MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] ustawienie pompy wtryskowej - zapłon - 300D
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=19255
Strona 1 z 2

Autor:  mła [ sob cze 10, 2006 10:18 pm ]
Tytuł:  [W123] ustawienie pompy wtryskowej - zapłon - 300D

Jestem w trakcie remontu mojego W123, i naszlo mnie na odpalenie silnika, który był sporadycznie ruszany przez ostatni okres. Całość przy pomocy samostarta odpaliła, ale: gruźlik wali dymem przy niskich obrotach, i to okropną zasłonę dymną wytwarza, Regulator obrotów szaleje, tzn silnik sam zmienia obroty. Całość przyczyny tkwi w pompie wtryskowej którą wyciagałem i kleiłem, bo miała w sobie ogromną dziurę. No i teraz pytanie: zapłon na silniku jest ustawiony równiutko z znakami ( tak przynajmniej twierdzi wujaszek - mechanik ) a całość zacząłem regulowac poprzez przesuwanie - nachylanie pompy wtryskowej w stronę silnika. Poprawa jest, bo pali lepiej i mi na wolnych obrotach nie gaśnie, ale dym dalej okropny i szybko się grzeje. wtryski sprawdzalem, nie leją ani nie są zastane, świece grzeją, filtra powietrza nia ma ( zmiażdżony był ) odrazu zaznaczam że potrzebuję w miarę tanich rozwiązań. Jak sobie z tym poradzić, i to ustawić w normalnych warunkach ?? Proszę was panowie o pomoc, licze na wasze doświadczenie - bo po którymśtam razie gdy rpzestawiam pompę i podginam przewody zaczyna mnie coś trafiać :evil: .[/b]

Autor:  Janfocus [ sob cze 10, 2006 11:26 pm ]
Tytuł: 

jaki jest kolor tego dymu? Czy jak dostaje w gaz to dym leci, czy juz na wolnych obrotach?

Autor:  mła [ ndz cze 11, 2006 8:29 am ]
Tytuł: 

dym na początku był czarny, ale teraz zmienił się w siwo - szary, dymi już na wolnych obrotach, a jak dostanie gazu to świata Bożego za nim nie widać. Co najgorsze rok temu gdy czekał w kolejce na kanał, odpalaliśmy go i chodził pięknie nie puszczałżadnego dyma. No a potem trzeba było tą pompę zrobić ...

Autor:  Martin [ ndz cze 11, 2006 9:57 am ]
Tytuł: 

WItam

Napisz dokładnie jak był ustawiony silnik kiedy wkładaliście pompe wtryskową.

Pozdrawiam

Autor:  mła [ ndz cze 11, 2006 11:25 am ]
Tytuł: 

ustawienie na wale na znaku 0 , tulejka na pompie podwójnym zebem na znak na obudowie pompy.

Autor:  Janfocus [ ndz cze 11, 2006 12:39 pm ]
Tytuł: 

co do dymienia, skoro jest szary (i domyslam się że jest trudno opisać kolor, a do tego dymił na czarno, więc obecny szary może być mieszaniną...) i do tego szybko się grzeje =stawiałbym na uszczelkę pod głowicą. W przeciwnym wypadku mogą być zastane pierścienie.

Autor:  mła [ ndz cze 11, 2006 12:54 pm ]
Tytuł: 

tata mówi coś o zalaniu go naftą - zeby piercienie puścily. Dałoby to coś, czy czeka mnie rozbieranie go ? Uszczelkę pod głowicą raczej pomijamy, bo silnik jest czyściutki, nigdzie nie ma śladów jakichkolwiek przedmuchów.
Janfocus, dziękuję za naprowadzenie, a reszte proszę o jakieś rady co do rozwiązania tego problemu.
pozdrawiam

Autor:  Janfocus [ ndz cze 11, 2006 1:12 pm ]
Tytuł: 

mła pisze:
Uszczelkę pod głowicą raczej pomijamy, bo silnik jest czyściutki, nigdzie nie ma śladów jakichkolwiek przedmuchów


przy walnietej uszczelce nie musi być widać tego z zewnątrz -z reguły nie widać... (a szybkie grzanie silnika świadczy np: o wydmuchaniu wody/płynu z głowicy...)
nafta może pomóc na pierścienie, ale skuteczność jest bardzo różna...

Autor:  Martin [ ndz cze 11, 2006 7:43 pm ]
Tytuł: 

Czyli ustawiłeś go na znaki OT i włożyłeś pompe??

niestety muszisz zrobić inaczej wyciągnij pompe i ustaw wał na 24 stopnie PRZED OT i wtedy zamontuj

Jeżeli masz pytania to GG 1617486

Autor:  Wojtyla [ wt cze 13, 2006 1:10 pm ]
Tytuł: 

Witam
mła pisze:
ustawienie na wale na znaku 0

nic bardziej omylnego

Martin pisze:
niestety muszisz zrobić inaczej wyciągnij pompe i ustaw wał na 24 stopnie PRZED OT


24 przed OT czyli ZZ inaczej przed górnym martwym punktem tak aby OT było z lewej strony trzpienia pompa na pierwszy gar możesz ją zablokować odkręcając spust oleju i wkręcając dłuższą śrubę to się podczas montażu nie przestawi i do motoru, powinno być ok. tylko srubę wyjmij po zamontowaniu
Wg Waszego ustawienia (opis) to miał właśnie o 24 st zbyt późny początek wtrysku
pozdro

Autor:  mła [ śr cze 14, 2006 6:12 pm ]
Tytuł: 

tata poczytał, i stwierdził że takie forum to skarb :) On zasugerował się znakiem 0.
Wielkie dzięki jak narazie, zaraz idziemy to rpzestawić i próbować jak będzie teraz. Dziękuję panowie, jeżeli coś dalej bedzie nie tak to jeszcze raz zwrócę się do was.
Pozdrawiam

Autor:  nuta [ pt cze 23, 2006 1:34 pm ]
Tytuł: 

Witam
zalozylem pompe wedlug wszelkich prawidel ktore tu przeczytalem.
moj mechanik wyciagnal mi pompe (zmienial zaslepke od pompy) po wsadzeniu zaczal dymic i kiespko jezdzic.
wyciagnalem pompe jeszcze raz i wedlug prawidel tutaj przedstawionych zalozylem ja znowu.
po wlozeniu silnik zaczal zapalac na 3-4 sekundy, jeszcze wiecej dymi i gasnie.
przed wlozeniem dymil ale mozna bylo jezdzic.
wyciagnalem pompe i okazalao sie ze ustawiony jest na wszystkie znaki prawidlowo.
czy ma ktos jakiekolwiek domysly co moze byc nie tak ?

pleassseeeeee !!!!!!!!!!!!!!

Dodano po 1 godzinach. 31 minutach.:

znow wlozylem pompe na znaki, dymi teraz straszliwie.
za kazdym wlozeniem pompy dymi coraz bardziej.
strasznie ciezko reaguje na gaz, i gasnie nie po 3 ale po 10 gdzies sekundach.

Dodano po 43 sekundach.:

pompa odpowietrzona.

Dodano po 5 minutach.:

ustawienie na kole mam takie :
25,20,10 OT 10,20,30,40,50,60,70,80
(kazdy mi mowil ze jest 30.20,10 OT 10,20,30) a ja mam w prawa strone do 80 czy nawet 90.
przed wlozeniem pompy (zablokowana na znaki) krece do 70 w lewo i pozniej do 24 (nigdy nie moge dokladnie ustawic) w prawo przed OT. wtedy wkladam pompe i skrecam.

Autor:  art0 [ sob cze 24, 2006 3:40 am ]
Tytuł: 

jakie masz paliwo ? cisnienie na wtryskach masz wszyskich ? przewodów nie pomieszałeś ?pompka wstepna podaje ? a co ty tam kleiłeś ?

Autor:  Wojtyla [ sob cze 24, 2006 3:04 pm ]
Tytuł: 

Witam
nie zapomnij tylko, że znaki powtarzają się na 1 i 4 garnku [szalone]
coś namotałeś bo jeśli palił na złym ustawieniu a na dobrym nie to coś nie jest ok.
Zdemontuj pokrywę zaworów ustaw mijankę na 4 garnku (1 w pracy ) sprawdź ustawienia rozrządu czy są na cechach (wał OT wałek rozrządu na znaku z głowicą) cofnij wał w lewo o 1/4 obrotu i pomału zgodnie z kierunkiem pracy kręć wałem do 24 st przed OT wstaw pompę i przy okazji sprawdź luzy na zaworach ssanie 0,1 wydech 0,3
Nie ma że boli to musi chodzić jeżeli to motor 2.0 lub 2.2 to wtrysk na 26 st ale przestawienie 2 st nie powinno powodować braku pracy może za to nieznacznie dymić na niebiesko (początek wtrysku przestawiony) lub na czarno jak leją wtryski
Z boku pompy jest zawór zwrotny (powrót do filtra) zobacz czy tam masz całą sprężynę i kulkę w dobrej kondycji to jest zawór szybki jak pompa podaje za duże ciśnienie to tamtędu upuszcza do układu powrotu jak klękła sprężynka to pompa nie poda na wtryski tylko przyroda na przelew
spoko podołasz i napisz rezultaty
pozdro

Dodano po 3 godzinach. 32 minutach.:

ale dałem D...y [wstyd] masz 5 garów mijankę na 4 odpuść bo nie jestem pewny muszę sprawdzić rozrząd (fazy i dam cynkęw poniedziałek spadam na chatę dosyć w tej robocie) i przy 5 garach nie ma mowy o motorze 2.0 lub 2.2
reszta bez zmian to musi gadać [zlosnik]
pozdro

Autor:  Blaster [ sob cze 24, 2006 10:49 pm ]
Tytuł: 

Mój przedmówca wszystko napisał co powinieneś wiedzieć

A teraz napisze ci o co chodzi

Do szczęścia brakowało ci obrócić jeden raz wałem
Poprosu wszystko ustawiałeś dobże tylko pierwszy cylinder nie był w trybie sprężana tylko w trybie zwrotnym [zlosnik]

Proponuje zrobić ci to jeszcze raz a porządnie
1 Odkręć świece żarowe
2 Ustaw silnik na OT ale tak abyś czuł że pierwszycylinder spręża powietrze łatwo to poczuć jak będziesz palcem otwór od świecy (masz 2 możliwości to znaczy że co 2 obrót wału spręża)
Potem cofasz go o około 30% a następnie powoli powracasz do 24% przed ot(chodzi o to aby łańcuch między wałkiem pompą i wałem był naciągnięty)
3 jak masz już ustawiony silnik to wtedy wyciąg pompe,(w twoim przypadku brakujący ząbek powinien znajdować się dokładnie po przeciwnej stronie niż nak na pompie.
4. Jeśli tak jes to ustawiasz pompe na znaki wkładasz i zaczynasz składać ale trgo to ci chyba nie musze opisywać

5.Jeśli pompa po wyciągnięciu będzie normalnie ustawiona to wtedy musisz ściągnąć pokrywe zaworowom i ustawić silnik tak aby znak ot na wale pokrywał się ze znakiem na wałku koło łańcucha i znakiem na jego podporze(chociaż to też nie jest pewne bo tą podkładke ze znakiem idzie obrócić o 180%)zresztą nie będe komplikować ci życia bo to skrane przypadkimniej więcej chodzi o to aby wałek rozrządu nie otwierał zaworów w pierwszym cylindrze kiedy wał jest w pozycji OT
(pierwszy cylinder to ten pierwszy od przodu samochodu patrząc)
Nie chce mi sie już dalej pisać
Jak coś to dzwoń607947184 lub gg2270985

Apropoś Szukam głowicy do 300D najlepiej nigdy nie remontowanej na chodzie, nie ma ktoś na zbyciu jak coś to prosze o kontakt

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/