MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] rozrusznik - chcę się tylko upewnić https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=19151 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lysy2 [ pn cze 05, 2006 9:23 am ] |
Tytuł: | [W123] rozrusznik - chcę się tylko upewnić |
zanim rozbiorę rozrusznik, że mam wszystko do jego naprawy. w benzynce dostęp do rozrusznika jest tragiczny(chyba muszę odkręcić łapę silnika)... objaw - słabo kręci (jakby zaraz miał zdechnąć) i ma pobór prądu rzędu 350-400A (jak na benzynę to b. dużo) - silnik mi się nie zatarł, ani kompresja nie wzrosła drastycznie ![]() akku - w porządku - nawet doładowałem. przy obciążaniu 400A nie zchodzi poniżej 10,5V 3 lata temu rozrusznik był konserwowany (nie wiem co to dokładnie było, bo nie ja to robiłem) co podejrzewam: - słabe styki na masie i reszczie - od tego zacznę (teraz walczyłem z klimą, to chęci na rozrusznik już nie starczyło ![]() - szczotki do wymiany - tulejki do wymiany auta używam na codzień i dlatego nie mam czasu na zabawy w nieskończonośc. czas na operację to max. 8h, więc nie chcę niespodzianek ![]() z tego co wiem to powinno wystarczyć, ale słucham sugestii... czy ktoś ma doświadczenia z osobistej walki z tym ustrojstwem? jakiś opis, może foty? (w archiwum są tylko stwierdzenia :"wymieniłem tulejki i szczotki..." - szczotki to pewno banał, a tulejki?) aha - jakie są tulejki w tym rozrusz.(silnik M102)? są zdaje się 3 szt. bo facet w sklepie twierdzi, że do benzyny ma 2 rodzaje - wszystkie tulejowane ,albo 1 łożyskowana... |
Autor: | airkomin [ pn cze 05, 2006 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
Ja trochę miałem do czynienia z rozrusznikami w w115 i w123. W M102 nie trzeba odkręcać łapy, (z tego co pamiętam), aczkolwiek zużyjesz dużo mięsiwa (bluzgów). Trzeba wywalić filtr powietrza, potem zdejmujesz elektryczność (odepnij przedtem od akumulatora, bo w stanie prądowym co chwile kluczem będziesz spawał o masę) i ekstrminujesz dwie śruby którymi jest przykręcony od strony skrzyni biegów (te śruby też dokręcają skrzynię, ale skrzynia nie odpadnie - trzyma się na pozostałych dziewięciu czy ilu tam ![]() Co do opisu to mam tylko taki od w115, ale może coś sobie z tego wykoncypujesz: http://www.airkomin.acx.pl/rozr.html |
Autor: | mycha [ pn cze 05, 2006 11:12 pm ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() |
Autor: | lysy2 [ wt cze 06, 2006 8:54 am ] |
Tytuł: | |
wielkie dzieki dr.Kominie ![]() ale już po problemie ![]() wczoraj zabrałem się za styki - przeczyściłem wszystkie możliwe i bez rezultatu... już się szykowałem na weekendową batalię, gdy nagle odkryłem dziwne zjawisko podczas sprawdzania stanu szczotek... otóż obudowa miała luzy - winne były te 2 nakrętki, które się poluzowały chyba od drgań. ![]() (widok od strony grila) nakrętki nietypowe, bo 9'ki w takich dziwnych kołnierzowych podkładkach po dokręceniu rozrusznik działa jak nowy ![]() czyli sprawa prosta i banalna - brak osiowości wału na skutek luzów obudowy. polecam tym co mają problem z rozrusznikiem, aby zaczęli od tego właśnie ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |