MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123 T..] Porady przed kupnem 123 T.. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=19285 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Jacku [ wt cze 13, 2006 1:21 am ] |
Tytuł: | [W123 T..] Porady przed kupnem 123 T.. |
Przymierzam się do kupienia "siostry" do mojej coupe tj. beczuszki w wersji T ( lub sedan - to mniej prawdopodobne). Coupetka jest cudowna ![]() ![]() Prosze o opinie posiadaczy kombi - na co zwracać szczególną uwagę przy poszukiwaniach, czy są jakieś pułapki na które trzeba uważać w wersjach T ? Jaki model/silnik 123 T byście polecali ? Które elementy są drogie , trudno dostępne i powinny być dobrze zachowane ? etc. etc... A może ktoś ma złe doświadczenia ![]() Wszystkie porady i opinie będą dla mnie cenne. |
Autor: | erio [ wt cze 13, 2006 8:02 am ] |
Tytuł: | |
sugeruję jako drugie auto kupic w124 ... będziesz miał park maszynowy podobny do mojego ![]() Wtedy zamiast utrzymywać w srednim stanie 2 beczuszki, będziesz mógl skupić się na jednej, a drugie traktowac jako wół roboczy ... chyba że masz środki na zadbanie o bobie ... to POWODZENIA ... pomysł doskonały ... PORADY I OPINIE:... szukaj takiego samego koloru jak QP ![]() |
Autor: | FENIX [ wt cze 13, 2006 9:23 am ] |
Tytuł: | Re: [W123 T..] Porady przed kupnem 123 T.. |
Jacku pisze: Które elementy są drogie , trudno dostępne i powinny być dobrze zachowane ? etc. etc...
odpowiedź jest prosta... wszystko co jest z kombi (lampy, szyby, tapicerka, nivo, tylni zderzak, hak, itp) jest drogie... tylne lampy dochodzą do 400zl za sztuke jeśli jesteś w stanie utrzymać 2x W123 to kup beczkę kombi... jeśli wolisz dopieścić W123C a potrzebujesz kombi to kup W124 ![]() |
Autor: | Ocet [ wt cze 13, 2006 1:00 pm ] |
Tytuł: | |
Fenix ma świętą rację - wszystko co kombiowe jest drogie/trudno dostępne. Prześlez też wątki o sprawdzaniu nivo, które w kombi było w standarcie. Jeśli chodzi o korozję to newralgicznymi pktami, oprócz tycz standardowych dla wszystkich modeli, to klapa i tylny pas. Powodzenia. |
Autor: | Bukol [ wt cze 13, 2006 1:08 pm ] |
Tytuł: | |
Poza powyższymi kłopocikami, kombiaczki są cudowne. Niestety głośniejsze niż limuzyny czy coupe, ale za to jaki bagażniczek... Niestety kombi bez Nivo to kaleka, więc tu trzeba zwrócić szczególną uwagę. W razie dekompletacji i przeróbki na "zwykłe" spirale, powrót do oryginału może być bolesny finansowo. Silniki - ja miałem 300D w automacie i byłem zadowolony. W miarę szybko, dość oszczędnie. Benzyna na gaz to porażka w kombi, bo butla zabierze sporą część bagażnika i nie będzie można przewozić n.p. dłużyc. Tak więc polecam dieselka 300D. Skrzynię zostawiam Twojej prywatnej preferencji, dla mnie tylko automacik. Warto, aby auto miało roletę bagażnika lub mocowania (roletę można dokupić). Brak rolety = bagaże na wierzchu. W opcji 7 miejscowej nie było możliwości montaz rolety!!! Drogie części: tylne lampy, tylny zderzak (ma podcięcia na światło cofania i przeciwmgłówkę). Gnijąca tylna klapa. Reszta jak w "zwykłych" beczkach, z tym że w kombi nie było elektrycznych szyberdachów. |
Autor: | Jacku [ wt cze 13, 2006 11:26 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za podpowiedzi, zaczynam polowanie, ale sam już nie wiem może lepiej poszukać zadbanego sedana i dać sobie spokój z kombiakiem ![]() No sam nie wiem.......... coś jednak mają w sobie te kombiacze ![]() |
Autor: | bromberg [ wt cze 13, 2006 11:46 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. JAk chcesz moge podac ci namiar na 200 T ,z orginalnym vin-em.Do roboty ale od gościa który miał ja 13 lat. Pozdrawiam |
Autor: | maxmc [ śr cze 14, 2006 12:15 am ] |
Tytuł: | |
Obserwuj dokładnie forum w najbliższych dniach.. Od jutra wystawiam na sprzedaż 3 MB T123 - ich stan techniczny może nie bedzie rewelacyjny ale cena zapewne zachęcająca. |
Autor: | misiek [ śr cze 14, 2006 12:28 am ] |
Tytuł: | |
