MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] chłodnica klimy
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=19390
Strona 1 z 2

Autor:  Boulik [ wt cze 20, 2006 12:57 pm ]
Tytuł:  [W123] chłodnica klimy

Witam!
Moja klimatyzacja nie działa odkąd kupiłem auto. Oczywiście chciałbym ją reaktywować. Pewien spec od klimatyzacji powiedział mi, że przyczyną jest uszkodzony czujnik włącznika wentylatora w parowniku i że prawdopodobnie mam też nieszczelną chłodnicę, bo nosi ślady zapocenia olejem.
Mam możliwość kupienia chłodnicy do klimatyzacji, ale jak sprawdzić, czy jest ona szczelna? Można ją zalać woda czy coś?
W ogóle co o tym wszystkim myślicie?
Z góry dzięki, pozdrawiam - Bouli

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ wt cze 20, 2006 1:45 pm ]
Tytuł: 

najprosciej to ja wziąc zamontowac do auta.Jechac do serwisu klimy i niech nabija azotem-najpewniejsze i najszybiej tak bedzie.

Autor:  lysy2 [ wt cze 20, 2006 1:49 pm ]
Tytuł: 

a jakie jest ciś. po nabiciu klimą?
może wystarczy zakorkować z 1 str., a z 2 podpiąć wężyk z zaworkiem (wentylem jak w kole) i napompować powietrzem
po chwili sprawdzić, czy trzyma ciś. i będzie sprawdzona :)
a nie ma tam może 2 chlodnicy?
bo ciągle szukam [zlosnik]

Autor:  marcin79 [ wt cze 20, 2006 1:57 pm ]
Tytuł: 

pytanie do temodawcy WYJECHAŁ???? z borowania? [zlosnikz]

Autor:  aegm [ wt cze 20, 2006 1:59 pm ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
a jakie jest ciś. po nabiciu klimą?
może wystarczy zakorkować z 1 str., a z 2 podpiąć wężyk z zaworkiem (wentylem jak w kole) i napompować powietrzem
po chwili sprawdzić, czy trzyma ciś. i będzie sprawdzona :)
a nie ma tam może 2 chlodnicy?
bo ciągle szukam [zlosnik]


cisnienie jest tam poterzne!!! i w warunkach polowych nie ma mozliwosci sprawdzenia czy szczelna czy tez nie! a lanie wody i tak nic nie da bo nieszczelnosc moze byc na tyle mala ze woda nie wyleci a po nabiciu klimy do pelna czynnik klimy sie i tak moze ulotnic i kasa idzie w atmosfere.
co do kondensatora to najlepiej kupic nowy i ma sie spokoj...

Autor:  lysy2 [ wt cze 20, 2006 2:07 pm ]
Tytuł: 

no to napompować do 0,1 bara, zanurzyć w wodzie i sprawdzać bąbelki
ciś 0,1 bar to tak małe, że chłodnicy nic nie będzie, a sprawdzi się szczelność

Autor:  Boulik [ wt cze 20, 2006 9:38 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
najprosciej to ja wziąc zamontowac do auta.Jechac do serwisu klimy i niech nabija azotem


No niby tak, ale do tego trzeba najpierw kupić chłodnice i jechać po nią 200km.



marcin79 pisze:
pytanie do temodawcy WYJECHAŁ???? z borowania

Oj nie wyjechał i jeszcze długo nie wyjedzie:( Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to przed końcem lipca powinien być gotów. A ja teraz zbieram sobie materiały, żebym miał co w sierpniu robić [zlosnik]

aegm pisze:
co do kondensatora to najlepiej kupic nowy i ma sie spokoj...

ale gdzie i ..
...za ile ?

Dziękumję wszystkim za odpowiedzi.

Aha:
lysy2 pisze:
ciągle szukam

Kupię chyba tę na wszelki wypadek, ale jeśli okaże się, że obie są dobre to oczywiście - podzielimy się.

Autor:  Wojtek123 [ wt cze 20, 2006 11:00 pm ]
Tytuł: 

Boulik pisze:
ale gdzie i ..
...za ile ?


Pojedziemy na Opalową i wszystko się dostanie- tam jest ponoć spec od klimy ;)

Autor:  lysy2 [ śr cze 21, 2006 11:53 am ]
Tytuł: 

Boulik pisze:
Aha:
lysy2 pisze:
ciągle szukam

Kupię chyba tę na wszelki wypadek, ale jeśli okaże się, że obie są dobre to oczywiście - podzielimy się.


[zlosnik] - oby obie były OK :)

Autor:  ro2man [ śr cze 21, 2006 12:21 pm ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
a jakie jest ciś. po nabiciu klimą?


około 20 atmosfer,
ostatnio przerabiałem , szkoda naprawiać, lepiej kupić nową

Autor:  aegm [ śr cze 21, 2006 12:30 pm ]
Tytuł: 

ro2man pisze:
szkoda naprawiać,



z tego co mi wiadomo(bo tez przerabialem) to kondensatorow sie nie da naprawic(spawac,kleic,itp.) w przeciwienstwie do chlodnic wodnych.
no ale jak to przyslowie mowi:"Polak potrafi"! [zlosnik] [oczko]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr cze 21, 2006 12:33 pm ]
Tytuł: 

nie w mercedesie!!!! te przed 95 rokiem maja te kijowe chłodnice.Sa klejone i sa z:Miedzi,aluminium i mosiadzu....#materiały łaczone na kleje.....Brakuje tylko tytanu i molibdenu :lol: :lol: :lol: nie da sie dziadostwa spawac ani lutowac bo kleje obok popuszczą :evil: :evil: :evil:

Autor:  lysy2 [ śr cze 21, 2006 1:00 pm ]
Tytuł: 

:o 20 ATM???
hmmm
no to mozna sprezarka je ostro traktowac :)
czy w każdej klimie sa takie ciś? (vw, ford itd.)

czy od W126 mi chlodnica podpasuje? (lub innego modelu)

Autor:  ro2man [ śr cze 21, 2006 1:25 pm ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
no to mozna sprezarka je ostro traktowac
czy w każdej klimie sa takie ciś? (vw, ford itd.)

czy od W126 mi chlodnica podpasuje? (lub innego modelu)


można spokojnie sprężarką potraktować,
w każdym modelu jest takie ciśnienie lub zbliżone,
nihuja nie podejdzie od 126 aczkolwiek magicy próbowali z mizernym skutkiem

Dodano po 5 minutach.:

swego czasu namierzyłem zakład co takie rzeczy robi ale koszt ok 300zł, szkoda zachodu, niewiele drożej kupisz nówkę z gwarancją,

Autor:  jakub_gozdzik [ śr cze 21, 2006 2:36 pm ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
:

czy od W126 mi chlodnica podpasuje? (lub innego modelu)


Ja dopasowalem od W140. Troche belo zabawy ale bedzie ok.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/