MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 10:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 14, 2006 12:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam
Historia wydarzeń i efekty widoczne na zdjęciach.
Na początek informuję, że dzień wcześniej wymieniony został łańcuch rozrządu i odbyła się regulacja zaworów.
Zanim do tego doszło beczka odmówiła pracy objawami, że pomimo odpalenia silnika nie było mocy by jechać. Czyszczenie filterka gazu a nawet jego całkowite wyjęcie nie przyniosły rezultatu. Efekt końcowy brak możliwości odpalenia na gazie a na benzynie próba załapania i cisza. Następnego dnia znajomy stwierdził, że trzeba regulować zawory i scholował mnie do mechanika. Samochód odpalił u niego ale mnie nie było przy tym. Wieczorem mnie udało się odpalić ale po jakieś chwili zaczęło stukać gdzieś w okolicy klawiatury. Ocena mechanika przeskoczył o zęba na rozrządzie i trzeba wymienić łańcuch. Zamówiłem, kupiłem i po wymianie oraz regulacji zaworów mechanik miał mi go odstawić do domu.
Nie odstawił więc zadzwomiłem i usłyszałem, że nadal stuka. Zaznaczam, że nie było mnie przy tym jak został odpalony. Kolejna ocena to trzeba szukać dalej.
Druga część zmagań
Demontaż głowicy, przy której byłem obecny pokazał szokujący obraz.
Ocena mechanika jest taka, że przy przestawionym rozrządzie zawory uderzyły w tłoki a wyrwane kawałki z tłoków poszatkowały powierzchnie głowicy i tłoków.
Ja osobiście nie widzę w okolicach zaworów wyrwanych kawałków tłoków które by mogły spowodować takie spustoszenia. Pytanie w związku z tym, czy jest taka możliwość, żeby aluminiowe kawałki mogły spowodować takie skutki.
Remont głowicy obejmujący regenerację powierzchi, wymianę kompletu zaworów, prowadnic i wymianę gniazd zaworowych (bardziej utwardone do LPG), w cenie 785,00 PLN za całość oraz tłok z pierścieniami 250,00 PLN/szt.
Oczywiście uszczelki i niezbędna wymiana płynów. Koszt porównywalny z opcją wymiany kompletnego silnika.

Dodano po 2 minutach.:

Znowu coś pomieszałem. Nie wkleiły się zdjęcia ale postaram się je wkleić ponownie.

Nauka czyni cuda i udało się wkleić. Usunąłem więc zbędne linijki i proszę sobie oglądać efekty.
Zdjęcia głowicy i silnika zaraz po demontażu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Reszta zdjęć już po osuszeniu płynu chłodniczego:

Trzeci i czwarty cylinder
Obrazek

Wszystkie

Obrazek

Zdjęcia głowicy

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz można się doktoryzować na przyczynami. Za wszelkie uwagi będę wdzięczny.


Ostatnio zmieniony ndz maja 14, 2006 2:46 pm przez Ted43, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 14, 2006 12:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Zdjecia najpierw musisz umiesc na serwerze...

A co do uszkodzen to oczywiscie ze majy kawalek tloka moze zrobic spustoszenie, pytanie tylko jak spore i jka dlugo silnikz tym pracowal...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 14, 2006 1:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Posta pisałem na laptopie podłączonym do stacjonarnego. Okno z załącznikiem się nie otwierało i z tąd problem przy wklejaniu zdjęć.
Próbowałem trzy razy na stacjonarnym komputerze i pierwasza próba powiodła się do 3/4 bo zamiast zdjęcia wkleiło tekst córki z jakimś tematem z j. plskiego. Następne pokazały przerwane połączenie z serwerem i na razie dałem spokój. Spróbuję później chyba, że ktoś to pomoże wkleić to mogę przesłać na pocztę.
Co do sprawy kawałka aluminium to jakoś nie zauważyłem rzadnego po zdjęciu głowicy. Wklepał się w powierzchnie? Tylko dlaczego największe uszkodzenia są na pierwszym i czwartym, na trzecim nieznaczne a na drugim prawie zero.
Postaram się udostępnić te zdjęcia bo bez podglądu trudno jest cokolwiek oceniać.
Jutro będę rozmawiał z mechanikiem od głowicy, zobaczymy co powie na temat przyczym tych zniszczeń.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 14, 2006 3:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Moim zdaniem kolego zbyt długo jeździłeś na starym łańcuchu.W miarę wydłużania się łańcucha zmienia się kąt otwarcia(zamknięcia) zaworów względem położenia tłoka i w tym silniku może dojść do zetknięcia się zaworów z tłokami.Rezultat-skrzywienie zaworór,spadek cisnienia,problemy z rozruchem,stuki z powodu zbyt dużych luzów zaworowych.
Uszkodzenia 1 cylindra moim zdaniem nie zostały spowodowane przez tłok.Być może złamana została część prowadnicy zaworowej,która dostała się do cylindra,a następnie poleciała do wydechu,ale to się okaże po wyjęciu zaworów i tłoka.
Rozrząd nie przeskoczy o ząb-bzdury.
Uszkodzenie twojego silnika występuje dość często.Ostatnio miałem okazję remontować taki silnik w którym urwał się łańcuch-dopiero wymieniony w jakimś warsztacie

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 14, 2006 5:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Dlatego mam zamiar przy odbiorze głowicy zobaczyć dokładnie w jakim stanie były zawory i prowadnice. Choć kilka dni temu jak rozmawiałem z mechanikiem od głowicy nie wspominał, że sa w nich jakieś ubytki tylko o luzach.
Zamieszczając zdjęcia i temat chcę poznać opinie ludzi, którzy zajmują się silnikami i mają wiedzę większą ode mnie. Poza tym nie lubię jeśli ktoś za wszelką cenę chce udowodnić swoją jedynie słuszną teorię. Chodzi mi o teorię lansowaną przez tego mojego mechanika.
Co do łańcucha to rzeczywiście zgadam się z opinią. Beczkę kupiłem z przebiegiem 303 tyś. km i zrobiłem zaledwie 30 tyś. Dzisiaj wiedziałbym, że jednorzędowy łańcuch powinieniem wymienić od razu.
Rzecziwiście tej zimy były znaczne problemy z odpalaniem. Poza tym wykazywał nierówną pracę jakby wypadał jeden cyclinder z pracy.
Zdjęcia niech pozostaną ku przestrodze innych, którzy jeżdżą na takich silnikach, tj M102.
Jak będę miał dodatkowe infromacje to zamieszczę. Postaram się tez zamieścić zdjęcie głowi po remoncie.
Zapraszam do roważań na temat przyczym zobrazowanych zdjęciami skutków.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 14, 2006 5:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
A nie porobiło żadnych szpetnych rys na gładziach :o ??

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 14, 2006 5:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Szpetnych raczej nie ale na pierwszym cylindrze są delikatnie ślady odbijania się czegoś. Są od strony drugiego cylindra.
Jeszcze jedna uwaga, na czwartym cylindrze po wymianie łańcucha nie miał luzu na zoworze lub zaworach. Nie jestem pewny czy na ssącym ale na wydechowym na pewno.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 11:31 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
A dlaczego pierwszy i ostatni cylinder (te bardziej uszkodzone) mają inne
zawory (górne - wklęścnięte)? Taka jest konstrukcja silnika?

Może to jest powodem, może ktoś wymieniał te zawory i źle to zrobił.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 12:05 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
A może wpadło cos do cylindrów podczas wymiany swiec, poklepało sobie i poleciało w komin.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 12:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Powiem szczerze, że nie wiem. Jak do tej pory nie znalazłem dokumentacji na silnik M102.980 i nie potrafię odpowiedzieć. Nie wiem też czy ktoś wcześniej wymieniał ale postaram się zapytać poprzedniego właściciela. Sądzę jednak, że nie wymieniał. Przy jakiś 280 tyś km regulował luzy zaworów. Beczka oryginalnie była w dieslu i wstawił ten silnik oraz gaz. Dwa lata nim jeździł i raczej oprócz dołożonego gazu i wymian płynów no i oczywiście tankowania raczej nie robił nic.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 12:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
No nie wiem, dla mnie to zbyt podejrzane że tylko te tłoki są zniszczone
które pracowały z "innymi" zaworami.

Ja stawiam, że to jest powodem.

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 12:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam Administratora
Rozsądna uwaga. Jest podejrzenie, że podkładki jakie były pod mikserem od gazu gdzieś znikły. Nie chciałem pisać wcześniej o tej sprawie bo jak to się mówi za rękę nie złapałem. Poza tym chciałem obiektywnych ocen co do przyczyn. Pewne niedomówienia i próba wmówienia mi, że ściągałem mikser nasuwa myśl, że mogło się coś zaciągnąć do kolektora ssącego. Woda w ustach u wszytskich ale sugestie że coś wpadło sprawiły, że straciłem zaufanie do mechanika. Jego pracownik rozbierał i coś o tych podkładkach cicho ostatnio.
Nie mam wiele wiedzy na temat silników merca i raczej nie robię pochopnie samodzielnego rozbierania a tym bardziej jak nie znam "urządzenia" bardzo uważam. Tydzień wcześniej owszem wymieniałem świece ale po wymianie jeździł na kilku trasach od 40 do 60 km każda. Nie stwierdziłem, żeby stare świece miały ubytki ale, że nie zdąrzyłem ich wyrzucić jeszcze je dokładnie obejrzę.

Dodano po 16 minutach.:

Jeszcze jedna uwaga.
Na drugim cyclindrze widać nieco zdeformowaną końcówkę świecy. Elektroda jest przesunięta względem grzybka jakby czymś dostała. Są też widoczne ślady wbijania się czegoś w głowicę i oczywiście na tłoku też.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 1:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Żadne uszkodzenia mechaniczne, na pierwszym i ostatnim cylindrze miałeś tak wysoką temperaturę spalania , że stopiło głowicę i tłoki. Sprawdź jakie miałeś zamontowane świece na 1 i 4 cylindrze.
Dla ciekawości, sprawdź po lewej stronie od kierowcy pod maską , czy miałeś na pokrętle ustawione S czy N

Dodano po 2 minutach.:

ro2man pisze:
Dla ciekawości, sprawdź po lewej stronie od kierowcy pod maską , czy miałeś na pokrętle ustawione S czy N

sory nie doczytałem, że masz nie oryginale

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 1:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
taką zabawę [totalszok] miałem w tratwie (PF125) jak się wykręciła śrubka od przepustnicy pierwszego przelotu w gaźniku tylko, że na jednym garze i stukało.śrubka została zaprasowana w tłok.Ty masz jubel na 1 i 4 (3 słabszy) wygląda mi na to iż coś i to nie jeden element na każdym garnku dostał się do komorki (zobacz prowadnice zaworów bo nie wydaje mi się by nagar tak nabałaganił ).
MercBeginner napisał o zaworach
Niestety taka jest budowa zaworu w Mietku benzynowym ssący jest lekko wklęsły do środka
Silnik jest na wtrysku i moim zdaniem sprawdź czy coś się nie rozsypało po drodze do zaworów ssących łącznie z prowadnicami zaworów.
Co do głowicy to spoko możesz ją splanować o 1 mm tylko pamiętaj o obniżeniu (przefrezowaniu) gniazd zaworowych tak aby od krawędzi zamkniętego zaworu do płaszczyzny głowicy było min.0,25 mm (sam to robiłem ale tylko dlatego by spalanko mi spadło bo wzrata stopień sprężania) [oczko]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 1:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Jutro będę odbierał głowicę więc dokładnie wypytam co do stanu starych prowadnic. Co do planowania to nie wiem co było robione z powierzchniami ale też wypytam. Jak przywiozę to wrzucę fotki głowicy po regeneracji.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl