MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 12:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 04, 2006 1:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Mam taki problem:grzeje się opornik 0,4 Ohm.Ma prawo,tylko że prawie cały czas.W rezultacie popękała ceramika i spirala wyszła na wierzch powodując efekty świetlno pirotechniczne.Oczywiście kupiłem nowy,ale czuję ze długo nie pociągnie. W wyszukiwarce znalazłem coś takiego:

Obrazek
Załączony przez kolegę ~Grzegi schemat wszystko wyjaśnia:
1. Cewka ma dwa zaciski uzwojenia pierwotnego
2. Kabel od zacisku 1 cewki do styku 16 modułu
3. Kabel od zacisku 15 cewki do rezystora 4 (0,6Ohm) wg schematu
4. Jak widać z powyższego Antoni ma rację: do cewki idą 2 przewody
5. Co do mitycznego wpływu rozrusznika na napięcie:
Jest tak (patrz na schemat):
- w czasie normalnej pracy cewka zasilana jest z przewodu oznaczonego na schemacie jako 'a' - czyli ze stacyjki, przy czym szeregowo z cewką wpięte są oba rezystory.
- w czasie rozruchu następuje zbocznikowanie rezystora 3 (0,4 Ohm) poprzez przewód 'd' podłączony do zacisku sterującego rozrusznikiem i tym samym tylko rezystor 4 pozostaje wpięty w szereg z cewką. Istotnie zabieg ten ma na celu zapewnienie odpowiedniego napięcia cewki w czasie rozruchu.

Elektryka nie jest moją mocną stroną więc proszę o pomoc. Grzeje się podczas rozruchu,czy podczas normalnej pracy i jak mocno?U mnie nie ma żadnej regularności:przeważnie opornik jest gorący a czasami zimny.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 10, 2006 9:37 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob mar 04, 2006 11:29 am
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Mam ten sam problem i pale cewki jedna za druga. Po rozeznaniu sprawy wykukałem że są cewki co muszą mieć te rezystory i takie co nie. Ciekawi mnie jakiej mocy są te rezystory bo w manualu tylko omy podają.

_________________
123 coupe , 230CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 13, 2006 10:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Problem rozwiązany.Dzięki za liczne porady ;)

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl