MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Hamulce BRAK!!!!???
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=19023
Strona 1 z 1

Autor:  MercSwir [ ndz maja 28, 2006 7:49 pm ]
Tytuł:  [W123] Hamulce BRAK!!!!???

Słuchajcie mam problem. Podczas ostrego hamowania przy prędkości ok 60km/h hamulce ZNIKAJĄ tzn przestają hamować musze puścić pedał i jeszcze raz go nacisnąć wtedy zyleta....... ale pewnie kiedyś nezdąże drugi raz nacisnąć i co wtedy wole nie myśleć. I tu pojawia sie pytanie czy moge posmarować pani kanapke :P nie zartuje poważnie pytam co może być powodem zaniku hamulców podejrzewam przewód odchodząy od vakupompy do wspomagania hamulców ale może to jest inny powód niewiem wole sie spytać Czekam na odpowiedzi

Autor:  Xytras [ ndz maja 28, 2006 7:58 pm ]
Tytuł: 

U mnie tak bylo to silownik byl zdechniety :]

Autor:  MercSwir [ ndz maja 28, 2006 8:06 pm ]
Tytuł: 

no tak ale starczy zmienić jakieś reperaturki czy cały siłownik????

Autor:  Xytras [ ndz maja 28, 2006 8:10 pm ]
Tytuł: 

Ja chyba wymienilem jakies gumki reperaturki [zlosnik]

Autor:  MercSwir [ ndz maja 28, 2006 8:20 pm ]
Tytuł: 

a pamiętasz moze ile to kosztowało?? niemam za dużo kasy (chyba jak większość w tym kraju) więc na nowy siłownik kasy nimam :P

Autor:  Maniek [ ndz maja 28, 2006 8:35 pm ]
Tytuł: 

a płyn hamulcowy to kiedyś zmieniałeś???
Pytam poważnie bo to typowe objawy. Stary płyn z dużą zawartością wody, pod dużym ciśnieniem nagrzewa się i płyn się zamienia w gaz

Autor:  wielki3333 [ ndz maja 28, 2006 9:05 pm ]
Tytuł: 

a może tylko zapowietrzone ale pewnie wypadało by zmienić płyn i odpowietrzyć hamulce

Autor:  robson99 [ ndz maja 28, 2006 9:29 pm ]
Tytuł: 

raz przelalem plynu ponad znak max i mialem podobne objawy - musialem pompowac hamulec choc bardziej prawdopodobny wydaje mi sie stary plyn

Autor:  MercSwir [ ndz maja 28, 2006 10:03 pm ]
Tytuł: 

płyn jest świeżutki :/ zmieniałem zaciski i płyn przy okazji to chyba oczywiste :) ale raczej postawie na siłownik wkońcu 1200000 nietykane :P

Autor:  Pioterek [ ndz maja 28, 2006 10:51 pm ]
Tytuł: 

Witam,

Panowie!
Rozumiem, że pisząc "SIŁOWNIK" macie na myśli POMPĘ HAMULCOWĄ, ale bardzo proszę nazywać rzeczy po imieniu! [zlosnik] [smiech] [zlosnik]
Siłownik to jest w widlaku, albo cyklopie lub innym sprzęcie do rycia w ziemi [hehe]

Wracając do tematu: objaw jak pisał Maniek typowy dla starego płynu, ale jak masz nowy, to prawdopodobne są przecieki w pompie tzn. ciśnienie ucieka bokami, bo uszczelki nie trzymają. Wymiana gumek to mały problem i mały koszt, ale jeśli korpus ma spore wżery takie działanie nic nie da i będziesz musiał wymienić pompę na nową.

Pozdrawiam

Autor:  Wookee [ pn maja 29, 2006 9:22 am ]
Tytuł: 

A jeszcze jedno pytanie - czy tak jest cały czas, czy dopiero po przejechaniu jakiegoś odcinka? O zatartych klockach i ich wpływie na płyn już bywało na Forum.

Autor:  Xytras [ pn maja 29, 2006 9:34 am ]
Tytuł: 

Oczywiscie ze pompa [zlosniki]

Autor:  Wojtyla [ pn maja 29, 2006 9:37 am ]
Tytuł: 

Witam

Pioterek pisze:
Rozumiem, że pisząc "SIŁOWNIK" macie na myśli POMPĘ HAMULCOWĄ, ale bardzo proszę nazywać rzeczy po imieniu!
Siłownik to jest w widlaku, albo cyklopie lub innym sprzęcie do rycia w ziemi

Nie chcęsię kłucić ale siłownik to nie tylko pompa hamulcowa czy też zaciśk hamulcowy siłownikiem również jest serwo, podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu cy siłownik pull down [zlosnik] nie "goń chłopaków za nazwy" oni opisują problem
a teraz do rzeczy
sprawdź przewody czy nie ma wycieków, objawy jak przy zapowietrzeniu układu jakby była trafiona pompa hamulcowa to by przepuszczała w dwie strony za każdym razem ( TZW. GOTOWANIE ) zwróć też uwagę czy elastyczne przewody nie puchną podczas hamowania ( powinny być wymieniane co 5 lat ale tylko powinny być ... bo życie to weryfikuje [szalone] ) sprawdź klocki czy nie są popękane i zbyt cieńkie może być też tak iż nie pracują oba siłowniki na zaciskach ale powinna Ci zwalniać druga sekcja tzn tył [szalone] sprawdx czy jest dobrze układ odpowietrzony tzn pt,lt,pp,lp czyli od punktu najdalszego od pompy
pozdro

Autor:  MercSwir [ pn maja 29, 2006 7:17 pm ]
Tytuł: 

więc tak. Płyn nowy klocki nowe zaciski co miesiąc smarowane i "ćwiczone" więc zostaje tylko pompa [szalone] dokładnie sprawa ma sie tak ze kiedy hamuje lekko wszystko gra kiedy wciskam pedał '' do podłogi'' hamulec zanika [szalone] [szalone] musze odpuścić pedał i nacisnąć jeszcze raz tzn ''pompować'' macie może jakieś dane tzn cena typ jakość firma, reperaturek??

Autor:  Janfocus [ wt maja 30, 2006 12:03 am ]
Tytuł: 

na moje oko to padla jedna sekcja pompy...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/