MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 12:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 18, 2006 1:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Witam mam taki problem, kiedys jezdzilem moją beczka na gazie, od ostatniej jesieni jezdzilem tylko na benzynie i w miedzyczasie zrobilem remont glowicy po zlozeniu wszytskiego chciałem posmigac na gazie(zawsze to troszke taniej) a tu klapa :( nie chce jechac, wymienilem wszytskie membrany w parowniku i dalej to samo strzela w tlumik i nie chce jechac.
I teraz mam takie pytanie jak u was jest ustawiany zapon do jazdy na gazie? u mnie wczesniej byl odlaczony przewod podcisneiniowy do aparatu zaplonowego ale podlaczylem go z powrotem i mam elektroniczny przyspieszacz zaplonu o watpliwym dzialaniu. Jesli miał ktos podobne przygody to prosze o jakies rady :).

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 8:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
u mnie na PB i LPG jest to samo ustawienie zaplonu
nic nie bylo kombinowane
podjedz do dobrego gazownika

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 9:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
A mas zmoze elektroniczny przyspieszacz zaplonu ? Zapplon masz ustawiony na 15 stopni przez zz (igla powinna byc na koleczku?), i jeszcze dla pewnosci jak sie sprawdza czy rozrząd jest dobrze ustawiony ? wał na ot i na walku rozrzadu naciecie powinno byc na krawedzi glowicy ?

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 1:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
nie pamiętam na ile mam ustawiony zapłon. jest wyprzedzony chyba o kilka stopni.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 4:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
apodaj fotkę jak wygląda to cudo w karoserii będziemy myśleć. Jeżeli śmiga na etylince to na gazie też musi bo potrzebuje mniej zależności niż bena. Możliwe że masz zbyt bogatą lub zbyt ubogą mieszankę i to nie będzie chodziło, może masz zakręcony zawór dozujący do miksera i też klapa czy chodzi na wolnych obrotach i tylko się nie wkręca? Jak montowałeś parownik czy podpiąłeś masę do parownika (obudowy)?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 8:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Masa podpieta , bylem na regulacji i niby na wolnych obrotach wszytsko ladnie wkreca sie super a jechac nie chce :( nawet parownik wymienilem
juz mi rece opadaja ale sprawdzalem zaplon na lampie stroboskopowa z odpietrym przewodem podcisnieniowym i elektronicznym przysipieszaczem to zaplon sie troche przyspieszal na przyspieszaczu odsrodkowym a jak podpialem ten elektroniczny to dalej bylo tak samo zero roznicy. Pewnie sie zepsul juz sam nie wiem. Wczesniej smigal na gaze moze i lepiej niz na benzynie.
A zdjecie przyspieszacza zobie moze dzis(firmy AEB),
Moze ktos z was zna strone gdzie sa opisane takie przyspieszacze.


zm/
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11509 ... 0_1495.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11509 ... 0_1496.jpg

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 9:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam
A tak przy okazji to kiedy wymieniałes filtr powietrza?
Może też warto wymienić filtr do gazu przed parownikiem.
Znawcą nie jestem ale jak do paliwa filtr jest zapchany do każdy silnik nie będzie pracował. Chyba podobnie jest z filtrem do gazu i oczywiście w obu przypadkach filtr powietrza.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Może też warto poatrzeć na regulację zaworów?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 9:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
MAD_ADAS pisze:
I teraz mam takie pytanie jak u was jest ustawiany zapon do jazdy na gazie?


Gaz ma inna krzywa zaplonu, mieszczaca sie mniej wiecej w granicach 20 - 30 stopni ( wolne - wysokie obroty odpowiednio ) - to tak w uproszczeniu
Pomimo tego samochod bedzie pracowal poprawnie na gazie w duzym zakresie wyprzedzenia zaplonu, tak wiec to n a p e w n o nie jest przyczyna przerywania, na 99% przyczyny szukalbym w elektryce, do zaplonu mieszanki gazowej potrzebna jest mocniejsza iskra niz przy benzynie

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 10:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Czyli co do zapłonu to albo dobra jazda na LPG albo na PB ? Rybki albo akwarium :)
PS. co do przerywania na luzie pracuje super na wolnych obrotach pod obciazeniem tez jest ok tylko jak dodam gazu zaczyna szarpac i strzelac jutro popatrze dalej z ustawieniem zaplonu, bo mam ustawiony na kołeczek 15stopni

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 7:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
MAD ADAS pisze:
Czyli co do zapłonu to albo dobra jazda na LPG albo na PB ?

