MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 7:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 23, 2006 11:58 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zauważyłem,że cała prawa strona mostu ,osłony przegubu, wahacz i okolica są opryskane olejem.
Wygląda tak,że podczas jazdy wyrzuca olej z mostu ale pytanie którędy?
Osłona jest nie uszkodzona.Czyli wygląda na to,że przecieka simerring przy wyjściu półosi z mostu.
Tu pytanie do ludzi którzy wymieniali to uszczelnienie.
Czy trzeba całkiem wymontować półoskę,czy wystarczy ją odkręcić i wysunąć.
I dwa,czy ktoś wie może jaki numer ma ten simmering.No i co trzeba demontować,żeby wymontować półośkę.
Może robił juz ktoś to i wie jakie są niespodzianki.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 23, 2006 12:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Hej
Przyjrzyj się jeszcze raz gumowej osłonie przegubu, wytrzyj ją do sucha i sprawdź bo na 95% to ona jest uszkodzona (nie spotkałem się jeszcze z przeciekającym dyfrem w w123 i /8).
Generalnie co by nie było to musisz wyjąć całkiem półoś
Chyba najlepszy przepis na te operacje opracował MacKuz
MacKuz pisze:
Może sie epowtórze alenapisze ci w punktach jak wyjąć półoś z auta:

1. Na początku najlepiej zdjąć oparcie kanapy i odkręcić góre amortyzatora przy p podniesieniu auta wahacz oprze sie o granicznik na łąwie co powoduje obniżenie wahacza tak, że półoś wyciąga sie zdecydowanie wygodniej.
2. Podnsisz auto z tej stronygdzie odbywa sie operacja, najlepiej unieść całą dupe wygodnie sie operuje z mostem.
3. zdejmijesz koło nie jest to konieczne ale pmaga bo masz więcej miejsca
4. odkręcasz śrube (klucz 13) która wkręcona jest w półoś i zabezpiecza ją przed wysunięciem z piasty, jak sie zapiekła do z czuciem bo jak urwiesz to robi sie problem (zakładam że sie dała wykręcić)
5. teraz możesz już wysunąć półoś z piasty (cazasmi trzeba ją wybijać młtkiem jak sie zapiecze najlepiej robi sie to jakimś grubym krótkim pretem salowym uwaga aby ie zniszczyć gwintu w półosi pręt musi mieć dużą srednice najlepiej zbliżoną do średnicy pólosi ) jakbyś nie odkręcił amorka mogło by to sprawić poważne problemy u mnie jest jakoś tak, ze z jednej strony nie musze luzowac amora a drugiej bez tego nie da sie wyjąć półosi z piaty.
6. teraz nalezy spuścić olej z mostu (potrzebny klucz ampułowy-imbus 14 mm)
7. odkręcamy tylną część mostu od budy jest tam taka podpora gomowo metalowaprzykręcona 4 subami (klucz 13 )
8. Odkręcamy dekiel mostu również klucz 13 i zdejmujemy dekiel.
9. obracamy półoś tak aby zobaczyć końcówki zawleczki pólosi i tutaj pomocny będzie przyrząd specjalny czyli haczyk zrobiny np ze szprychy od roweru, haczykiem tym zahaczas zawleczke za oczko na kńcu i wyciągasz ją. - już mozesz wyjąć półoś z mostu.
10. Jak masz wyjętą półoś dobrze jestz tej strony od razu wymienić siemering jak cieknie.
11. Zrobic przegląd mostu czy koła nie są wyszczerbione pwygryzane itp będziesz wiedział czy szukać innego mostu.

Składanie w odwrotnej kolejnści.

Podczas składania pamiętaj posmarować smarem grafitowym wielowypust półosi który wchdzi w piaste.

Moja uwaga jest taka że pkt 1 można śmiało pominąć.
I dodatko aby zrealizować do końca pkt 9 musiałem zdjąć zacisk hamulcowy bo mi przewód elastyczny przeszkadzał

Zdaje się że MacKuz niedawno pisał także jak wymienić te simmeringi w dyfrze...

Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 23, 2006 12:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Osłona jest cała dokładnie ja obejzałem.
Wszystko jest ubrudzone olejem ,gdyby padła osłona to raczej byłby smar.
Stawiam na ten simerring.Moze ktos wie jaki ma on numer.Chciałbym wziąśc się za to mając juz część.
Dzięki za dokładną instukcję.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 12:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
THC pisze:
...Wszystko jest ubrudzone olejem ,gdyby padła osłona to raczej byłby smar.
...

Właśnie w przegubach też jest specjalny "smaroolej" o gęstości podobnej do przekładniowego. Stąd często ludzie myślą że leje się z dyfra...

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 8:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 21, 2006 4:39 pm
Posty: 49
Lokalizacja: Sosnowiec
Jeśli już dobieramy się do tylnego mostu to pozwólcie, że doczepię sie do pytania. U mnie także pojawiły sie wycieki tyle, że z wyjścia na wał. Teraz olej radośnie pluje sobie na podwozie i na wydech. Moje pytanie dotyczy wyciągniecia z dyfra końcówki ataku. Jak to jest tam zabezpieczone (miałem dyfer wyjęty ale wtedy nie sprawdziłem), czy będę potrzebował jakiegoś ściągacza? Czy musze wyciągać i rozbierać gruchę czy będę miał do tego dostęp z kanału po odpięciu wału, no i wreszcie czy tam jest normalny uszczelniacz czy jakiś specjalny typowy tylko dla MB?

_________________
MB 115-1975, M72-1951, JUNAK M10-1962, AWO 425S-1957


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl