MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123 240D] Po czym odroznić wersje 65KM od wersji 72KM?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=19220
Strona 1 z 2

Autor:  Xytras [ czw cze 08, 2006 3:54 pm ]
Tytuł:  [W123 240D] Po czym odroznić wersje 65KM od wersji 72KM?

Jak w temacie, potrzebuje wymienic silnik w mojej beczce i konkretnie bym chcial silnikz 240D ale juz te mocniejsza wersje 72KM ;)

Mam juz auto upatrzone, jednak nie wiem po czym poznac wersje 72KM.

Ja bym sadzil ze po suchym filtrze, ale czy napewno wszystkie 72KM mialy suchy, czy tez moze te slabsze tez miewaly juz suchy??

Sadze ze po numerach silnika, czy dalibyscie rady stwierdzic jakie numery mialy wersje 72KM??

dzieki i pozdrawiam

Autor:  wojz [ czw cze 08, 2006 4:05 pm ]
Tytuł: 

Wyszukiwarka nie gryzie:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... hlight=moc

Autor:  Xytras [ czw cze 08, 2006 4:11 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
wojz napisał:
VALENTINE123, a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM )?


Tak,dla 240-tki tak to wygląda:

Diesel engine 48KW(65PS)
-do końcówki numeru silnika 063573 (dla manuala )
-do końcówki numeru silnika 021689 (dla automata)
53KW (72PS)
-od końcówki numeru silnika 063574 (dla manuala)
-od końcówki numeru silnika 021690 (dla automata)


Dzieki :)

Autor:  Wojtyla [ czw cze 08, 2006 4:33 pm ]
Tytuł: 

pod warunkiem że nie były przebijane [zlosnik]
pozdro

Autor:  Xytras [ czw cze 08, 2006 5:45 pm ]
Tytuł: 

No ja mam nadzieje, najwyzej bede żył złudzeniami [zlosnik]

Autor:  kocur [ czw cze 08, 2006 7:07 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
pod warunkiem że nie były przebijane

Jak silnik wyjęty, to powinno się to dać wystarczająco dokładnie obejrzeć. O ile się coś nie zmieniało, to wg mni oryginalne cyfry są rysowane bardzo równiutką i cienką kreską, to widać nawet jak pole jest zardzewiałe. Pole jest równe, nie wgłębione. Cyfry są jak do którejś z czcionek szeryfowych - Century Schoolbook? albo może Times (szybki skan po czcionkach w Wordzie [zlosnik] )
Taki jestem teoretyk! :lol: a sam mam jakieś podejrzane...

Autor:  Xytras [ czw cze 08, 2006 7:51 pm ]
Tytuł: 

Auto jest całe, jak dobrze pojdzie to niedlugo bedzie u mnie i rozpocznie sie operacja transplantacji, jednak najpierw musze troche goscia przesluchac, a potem na zywo osluchac uklady trawiace ropke [zlosnik]

Autor:  Patro [ czw cze 08, 2006 8:02 pm ]
Tytuł: 

Możliwe, że wzmocnione wersje silnika różniły się od tych słabszych wałkiem rozrządu i dźwigienkami. Pan Erzold opisywał te różnice w swojej książce z serii "Sam naprawiam...". Tutaj znajduje się opis tej modyfikacji ( http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr008.html ).

Kiedyś przeczytałem na jednym forum opinię, że te wzmocnione wałki rozrządu i dźwigienki, były stosowane w silnikach mocniej wyżyłowanych (60KM - 200D, 72KM - 240D, 88KM - 300D). Niestety nie miałem okazji sam tego sprawdzić. Gdybym się mylił, prosiłbym o skorygowanie mojej wypowiedzi.

Autor:  Grakoz [ czw cze 08, 2006 10:49 pm ]
Tytuł: 

a ja wyczytałem w książce "sam naprawiam" (czy jakoś tak) i tam pisało, że większa moc wzieła się od zmiany pompy paliwowej i czegoś jeszcze. możliwe, że też tego co wymieniłeś. pozdro

Autor:  laudan [ czw cze 08, 2006 10:55 pm ]
Tytuł: 

Mocniejsze diele to inna pompa wtryskowa, inny walek rozrzadu i zawory oraz inne swieczki zarowe. Pompe i swiece od razu widac ;)

Autor:  Patro [ czw cze 08, 2006 11:16 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Mocniejsze diele to inna pompa wtryskowa, inny walek rozrzadu i zawory oraz inne swieczki zarowe. Pompe i swiece od razu widac


Tak się zastanawiam, czy nie dałoby się zidentyfikować wałka rozrządu (a przynajmniej krzywek), zaglądając przez wlew oleju do wnętrza silnika?

Autor:  laudan [ pt cze 09, 2006 1:43 am ]
Tytuł: 

Hehe, a po co?

Autor:  merolek [ pt cze 09, 2006 8:22 am ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Mocniejsze diele to inna pompa wtryskowa, inny walek rozrzadu i zawory oraz inne swieczki zarowe. Pompe i swiece od razu widac ;)

No nie tak odrazu ;P bo umnie sa swieczki starego typu i pompa wtryskowa podobna jak w 300D tyle ze na 4 wtryskach a nie 5 ;) Ja mam 240D z 1979 roku i jest to wersja mocniejsza.Poznac ja mozna po pojemnosci mniejszej ponizej 2400cm^3 i mysle ze po filtrze powietrza papierowym. Wedlug mnie najprosciej to zobaczyc jaka jest pojemnosc wpisana w dowod rejestracyjny. Pozdrawiam

Autor:  wojz [ pt cze 09, 2006 10:30 am ]
Tytuł: 

merolek pisze:
Poznac ja mozna po pojemnosci mniejszej ponizej 2400cm^3 i mysle ze po filtrze powietrza papierowym. Wedlug mnie najprosciej to zobaczyc jaka jest pojemnosc wpisana w dowod rejestracyjny

Wpisaną pojemnością akurat nie radzę się sugerować [zlosnik], bo dawniej różne rzeczy wpisywali. W moim na ten przykład stoi 2350 [hehe] .
Nawet w różnych katalogach są błędy i obie wersje mają po 2404 albo 2399.

merolek pisze:
bo umnie sa swieczki starego typu i pompa wtryskowa podobna jak w 300D tyle ze na 4 wtryskach a nie 5 Ja mam 240D z 1979 roku i jest to wersja mocniejsza.

Ja chyba też mam starszy typ świec, jednak pewny nie jestem, bo się nie znam [szalone], ale mam zdjęcie*. Za to wiem, że mam starszą vacum pompę.

Panowie, VALENTINE123 podał nam sposób na odróżnienie wersji mocniejszych i słabszych nie po to, żeby sobie ścierać klawisze :D. Wystarczy odczytać numer i wszystko jasne.



*Proszę się nie śmiać z wężyka powrotnego :lol:

Autor:  Wojtek123 [ pt cze 09, 2006 11:17 am ]
Tytuł: 

wojz pisze:
Ja chyba też mam starszy typ świec, jednak pewny nie jestem, bo się nie znam


Niewiele widać, ale raczej są starszego typu- spiralkowe, z szerokim gwintem. Później były stosowane te szybkogrzejne, z wąskim gwintem (był "palec" zamiast spiralki [zlosnik] )
Ja mam jeszcze inaczej, bo u mnie są szybkogrzejne, ale z szerokim gwintem :roll: Z tym, że to wszystko(tzn. silnik) było jakoś partyzancko przełożone i nie mam pojęcia, czy tak oryginalnie miało być :lol:

wojz pisze:
*Proszę się nie śmiać z wężyka powrotnego


:lol:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/