Ale chyba tylko w teorii, bo gaz powinien mieć 105 oktanów, ale praktyka (i kontrole) pokazuje, że niestety jak sięga 95 to już nieźle.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 9:15 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
ja sprawdziłem dokładnie u siebie:
nie mam żadnego przyspieszacza zapłonu (a przynajmniej nie zauważyłem) - ustawiony jak do jazdy na Pb (z kilku stopniowym wyprzedzeniem). podciśnienia w moim aucie nie ma.
mi auto sprawuje się świetnie na PB i LPG i nigdy nie było z tym żadnych problemów, więc jest to wszystko możliwe do zrobienia
jak filtr gazu jest zapchany, to auto się nie wkręca na obroty nawet bez obciązenia. warto go wymienić co 20k km
filtr powietrza ma mniejsze znaczenie, bo musiałby być nieziemsko zawalony, żeby były takie cuda. do testów możesz go wyciągnąć wogóle i sprawdzić jak działa.
mixer sie nie psuje, ale można sprawdzić drożność przewodu od parownika do mixera i sam mixer
ja bym podejrzewał ogólne ustawienie zapłonu(ustaw jak na Pb i trochę wyprzedź). sprawdź, czy masz dobry palec i kopółkę rozdzielacza oraz kable WN.
co do sugestii o mocniejszej iskrze to chyba coś nie tak, bo jak można uzyskać mocniejszą iskrę (do LPG) od tego co przewidziała fabryka ??
wyreguluj sobie przede wszystkim dawkę na wysokie obroty !!

Dodano po 13 minutach.:

sklad mieszanki wys.obr. reguluje się następująco:
między parownikiem, a mixerem na wężu masz taką sporą śrubę (na zaworku) - nią kręcisz
1. trzymasz auto na ok. 3000 obr/min. (cały czas równo) - cegła na pedał gazu
2. krecisz zgodnie z ruchem wskazówek, aż obroty wyraźnie spadną
3. następnie kręcisz w stronę przeciwną, aż obroty wyraźnie wzrosną.
gdy regulacją uzyskasz zwiekszenie obr., tak, ze juz bardziej nie mozna, to kręcisz znowu w prawo, aż zaczną delikatnie spadać.
znowu w lewo o ćwierć lub pół obrotu i koniec
to jest to miejsce którego szukałeś :) - znalazłeś pkt.G instalacji LPG [zlosnik]

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 9:45 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
podaj jaki motor gaźnik czy wtrysk? Bo jedno i drugie mają inne możliwości błędów
co masz za parownik i czy ma regulację sztywności membrany czy już ma wbudowqaną (sprężynka na sztywno czy możliwość regulacji[nie mylić z wolnymi obrotami])

MAD_ADAS pisze:
wał na ot i na walku rozrzadu naciecie powinno byc na krawedzi glowicy ?

tak to jest ustawienie rozrządu

pszamrej pisze:
granicach 20 - 30 stopni ( wolne - wysokie obroty odpowiednio ) - to tak w uproszczeniu

trochę za wczesny przyśpieszenie zapłonu na gaz to max 5 stopni
Jeżeli przyśpieszasz wolno to też strzela czy nie?
jeżeli nie to jest trafiony przyśpieszacz zapłonu
bena - gaz nie powinno być rużnicy zbyt wyraźnej z tendencją na ciut lepsze przyśpieszenia na benie
A właśnie na benie nie strzela?
A i jeszcze jedno świeczki to Kolega ustawiał? daj na 0,8 [-0,5] mm bo może elektrody mają zbyt duży odstęp a gaz tego nie lubi
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 11:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
MAD_ADAS pisze:
Czyli co do zapłonu to albo dobra jazda na LPG albo na PB ? Rybki albo akwarium


dokladnie, aby jezdzic na dwoch paliwach stosuje sie wlasnie wariatory czyli przyspieszacze zaplonu
tak jak pisalem na gazie pojedzie sie na takim samym kacie zaplonu jak w benzynie, jednak bedzie to zawsze jakis spadek mocy czy spalania

MAD_ADAS pisze:
jak dodam gazu zaczyna szarpac


wymien ( jezeli tego nie robiles ostatnio ) filtr gazu na elektrozaworze, przedmuchaj takze przewody gazowe podczas wymiany filtra ( pusc na chwile gaz ), wyglada mi na to ze pod obciazeniem nie dostaje odpowiedniej dawki gazu

areksz1977 pisze:
Ale chyba tylko w teorii, bo gaz powinien mieć 105 oktanów, ale praktyka (i kontrole) pokazuje, że niestety jak sięga 95 to
już nieźle.


tu nie chodzi tylko o liczbe oktanowa, gaz po prostu spala sie inaczej niz benzyna

lysy2 pisze:
co do sugestii o mocniejszej iskrze to chyba coś nie tak, bo jak można uzyskać mocniejszą iskrę (do LPG) od tego co przewidziała fabryka ??


chodzi o to ze przy felernej elektryce slabnie iskra, na benzyne moze to wystarczyc jednak przy gazie moze dochodzic do wypadania zaplonow

Wojtyla pisze:
trochę za wczesny przyśpieszenie zapłonu na gaz to max 5 stopni


tak wiec jest te +5 stopni ( 20 stopni ), natomiast gorna granica przyspieszenia zaplonu ( obroty max ) nie powinna przekraczac 30 - 35 stopni ( na benzynie dochodzi do 40 - 45 stopni )
dlatego niektorzy z was maja pozdejmowane przewody od podcisnieniowego przyspieszenia zaplonu ( zreszta prawidlowo )

przy zbyt duzym wyprzedzeniu zaplonu moze dochodzic do spalania stukowego gazu, co bardzo rzadko jest slyszalne na wyzszych obrotach, stad sie biora pozniej problemy z gniazdami zaworowymi czy wypalonymi tlokami, tak wiec albo zrobic na stale mape zaplonu do gazu ( ja tak mam ) i jezdzic tylko na gazie, albo w gre wchodzi wlasnie wariator ( tylko nie taki ktory tylko przyspieszy zaplon na niskich obrotach, ale przemapuje cala krzywa zaplonu )

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 12:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
Wojtyla pisze:
podaj jaki motor gaźnik czy wtrysk? Bo

jest w temacie - 230E (czyli silnik M102 na wtrysku)

Wojtyla pisze:
jeszcze jedno świeczki to Kolega ustawiał

świeczek się nie rusza od tego jak je fabryka wydała. jeśli świeczki są nieruszane, to niech tak zostanie

pszamrej pisze:
dokladnie, aby jezdzic na dwoch paliwach stosuje sie wlasnie wariatory czyli przyspieszacze zaplonu

a ja jeżdżę z powodzeniem na 2 paliwach z niewielkim spadkiem mocy na LPG , a nie posiadam żadnego ustrojstwa zwanego wariatorem

i tu bym próbował mnie ponaśladować [zlosnik]

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 4:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
lysy2 pisze:
świeczek się nie rusza od tego jak je fabryka wydała. jeśli świeczki są nieruszane, to niech tak zostanie

tylko że w trakcie pracy elektrody mają prawo się wypalać. nie mówię by je wymienić tylko ustawić
tak se bzduram jeszcze że skoro chodzi ładnie na benie to nie powinieneś się czepiać elektroniki bo wynika z opisu że jest ok. tylko gazu
zobacz jak wygląda mikser(przed klapą spiętrzającą) i najważniejsze czy połączenia parownik-zawór regulacyjny-mikser są szczelne i czy przewody te nie są pozałamywane szczególnie przejście przez filtr powietrza taka przyroda że jak może tak jak człowiek po najmniejszej linii oporu
mam w swoim kąt na 13 stopni i niestety ale bena skończyła mi się 1,5 roku wstecz i odpalam na gazie i cały czas tylko gaz a jak mam gest to od czsu do czasu (2 x na rok) zapodaję ok 2 l beny ale świeczki reguluję co 10 kkm
ja bym sprawdzał połączenia lotnego gazu
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl