MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Ekonomizer, jak działa?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=19455
Strona 1 z 2

Autor:  Ocet [ pt cze 23, 2006 12:29 pm ]
Tytuł:  [W123] Ekonomizer, jak działa?

Jak w temacie, nurtuje mnie, czy do ekonomizera dochodzi cisnienie do deski, czy z czujnika idzie juz sygnał elektryczny?

Autor:  Wojtek123 [ pt cze 23, 2006 12:45 pm ]
Tytuł: 

Wydaje mi się, że podciśnienie jest podłączone bezpośrednio do kolektora dolotowego i dalej do wskaźnika, do deski.

Autor:  michau [ pt cze 23, 2006 12:48 pm ]
Tytuł: 

To moze ja sie podlacze i zapytam, czy sa ekonomizery do II serii 280E, albo czy np. od 230E jest taki sam oraz czy byly w II serii 230E?

Autor:  mycha [ pt cze 23, 2006 5:25 pm ]
Tytuł: 

a idzie cos takiego podłączyc do dyzla?

Autor:  Patro [ pt cze 23, 2006 10:12 pm ]
Tytuł: 

Ekonomizer był sterowany w W123 podciśnieniem "branym" z kolektora ssącego. Im mniejsze podciśnienie tym mniej ekonomiczna jazda. Większe podciśnienie (mniej uchylona przepustnica w gaźniku) skutkowało przesunięciem wskazówki na zielone pole. Przy zgaszonym silniku wskazówka ekonomizera znajduje się w czerwonym skrajnym polu skali (całkowity brak podciśnienia).

Autor:  robson99 [ pt cze 23, 2006 11:33 pm ]
Tytuł: 

mycha pisze:
a idzie cos takiego podłączyc do dyzla?


nie da rady, chyba ze pod vakum pompke ale wtedy bedzie zawsze pokazywal nieekonomiczna jazde

Autor:  MercBeginner [ ndz cze 25, 2006 1:17 pm ]
Tytuł: 

robson99 pisze:
mycha pisze:
a idzie cos takiego podłączyc do dyzla?


nie da rady, chyba ze pod vakum pompke ale wtedy bedzie zawsze pokazywal nieekonomiczna jazde


[zlosnik]
- Czy można zalać benzyniaka ropą?
- Można, ale wtedy nie będzie odpalał

Autor:  mycha [ ndz cze 25, 2006 1:27 pm ]
Tytuł: 

bedzie robiłza wskażnik działania pomy vacuum [zlosnik]

Autor:  MercBeginner [ pn cze 26, 2006 12:37 am ]
Tytuł: 

mycha pisze:
bedzie robiłza wskażnik działania pomy vacuum [zlosnik]


Poprostu te vacuum pompy dużo palą stąd takie wskazania
Mercedes montował nieekonomiczne pompy -
przynajmniej tak wskazuje ekonomizer [oczko]

Autor:  Wojtyla [ pn cze 26, 2006 3:39 pm ]
Tytuł: 

Witam
robson99 pisze:
nie da rady, chyba ze pod vakum pompke ale wtedy bedzie zawsze pokazywal nieekonomiczna jazde

czyli wychodzi na to że Diesel nie ma kolektora ssącego? [zlosnik]
a jakby zamontować za przepustnicą powietrza dolotowego? Wprawdzie nie mam już mietka 1,5 roku ale motor został i luknę na to czy przypadkiem się nie da (przecież pompa podciśnienia moim skromnym zdaniem służy do zasilania podzespołów (odbiorników) sterowanych na podciśnienie ) coś mi się zdaje że da się to zamontować chyba :oops:
pozdro

Autor:  Monter [ wt cze 27, 2006 8:50 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
czyli wychodzi na to że Diesel nie ma kolektora ssącego?
a jakby zamontować za przepustnicą powietrza dolotowego? Wprawdzie nie mam już mietka 1,5 roku ale motor został i luknę na to czy przypadkiem się nie da (przecież pompa podciśnienia moim skromnym zdaniem służy do zasilania podzespołów (odbiorników) sterowanych na podciśnienie ) coś mi się zdaje że da się to zamontować chyba
pozdro


Diesel ma kolektor ssący ale nie ma przepustnicy..... jak podłączysz ekonomizer do vakum pompy to będzie pokazywał podcisnienie w układzie (zależna od obrotów silnika )a nie ekonomikę jazdy. W benzynie w przciwieństwie do diesla ilość powietrza zasysanego do cylindrów jest różna - nie stała i na tej zasadzie działa wspomniany ekonomizer -
pozdr

Autor:  Wojtyla [ wt cze 27, 2006 9:34 am ]
Tytuł: 

Witam
Monter pisze:
Diesel ma kolektor ssący ale nie ma przepustnicy

ma przepustnicę powietrza!
przypatrz się dokładniej przy początku kolektora ssącego chyba nie chcesz mi powiedzieć że silnik chodzi bo pompa Vacuum podaje ciśnienie powietrza do motoru ? to po co filtr powietrza i czym powodujesz że podczas przyśpieszania silnik dostaje więcej powietrza?
Wczoraj przyglądnąlem się obu silnikom
1 diesel faktycznie pod kolektor ssący ma podpiętą pompę vacuum która ma wspomagać podciśnienie na odbiorniki w aucie i wspomaganie na serwo hamulców
2 benzyna ma serwo podpięte do kolektora i co ciekawe już za kontrolą ekonomizera [totalszok] czyli powietrze przechodzi przez gaźnik zaraz za gaźnikiem jest kontrola i przyśpieszanie zapłonu potem podpięcie serwa czyli (zakłucenie teoretyczne [jeżeli ktoś nie wierzy to proszę odpiąć wąż podciśnienia do serwa i odpalić auto])a następnie przy 1 garze wężyki do odbiorników podciśnienia w aucie
jeszcze nie zdażyło mi się aby podczas zabawy pozycją świateł lub centr. zamkiem na wolnych obrotach auto przebierało lub coś w ten deseń nie mam zbiorniczka podciśnienia tak wię centralny chdzi tylko jak motor pracuje
myślę że można zamontować ekonomizer ale nie na tej samej wysokości co vacuum pompa aby nie było zbyt dużych zakłuceń podczas wskazań
Przecież firma nie montowała obrotomierzy do diesli a jednak można to zrobić [szalone]
pozdro

Autor:  Monter [ wt cze 27, 2006 10:26 am ]
Tytuł: 

Vacum pompa nie ma nic wspólnego z kolektorem ssącym. oprócz tego że ssie potietrze za filtrem powietrza. - za zadanie ma wytworzyć podciśnienie.

Diesel nie ma przepustnicy, obojętnie przy jakiej prędkości obrotowej w cylindrze jest zawsze tyle samo powietrza a prędkość obrotową reguluje ilość wtryśniętego paliwa i to jest wartość zmienna!!

Dlatego też w benzynie nawet np przy 700 obrotach i maksymalnym wciścięciu gazu ekonomizer będzie wsyazyawł max ponieważ otworzsysz na max przepustnicę i leci do silnika max powietrza. Jak wciśniesz w dieslu max to silnik dostanie więcej paliwa ale powietrza będzie tyle samo chba że zmieni się prędkość obrotowa.....

Jeśli byłoby to tak łatwe to na pewno diesle merca miały by ekonomizer...

Autor:  Wojtyla [ wt cze 27, 2006 10:32 am ]
Tytuł: 

Monter pisze:
Vacum pompa nie ma nic wspólnego z kolektorem ssącym. oprócz tego że ssie potietrze za filtrem powietrza. - za zadanie ma wytworzyć podciśnienie.

czyli wg opisu są dwa rodzaje serwa? jedno na podciśnienie (benzyna) ,a drugie na nadciśnienie?(diesel) bo wg tego co napisałeś pompa ssie z kolektora ssącego i co dalej robi spręża i zapodaje do serwa i odbiorników
czegoś nie kumam [szalone]
pozdro

Autor:  Monter [ wt cze 27, 2006 11:28 am ]
Tytuł: 

Monter pisze:
oprócz tego że ssie potietrze za filtrem powiet



Może nie ssie ale jest połączona :roll: Niestety chciałem jakies info zaleźc w necie ale nie mam teraz czasu, ale jak tylko będzie chwila to na pewno bo temat chciałbym zgłębić.

w benzynie przy dany obrotach ilość powietrza w cylindrze jest zmienna przez co zmienia się podciśnienie i tak działa ekonomizer - taka jest moja teoria

pozdrawiam...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/