poprostu ktoś wygiął lub obrócił rurkę do której on wchodzi.
P.S. Tak na marginesie:
CZUWOJ pisze:
Tak wygląda ten silnik
Oba wyglądają okropnie - Fuj!

_________________
MB 115-1975, M72-1951, JUNAK M10-1962, AWO 425S-1957


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 5:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Oba mają beczkowy filtr oleju. Nawet nie wiedziałem ze 115 i busy miały od dołu - dziękio za info. Może to faktycznie ktoś wygiął. W każdym razie filtr jest normalnie czyli raczej ok.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 6:02 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Obrazek

To byl TURBODIESEL?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 6:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
O ile wiem nie. Ona ma przełożoną chłodnicę o trzysetki z automatem razem ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Cłodnica pochodzi właśnie z tej złotej co do której miałem wątpliwość. A tylko turbo miały zb. wyrównawczy? Czy 300 z automatem też?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 6:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
tylko turboD miał zbiorniczek wyrównawczy. a ta chłodnica nie jest przypadkiem z jakiegoś nowszego modelu np w124 ?

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 6:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Zbiorniczek może być od silnika na zdjęciu albo od nadwozia, w którym kiedyś podobno siedziała benzyna i to podobno 280. One miały taki zbiorniczek? A może to jest silnik po Turbo tylko przerobiony na zwykły?
To chyba by było widać po numerze wybitym na boku silnika trzeba sprawdzić. Aha ten silnik ma wymontowane amortyzatorki drgań po obu stronach ale widać jak były i ten z lewej przechodził przez otwór w łapie silnika. Mówi to komuś coś?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 23, 2006 12:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
300D nie zaposiada zbiorniczka i chłodnica jest w górnej części troszku inna tzn prosta bez tego podłączenia do szlaucha co prowadzi do zbiorniczka tylko ma króciec pod korkiem [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 23, 2006 6:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
No dobra. To albo to jest turbo przerobione na zwykły albo ma chłodnice i zbiorniczek z 280 bo buda jest z tego właśnie. Nawt ma chromowane pod szybą wloty.
A do tego jest podłączony automat na którym jest wybite 123 270 07 01 003 876. Ludzie co to za skrzynia?
A na bloku jest napisane (nie mówie o nr silnika) 617 011 09 01 i rok 79
I jest strzałka na A.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 1:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
CZUWOJ pisze:
albo ma chłodnice i zbiorniczek z 280


280 nie miało takiego zbiorniczka wyrównawczego. Była w nich zwykła chłodnica, wraz z chłodnicą oleju.

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 25, 2006 6:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Czyli mam chłodnice od turbo. Wg VIN powinien być zwykły 300D. Może jest to turbo zdegradowane do zwykłego przez zmiane głowicy? I z przebitymi numerami? Czy ktoś wie czym się różni blok silnika 300D od 300D TURBO? Na moim jest napisane 79 i 617 011 09 01 i jest coś jakby oznaczenie A i B ze strzałką na A. Prosze pomóżcie bo chciałbym ustalić co to jest i czy przymierzać się do szlifów w tym 617.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl