MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 5:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 21, 2006 5:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:53 am
Posty: 368
Lokalizacja: Kraków
Witam.

Mam pewien problem z moim W123 200D (rok 79) mianowicie gdy silnik jest zagrzany to po zgaszeniu go jest problem z odpaleniem. Czasami uda się ale w wiekszosci przypadkow konczy sie to fiskiem i trzeba czekac az ostygnie. Moze ktos wie co moze byc przyczyna i jak ja wyeliminowac?

Pozdrawiam
Nagro


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 8:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 9:01 pm
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Możliwe, że spada ciśnienie oleju.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=s4rs9vYK9NI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 8:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:53 am
Posty: 368
Lokalizacja: Kraków
Ogolnie samochod ma cisnienie oleju ok 2 gdy jest nagrzany... Wiem że silnik jest nieszczelnyw jednym miejscu bo cieknie, do wymiany jest simmering z przodu silnika na wałku... (zreszta wlasnie gdy dzisiaj kupowałem ten simmering to po wyjsciu ze sklepu mialem problemyz zapaleniem) NIe wiem czy to ma wpływ na spadek cisnienia... Zastanawiające jest wlasnie to ze gdy silnik jest zimny to pali na dotyk....


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 9:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Fantom pisze:
Możliwe, że spada ciśnienie oleju.

tak a propos ;)
<---------------

Nie znam się, ale co ma ciśnienie oleju do odpalania?

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 9:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 9:01 pm
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Ja też się nie znam, ale gdy mocniej wdepnę to na biegu jałowym spadają obroty i ciśnienie oleju, a silnik ledwo telepie przy stałym/niskim ustawieniu dawki paliwa. Poza tym raz mi się zdarzyło, że po zgaśnięciu silnika (ostra jazda + potem wsteczny + przy turlaniu się do tyłu pierwszy bieg) później nie mogłem odpalić silnika, a spod korka na pokrywie silnika wyciekło kilka kropli oleju, wskazówka ciśnienia oleju zaś była w okolicach 1.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=s4rs9vYK9NI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 9:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam
Kiedyś mając malucha podobny problem rozwiązała regulacja zaworów.
Na zimnym dosłownie dotyk i już pracował a jak gorący chełtanie do skutku.
Może warto to sprawdzić.
Powodzenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 11:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Ja miałem podobny problem i u mnie się nie skończyło tylko na regulacji zaworów. Proponuję sprawdzić kompresje na cylindrach, bo o tym nie wspomniałeś. Istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że pierścienie już są conajmniej do wymiany. Na zimno, kiedy olej jest gęsty kompresja jeszcze się utrzymuje na dostatecznym poziomie może odpalać pięknie, na Ciepło, przy rozrzedzonym oleju już może być problem z zapaleniem. Polecam też sprawdzenie, czy nie bierze oleju czasem. Oczywiście to najczarniejszy scenariusz (chyba).

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 23, 2006 10:53 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lut 11, 2006 6:23 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Racibórz
Witaj
Najprawdopodobniej dni twojego silniczka są już policzone
Zostało mu jeszcze może ze 20-30tyś km
Miałem tak samo mimo iż oleju jeszcze nie brał to jak był gorący to nie zapalał. Za jakiś czas zaczoł brać troche olej, porem więcej i więcej i remont [zlosnik] Najciekawsze jest to że jak już zaczoł brać troche oleju i zaczoł zapalać jak był gorący

_________________
......to że czegoś nie wiem, to nie znaczy że inni tego nie wiedzą......


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 12:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:53 am
Posty: 368
Lokalizacja: Kraków
Blaster pisze:
Witaj
Najprawdopodobniej dni twojego silniczka są już policzone
Zostało mu jeszcze może ze 20-30tyś km
Miałem tak samo mimo iż oleju jeszcze nie brał to jak był gorący to nie zapalał. Za jakiś czas zaczoł brać troche olej, porem więcej i więcej i remont [zlosnik] Najciekawsze jest to że jak już zaczoł brać troche oleju i zaczoł zapalać jak był gorący


No to mnie pocieszyłeś... :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 6:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Blaster pisze:
Najprawdopodobniej

Z całą pewnością tego określenia będzie można użyć. Z całą pewnością również po sprawdzeniu innych przyczyn.
nagro pisze:
No to

Nie desperuj, tylko spr. zawory i pogrzeb w archiwum.
harrier pisze:
olej jest gęsty

Była już dyskusja o tym, kiedy mierzyć kompresję i dlaczego.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 4:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Ciepły diesel nie lubi ciasnoty ustaw zaworki i po problemie pewnie ostatnie ustawienie było u poprzedniego właściciela jakieś 6 lat wstecz? [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl