MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Wyciek z mostu?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=19453
Strona 1 z 1

Autor:  THC [ pt cze 23, 2006 11:58 am ]
Tytuł:  [W123] Wyciek z mostu?

Zauważyłem,że cała prawa strona mostu ,osłony przegubu, wahacz i okolica są opryskane olejem.
Wygląda tak,że podczas jazdy wyrzuca olej z mostu ale pytanie którędy?
Osłona jest nie uszkodzona.Czyli wygląda na to,że przecieka simerring przy wyjściu półosi z mostu.
Tu pytanie do ludzi którzy wymieniali to uszczelnienie.
Czy trzeba całkiem wymontować półoskę,czy wystarczy ją odkręcić i wysunąć.
I dwa,czy ktoś wie może jaki numer ma ten simmering.No i co trzeba demontować,żeby wymontować półośkę.
Może robił juz ktoś to i wie jakie są niespodzianki.

Autor:  Maniek [ pt cze 23, 2006 12:24 pm ]
Tytuł: 

Hej
Przyjrzyj się jeszcze raz gumowej osłonie przegubu, wytrzyj ją do sucha i sprawdź bo na 95% to ona jest uszkodzona (nie spotkałem się jeszcze z przeciekającym dyfrem w w123 i /8).
Generalnie co by nie było to musisz wyjąć całkiem półoś
Chyba najlepszy przepis na te operacje opracował MacKuz
MacKuz pisze:
Może sie epowtórze alenapisze ci w punktach jak wyjąć półoś z auta:

1. Na początku najlepiej zdjąć oparcie kanapy i odkręcić góre amortyzatora przy p podniesieniu auta wahacz oprze sie o granicznik na łąwie co powoduje obniżenie wahacza tak, że półoś wyciąga sie zdecydowanie wygodniej.
2. Podnsisz auto z tej stronygdzie odbywa sie operacja, najlepiej unieść całą dupe wygodnie sie operuje z mostem.
3. zdejmijesz koło nie jest to konieczne ale pmaga bo masz więcej miejsca
4. odkręcasz śrube (klucz 13) która wkręcona jest w półoś i zabezpiecza ją przed wysunięciem z piasty, jak sie zapiekła do z czuciem bo jak urwiesz to robi sie problem (zakładam że sie dała wykręcić)
5. teraz możesz już wysunąć półoś z piasty (cazasmi trzeba ją wybijać młtkiem jak sie zapiecze najlepiej robi sie to jakimś grubym krótkim pretem salowym uwaga aby ie zniszczyć gwintu w półosi pręt musi mieć dużą srednice najlepiej zbliżoną do średnicy pólosi ) jakbyś nie odkręcił amorka mogło by to sprawić poważne problemy u mnie jest jakoś tak, ze z jednej strony nie musze luzowac amora a drugiej bez tego nie da sie wyjąć półosi z piaty.
6. teraz nalezy spuścić olej z mostu (potrzebny klucz ampułowy-imbus 14 mm)
7. odkręcamy tylną część mostu od budy jest tam taka podpora gomowo metalowaprzykręcona 4 subami (klucz 13 )
8. Odkręcamy dekiel mostu również klucz 13 i zdejmujemy dekiel.
9. obracamy półoś tak aby zobaczyć końcówki zawleczki pólosi i tutaj pomocny będzie przyrząd specjalny czyli haczyk zrobiny np ze szprychy od roweru, haczykiem tym zahaczas zawleczke za oczko na kńcu i wyciągasz ją. - już mozesz wyjąć półoś z mostu.
10. Jak masz wyjętą półoś dobrze jestz tej strony od razu wymienić siemering jak cieknie.
11. Zrobic przegląd mostu czy koła nie są wyszczerbione pwygryzane itp będziesz wiedział czy szukać innego mostu.

Składanie w odwrotnej kolejnści.

Podczas składania pamiętaj posmarować smarem grafitowym wielowypust półosi który wchdzi w piaste.

Moja uwaga jest taka że pkt 1 można śmiało pominąć.
I dodatko aby zrealizować do końca pkt 9 musiałem zdjąć zacisk hamulcowy bo mi przewód elastyczny przeszkadzał

Zdaje się że MacKuz niedawno pisał także jak wymienić te simmeringi w dyfrze...

Pozdrawiam

Autor:  THC [ pt cze 23, 2006 12:56 pm ]
Tytuł: 

Osłona jest cała dokładnie ja obejzałem.
Wszystko jest ubrudzone olejem ,gdyby padła osłona to raczej byłby smar.
Stawiam na ten simerring.Moze ktos wie jaki ma on numer.Chciałbym wziąśc się za to mając juz część.
Dzięki za dokładną instukcję.

Autor:  Maniek [ sob cze 24, 2006 12:06 pm ]
Tytuł: 

THC pisze:
...Wszystko jest ubrudzone olejem ,gdyby padła osłona to raczej byłby smar.
...

Właśnie w przegubach też jest specjalny "smaroolej" o gęstości podobnej do przekładniowego. Stąd często ludzie myślą że leje się z dyfra...

Autor:  Draka [ sob cze 24, 2006 8:06 pm ]
Tytuł: 

Jeśli już dobieramy się do tylnego mostu to pozwólcie, że doczepię sie do pytania. U mnie także pojawiły sie wycieki tyle, że z wyjścia na wał. Teraz olej radośnie pluje sobie na podwozie i na wydech. Moje pytanie dotyczy wyciągniecia z dyfra końcówki ataku. Jak to jest tam zabezpieczone (miałem dyfer wyjęty ale wtedy nie sprawdziłem), czy będę potrzebował jakiegoś ściągacza? Czy musze wyciągać i rozbierać gruchę czy będę miał do tego dostęp z kanału po odpięciu wału, no i wreszcie czy tam jest normalny uszczelniacz czy jakiś specjalny typowy tylko dla MB?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/