Wersja kombi wg mnie jest zdecydowanie najładniejszą odmianą nadwoziową W123 ![]() Jedyną wadą, a właściwie dyskomfortem jest słabsze niż w innych autach wyciszenie przestrzeni pasażerskiej spowodowane brakiem stałej przegrody pomiędzy nią a przestrzenią bagażową. Trudno jest dziś znaleźć kombi w dobrym stanie, większość z nich zwłaszcza w drugiej połowie swego ponaddwudziestoletniego życia traktowana była bardzo użytkowo by nie powiedzieć rabunkowo. Auta te głównie (o ironio) za sprawą swych zalet - ponadprzeciętnej trwałości oraz niezłych (jak na kombi) możliwości przewozowych umierały szybciej - służyły jako małe furgonetki, toteż nikt zbyt nie troszczył się o ich stan techniczny, dbałość o nienaganny wygląd zostawiając... kolejnym użytkownikom. Efekty są takie jak widać. Sedanów zakład w Sindelfingen "naklepał" miliony (prawie 2400k egzemplarzy), z czego siłą rzeczy znajdzie się również i dziś wiele sztuk w stanie przykłuwającym uwagę, coupe z założenia służyły do czerpania przyjemności z jazdy (czyt. pokazania się), co zapewniło im statystycznie największą długowieczność (z wyprodukowanych prawie 92k egz. sporo nadal jeżdzi, co widać dookoła), a kombi... nie dość że opuściło taśmy montażowe zakładów MB w Bremie niewiele ponad 207k egz. to życie sprawiło, że dziś widok kombiaka nie należy do częstych nie grymasząc nawet, by był ładny. Zakup został w zasadzie opisany powyżej, auto technicznie nie różni się od sedana/coupe, jedynym odstępstwem jest rozwiązanie przestrzeni bagażowej z piątymi drzwiami, z nimi to mogą być problemy natury blacharsko (często spotykana korozja) -mechacznej (powtarzające się uszkodzenia zamka klapy oraz mechanizmu wycieraczki tylnej szyby). Do wyposażenia seryjnego należało samopoziomujące hydrauliczne tylne zawieszenie (nivo) - warto na nie zwrócić uwagę w momencie zakupu. Wbrew temu co Bukol pisze: W opcji 7 miejscowej nie było możliwości montaz rolety!!!
można było zamówić i to i to, opcje te nie wykluczały się nawzajem. Sprawdziłem to wertując wszystkie moje cenniki z tamtych lat a także kilka opracowań dotyczących tego modelu. Możliwe było zamówienie doro (rolety) oraz ławeczki z wszystkimi dostępnymi rodzajami tapicerki (tkanina, welur, MB-Tex, skóra) a także wraz z dzieloną tylną kanapą. Doro było również powiązane z kolorystyką wnętrza. Nie można było natomiast zamówić do beczki kombi, jak wcześniej wspomniano, elektrycznego szyberdachu. Kiedyś przypadkiem trafiłem prawie pod nosem na tę kombi i jestem szczerze zadowolony, mimo jej wszelkich kaprysów czy niedoskonałości ![]() |
Autor: | georem [ śr cze 14, 2006 9:20 am ] |
Tytuł: | |
Koledzy gadu gadu a ja wczoraj wieczorem dotarłem do Nowej Soli i dokonałem zakupu: http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1270383 Zrobiłem wczoraj nim 160km ale pochwalę się za kilka dni jak się z nim zaznajomię ![]() ![]() |
Autor: | michau [ śr cze 14, 2006 10:41 am ] |
Tytuł: | |
georem pisze: Koledzy gadu gadu a ja wczoraj wieczorem dotarłem do Nowej Soli i dokonałem zakupu:
Pochwal sie, bo ogloszenia juz nie ma! |
Autor: | georem [ śr cze 14, 2006 11:16 am ] |
Tytuł: | |
No dobra, pierwsze fotki: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() VIN WDB1232831F047001 05.1985 cena niewygórowana 2600zł ![]() |
Autor: | erio [ śr cze 14, 2006 12:45 pm ] |
Tytuł: | |
GRATULACJE |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr cze 14, 2006 2:34 pm ] |
Tytuł: | |
Super foty na allegro ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | georem [ śr cze 14, 2006 4:38 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Super foty na allegro
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ale o co chodzi ![]() zgnite ma drzwi kierowcy co widać doskonale i prawe tylne nadkole, zdjęcia nie zrobiłem bo stoi za blisko płotu, podwozie jest w bardzo dobrym stanie, progi też. Generalnie myslę że blacharka + malowanko w 2000zł się zmieści, mechanicznie na razie nie zdążyłem sprawdzić, myślę że 500zł starczy, w najgorszym wypadku 1000zł i bedzie GIT. Prowadzi się dobrze, lekki stukot z lewej strony na kostce/płytach, nic nie buja, delikatne drganie silnika, ale praca równa. Wnętrze igiełka. Zobaczymy, na przyszły tydzień jestem umówiony na wiekszy przegląd. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |