MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W108] S280 3,5SE z 1971 roku https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=19425 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | molekularny [ czw cze 22, 2006 9:53 am ] |
Tytuł: | [W108] S280 3,5SE z 1971 roku |
Witam Wszystkich!!! Jestem nowym uzytkownikiem. Mam W123 300D aut. ale szukam jeszcze czegos starszego. Pozdrawiam Wszystkich. Chciałbym dowiedziec sie czegos na temat modelu W108 , niekoniecznie z tym silnikiem. Mam okazje kupic takie auto. Na co nalezaloby zwrocic uwage kupujac takie auto? Mam W123 i mniej wiecej wiem juz gdzie patrzec, ale moze W108 ma swoje miejsca badz ewentualne usterki na ktore nalezy zwrocic uwage. Auto nie ma Pneumatycznego Zawieszenia. Generalnie zakladam, ze auto jest w stanie ogolnym dobrym, czyli bez niepokojacych ognisk rdzy i jest w pelni sprawne technicznie, czyli wsiadasz, odpalasz i jedziesz. Kolejne moje pytanie dotyczy czesci zamiennych. Glownie chodzi o czesci eksploatacyjne, ale takze i inne. Jak z dostepnoscia tych czesci i czy model W108 ma jakies wspolne czesci z innymi modelami np z W114/115? Zbieram takze literature do W108. Jezeli macie jakies materialy to piszcie (dzieki). |
Autor: | BamBam [ czw cze 22, 2006 11:15 am ] |
Tytuł: | |
witaj Kolego widze ze Zgorzelec rosnie w sile ![]() |
Autor: | Wookee [ czw cze 22, 2006 12:53 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj! Na początek przeszukaj archiwum - było trochę pisane o W108. Przy okazji poznasz nicki osób, które się nimi interesują. Jeżeli nie znasz, to zapoznaj się także z http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html Pozdr. |
Autor: | molekularny [ czw cze 22, 2006 1:31 pm ] |
Tytuł: | W108 S280 3,5SE z 1971 roku |
widze ze Zgorzelec rosnie w sile moze w koncu bedzie mozna zrobic lokalnego spota. _________________ Ano rosnie w sile, byc moze cos sie ruszy ![]() trzym sie ------------------------------------------- Witaj! Na początek przeszukaj archiwum - było trochę pisane o W108. Przy okazji poznasz nicki osób, które się nimi interesują. Jeżeli nie znasz, to zapoznaj się także z http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html Pozdr. Dzieki Wookee za info. pozdrawiam |
Autor: | Patro [ czw cze 22, 2006 3:06 pm ] |
Tytuł: | |
Gdybym kiedyś miał możliwość i warunki do zakupu W108, zwróciłbym przede wszystkim uwagę na kompletność, oryginalność i stopień dokonanych przeróbek. Dodatkowo sprawdziłbym, czy samochód trzyma linię oraz ogólny stan podłużnic i innych elementów wpływających na "stabilność" konstrukcji. Bardzo pomocny może być ten link: http://www.w114-115.org.pl/jomla/index. ... &Itemid=61 Domyślam się, że chciałbyś po zakupie doprowadzić go do możliwie idealnego i oryginalnego stanu. Często jednak zdarza się, że wszelkiego rodzaju "rzeźbienia" poprzednich właścicieli są trudne do wyeliminowania i wiążą się nieraz z wysokimi kosztami. W mniejszym stopniu zwróciłbym uwagę na korozję innych elementów np. drzwi, błotników nadkoli, podłogi itp. oraz stanu mechaniki (silnik, zawieszenie...). Oczywiście dobrze by było, aby w/w elementy byly jak w najlepszym stanie. Pozwodzenia w poszukiwaniach. |
Autor: | marcin79 [ śr cze 28, 2006 10:04 pm ] |
Tytuł: | |
witam kolegę remontowałem takiego przez prawie dwa lata więc o blacharce, zawieszeniu mogę powiedzieć odrobinę... poza tym samo autko jest piękne i duże. ( z braku funduszy musiałem spasować z dokończenia swej pracy).. ![]() najbardziej narażone miejsca na korozję to jak prawie we wszystkich MB z tych lat: od przodu: 1) mocowania zderzaka przedniego "kły" pasa pod zderzakiem, który zamontowany jest do podłużnic, 2) idąc dalej miejsce łaczenia błotnika z nadkolem z przodu ( pod śrubami mocującymi, które znajdują się pod maską silnkia; 3)przednia ściana komory silnika szczególnie w miejscach spływu wody pod spód pojazdu; 4) lewa i prawa strona ścianek przed przednimi drzwiami pod tapicerką, 5) progi sam przód zaraz za kołem i tył przed kołem plus miejsca na "lewarek" do podnoszenia 6) podłoga to różnie bywa, u mnie poleciała w miejscu mocowań foteli do podłogi przednich , tył zachował się bardzo przyzwoicie, 7) bagażnik-miejsca ( nie wiem jak to fachowo ująć) przy błotnikach tam gdzie można koło zapasowe w pionie postawić ![]() 9) okolice lamp no i napewno jeszcze coś można znaleść. jeśli chodzi o zawieszenie to albo orginały albo toczenie z odpowiednich materiałów elementów typu tuleje itp. . w tylnym zawieszeniu jest takie urządzonko hydrauliczne, które rozpiera dwie części pochew tylnego mostu to raczej jest popsute, można na orginał zamienić lub wykożystać z W110 bodajże sprężynę, którą w późniejszym czasie zamieniono właśnie na taki siłowniczek hydrałliczny, łożyska SKF się dokupi nie ma problemu, szczęki i klocki jeszcze też, w katalogach z 2005 roku można też było znaleść kompletny układ wydechowy.... dla minie zmorą okazały się uszczelki....kasa nie samowita - orginał. a reszta i wszystko i tak wychodzi w praniu. Gdzieś miałem trochę fotek wz czasów odbudowy tego statku jak znajdę to będę mógł ich troszkę zapodać. pozdrawiam a tak w ogóle to piękny wóz. ![]() |
Autor: | Bukol [ czw cze 29, 2006 12:13 am ] |
Tytuł: | |
Problem z korozją MB polega na tym, że większości nie widać gołym okiem. Obraz tragedii pojawia się dopiero po rozbiórce. Tam, gdzie widać już rdzę, na 99% są już dziury i potrzebna będzie nowa blacha lub reparaturka. A 108 to nie 115 - czyli nie masówka. Zatem blachy w cenie uranu. Podobnie uszczelki, a te przy blacharce trzeba wymienić. Do 115 trzeba wydać około 3000 (mówię około, bo nie pamietam dokładnie). Do 108 są znacznie droższe. Z częściami do silników i zawieszenia nie powinno być kłopotów, zwłaszcza do 6-cio cylindrowych. Drogą i na 90% uszkodzoną rzeczą jest amortyzator samopoziomujący. Ponoć można go regenerować, ale nic mi więcej na ten temat nie wiadomo. W starszych modelach nie do zdobycia są kołpaki - 2 częściowe (oddzielnie kołpak zasadniczy, oddzielnie ring, felgi w kolorze nadwozia). Na 99% do renowacji będzie drewno - im starsza 108 tym więcej drewienka. Najtrudniejsze są: drewniane podszybie zjedzone przez wilgoś (puszczająca uszczelka), obudowy słupków A (starsze modele) i parapety. Te ostatnie są stosunkowo łatwe w de/montażu i renowacji. Podszybie wyłazi razem z szybą. Najlepszym fachowcem od 108 u nas jest Ocet ![]() |
Autor: | Rad.ek [ pn sie 07, 2006 4:57 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Zbieram takze literature do W108. Jezeli macie jakies materialy to piszcie
http://www.foro.pieldetoro.net/web/MERC ... p?MANUAL=6 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |