MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Jaka cewka?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18724
Strona 1 z 1

Autor:  tomlot [ śr maja 10, 2006 7:32 pm ]
Tytuł:  [W123] Jaka cewka?

Witam forumowiczow -posiadam cupete 230E z 83r , to moj dziewiczy post ale ja nie o tym. Ktos sie moze zna na ukladzie cewka-modol. Sa dwa rodzaje cewek , takie w ksztalcie walcea i takie male jakby nowoczesniejsze. Facet w warsztacie mercedesa sprzedał mi te mala wierdzac ze taka bedzie OK ale po pieciu minutach od odpalenia wybuchla i 150pln w plecy. Sobota wieczorem co robic kupuje polonezowska 10min pracy silnika i 7 dch w plecy. Ostatecznie jak zainstalowalem walcowata cewke dedykowana do merca jast OK. Mam pytanie czy w te stare cewki az tak sie grzeja ze tylko specjalna jest to w stanie wytrzymac. Jak sprawdzam to jest goraca jak cholera, czy tak ma byc? Dodam ze modul tez jest dosc cieply ale spoko reka dotknac mozna. Sprawdzalem w postach ale na ten temat jest niewiele.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr maja 10, 2006 8:28 pm ]
Tytuł: 

ło masz cos namieszane :o :o :o na cewce od poloneza czy czegokolwiek powinien spokojnie pracowac-wpradzie mogł by nie idealnie ale powinien o byc ok.Jak cewki wybuchają to juz jest zle...

Autor:  Zielony [ śr maja 10, 2006 8:52 pm ]
Tytuł: 

Witaj. Z mojej walki z nieodgadnionym brakiem zapłonu u Dziadka dowiedziałem się że w MB123/250 lub 280 były 3 rodzaje cewek zapłonowych (walcowych) o istotnie różnych parametrach rezystancji uzwojeń pierwotnych i wtórnych. Jeżeli przyjąć pewną analogię to przy założeniu że w Twoim aucie wykorzystywano tranzystorowy moduł zapłonowy to cewki walcowe są możliwe tylko z: Ruz.pierw. = 0,38-0,43 Ohm i Ruz.wtór. = 7-12 kOhm te dla zestawu z dodatkowymi rezystorami i drugi typ z Ruz.pier. = 0,5-0,9 Ohm i Ruz.wtór. = 7-12 kOhm to dla zestawy bez dodatkowych rezystorów. Silne nagrzewanie się i w konsekwencji eksplozja to wynik moim zdaniem nadmiernego poboru prądu (moc wydzielana przy prądzie stałym wzrasta z kwadratem wzrostu prądu). Sprawdzić musisz czy cewki jakie chcesz zainstalować mają odpowiednie rezystancje uzwojeń (właściwe dla motoru w 230C). Po drugie jeśli przyjąć, że nastąpiła awaria w module tranzystorowym i masz stale prąd płynący w uzwojeniach w cewce (zamiast impulsowo) to cewka może stanowić zamknięcie obwodu elektrycznego i jest swego rodzaju zwarciem. O tyle mało prawdopodobne, że wtedy powinno ci wywalać bezpiecznik a silnik nie powinien mieć iskry.

Autor:  tomlot [ śr maja 10, 2006 11:15 pm ]
Tytuł: 

Hm... z tego co się zorientowałem mam moduł tranzystorowy w takim dużym alu-pudełku. Ciekawi mnie jaka jest temperatura pracy cewki dla takiego modułu. Moją można przez chwilę potrzymać dłonią ale dłużej to raczej nie więc świadczy to o temp. ok. 60* . Jakie są wasze doświadczenia -sprawdźcie. Może tak ma być. Moduł jest tak konkretnie ciepły ale dłoń można spoko na nim trzymać. więc ok 45*-50*. Mają te silniki też moduł z modelu 124 i wtedy jest ta mała ceweczka i od biedy da sie wtedy pojechać na cewie od POLDKA dedykowanej do zapłonów elektronicznych. Jeśli coś zmyślam to poprawcie [usmiech]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/