MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Pytanie o bagnet oleju https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=19387 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | CZUWOJ [ wt cze 20, 2006 9:29 am ] |
Tytuł: | [W123] Pytanie o bagnet oleju |
Witam. Oglądałem wczoraj silnik 300D i pierwszy raz widziałem coś takiego że bagnet nie jest prawie pionowo tylko kładzie się na lewe nadkole prawie. Wie ktoś czy tak bywało? Czy może tak było np w silnikach z dostawczaków? Jakie są wogóle różnice między silnikami do osobówek i do busów? |
Autor: | CZUWOJ [ czw cze 22, 2006 12:37 pm ] |
Tytuł: | |
Naprawde nikt się nie orientuje....? |
Autor: | FENIX [ czw cze 22, 2006 12:40 pm ] |
Tytuł: | |
najlepiej by było jak pokażesz foto tego silnika możliwe że masz silnik z czegoś innego jak W123 ![]() |
Autor: | CZUWOJ [ czw cze 22, 2006 1:45 pm ] |
Tytuł: | |
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11509 ... 2679_5.jpg Tak wygląda ten silnik http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11509 ... 2726_3.jpg A tak wygląda inny co do którego nie mam wątpliwości i na którym bagnet jest normalnie jak widać. Aha, ten z dziwnym bagnetem nie ma wisco, wiatrak jest sztywny. |
Autor: | Draka [ czw cze 22, 2006 5:00 pm ] |
Tytuł: | |
Ten drugi to na sto procent beka, nie dostrzegam tam za dobrze bagnetu ale widze komin filtra oleju. Po za tym pokrywa zaworów jest trochę kanciasta więc prawie nie mam wątpliwości. Natomiast w tym pierwszym nie mogę się dopatrzec filtra (chyba że odkręcony). Sądząc po obłych kształtach pokrywki i sztywnym wentylatorze to może być W115 (240D3.0) Wtedy też filtr będzie od dołu. Co do busów to tam głównie pchali 240D ale może 300D też się zdarzały (przepraszam ale nie wiem). Filtr w busie jest bliżej skrzyni, a w W115 bliżej środka - oba od dołu. Co do bagnetu to może poprostu ktoś wygiął lub obrócił rurkę do której on wchodzi. P.S. Tak na marginesie: CZUWOJ pisze: Tak wygląda ten silnik Oba wyglądają okropnie - Fuj!
|
Autor: | CZUWOJ [ czw cze 22, 2006 5:56 pm ] |
Tytuł: | |
Oba mają beczkowy filtr oleju. Nawet nie wiedziałem ze 115 i busy miały od dołu - dziękio za info. Może to faktycznie ktoś wygiął. W każdym razie filtr jest normalnie czyli raczej ok. |
Autor: | _me: how_ [ czw cze 22, 2006 6:02 pm ] |
Tytuł: | |
![]() To byl TURBODIESEL? |
Autor: | CZUWOJ [ czw cze 22, 2006 6:25 pm ] |
Tytuł: | |
O ile wiem nie. Ona ma przełożoną chłodnicę o trzysetki z automatem razem ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Cłodnica pochodzi właśnie z tej złotej co do której miałem wątpliwość. A tylko turbo miały zb. wyrównawczy? Czy 300 z automatem też? |
Autor: | Grakoz [ czw cze 22, 2006 6:30 pm ] |
Tytuł: | |
tylko turboD miał zbiorniczek wyrównawczy. a ta chłodnica nie jest przypadkiem z jakiegoś nowszego modelu np w124 ? |
Autor: | CZUWOJ [ czw cze 22, 2006 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
Zbiorniczek może być od silnika na zdjęciu albo od nadwozia, w którym kiedyś podobno siedziała benzyna i to podobno 280. One miały taki zbiorniczek? A może to jest silnik po Turbo tylko przerobiony na zwykły? To chyba by było widać po numerze wybitym na boku silnika trzeba sprawdzić. Aha ten silnik ma wymontowane amortyzatorki drgań po obu stronach ale widać jak były i ten z lewej przechodził przez otwór w łapie silnika. Mówi to komuś coś? |
Autor: | mycha [ pt cze 23, 2006 12:05 am ] |
Tytuł: | |
300D nie zaposiada zbiorniczka i chłodnica jest w górnej części troszku inna tzn prosta bez tego podłączenia do szlaucha co prowadzi do zbiorniczka tylko ma króciec pod korkiem ![]() |
Autor: | CZUWOJ [ pt cze 23, 2006 6:52 pm ] |
Tytuł: | |
No dobra. To albo to jest turbo przerobione na zwykły albo ma chłodnice i zbiorniczek z 280 bo buda jest z tego właśnie. Nawt ma chromowane pod szybą wloty. A do tego jest podłączony automat na którym jest wybite 123 270 07 01 003 876. Ludzie co to za skrzynia? A na bloku jest napisane (nie mówie o nr silnika) 617 011 09 01 i rok 79 I jest strzałka na A. |
Autor: | Wojtek123 [ sob cze 24, 2006 1:46 am ] |
Tytuł: | |
CZUWOJ pisze: albo ma chłodnice i zbiorniczek z 280
280 nie miało takiego zbiorniczka wyrównawczego. Była w nich zwykła chłodnica, wraz z chłodnicą oleju. |
Autor: | CZUWOJ [ ndz cze 25, 2006 6:29 pm ] |
Tytuł: | |
Czyli mam chłodnice od turbo. Wg VIN powinien być zwykły 300D. Może jest to turbo zdegradowane do zwykłego przez zmiane głowicy? I z przebitymi numerami? Czy ktoś wie czym się różni blok silnika 300D od 300D TURBO? Na moim jest napisane 79 i 617 011 09 01 i jest coś jakby oznaczenie A i B ze strzałką na A. Prosze pomóżcie bo chciałbym ustalić co to jest i czy przymierzać się do szlifów w tym 617. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |