MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 5:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 10, 2006 2:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
jak w temacie, czy w fotelu bez podłokietnika są odpowiednie otwory?
z góry dzięki

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Ostatnio zmieniony śr maja 10, 2006 2:38 pm przez SKOWRON, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 2:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Jeszcze nie widzialem, żeby nie bylo, bo taka jest po prostu konstrukcja fotela.

Nic nie uszkodzisz, natomiast musisz wyciąć otwór w tapicerce i po ewentualnym demontażu pozostanie ślad na poszyciu z boku fotela, no ale to oczywiste.

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ik+%B6ruby

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 2:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
dzięki:) poscik można usunąć :)

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 2:56 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
(me: how) pisze:
Jeszcze nie widzialem, żeby nie bylo, bo taka jest po prostu konstrukcja fotela.

Na dodatek te otwory montażowe, są po obu bokach fotela, więc na upartego można sobie i ze strichachta leniucha założyć [zlosnik] .


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 3:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Chcialbym dodac, ze oryginalnie jest jeszcze dodatkowa poprzeczka, ktora montuje sie wewnatrz oparcia na wysokosci podlokietnika. Dzieki niej rama fotela jest mniej narazona na pekniecie podczas opierania sie o podlokietnik.

Pozdrawiam Wszystkich


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 3:18 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
jakub_gozdzik pisze:
Chcialbym dodac, ze oryginalnie jest jeszcze dodatkowa poprzeczka

Nawet niedawno o niej wspominałem, przy okazji montażu podłokietnika u mnie, ale bez niej nie jest źle.

jakub_gozdzik pisze:
Dzieki niej rama fotela jest mniej narazona na pekniecie podczas opierania sie o podlokietnik

Prędzej wyrwie się mocowanie z podłokietnika (plastik w piance), niż złamie rama fotela [hehe] . Wyrwane mocowania widziałem, złamanej przez podłokietnik ramy jescze nie [zlosnik] .
Ta poprzeczka, wg mnie, ma raczej zapobiegać "kiwaniu się" podłokietnika. Zwłaszcza, że przykręcona jest tą mniejszą śrubką.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 4:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 07, 2005 12:55 am
Posty: 146
Lokalizacja: józefów nad wisłą
skowron, czy ty może zakupiłeś leniucha? jeżeli tak, to podziel się informacją gdzie i wiela. mój całkowicie połamany w środku, któryś z poprzednich właścicieli mojej mercedes musiał ważyć ze 120.

PS tu niedobry, od wczoraj PATE :D

_________________
W 123 240D ASB Coupe "bekunia"
OR


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 4:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
wojz pisze:
Na dodatek te otwory montażowe, są po obu bokach fotela, więc na upartego można ....


Myślałem, że zapropononujesz z tej okazji montaż podłokietnika po lewej stronie, przy drzwiach [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnikz]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 4:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
PATE pisze:
skowron, czy ty może zakupiłeś leniucha? jeżeli tak, to podziel się informacją gdzie i wiela.

nie jeszcze nie kupiłem, ale w bliskich planach jest reperacja siedzisk, więc tapicer by obleciał też lenia.

PATE pisze:
tu niedobry, od wczoraj PATE :D
spokojnie, poznaje. Długo Cię nie było na forum (?)

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 4:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Moim zdaniem to ten kształtownik sie przyda - rama fotela jest mocna w całości, ale to jest wytłoczka z blachy i moze nie wytrzymać obciążenia skoncentrowanego tylko wokół obrzeża otworu (choć nakrętka jest tam słusznych rozmiarów). A ten kształtownik jest z grubaśnej, sztywnej blachy i rozkłada obciążenie na większy kawałek ramy. Tylko jak znaleźć takie coś luzem? Ja mam jeden, ale zainstalowany; zmieniałem ramę oparcia, ale tę blachę przełożyłem.
Odpowiedni układ otworów rzeczywiście jest już w każdej ramie, a w tapicerce wyciąć nie problem.
pozdro

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 5:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 07, 2005 12:55 am
Posty: 146
Lokalizacja: józefów nad wisłą
SKOWRON pisze:
spokojnie, poznaje. Długo Cię nie było na forum (?)

pracuję teraz dość daleko (kętrzyn) i bez dostępu do netu, więc siłą rzeczy nie mogę ślęczeć tu codziennie, jak to robiłem w zeszłym roku [zlosnik] ale czasem zaglądam.
szykuje sie jakiś spocik? od sierpnia będę pracować znów w w-wie :D


kocur pisze:
Moim zdaniem to ten kształtownik sie przyda - rama fotela jest mocna w całości, ale to jest wytłoczka z blachy i moze nie wytrzymać obciążenia skoncentrowanego tylko wokół obrzeża otworu (choć nakrętka jest tam słusznych rozmiarów). A ten kształtownik jest z grubaśnej, sztywnej blachy i rozkłada obciążenie na większy kawałek ramy.


masz 100% racji. u mnie w fotelu nie ma tego elementu i choć rama cała, to oparcie wygięte jest do środka prawą stroną, tak jakby było złamane. nic nie da się z tym zrobić. strasznie niewygodne na dłuższe trasy, wpada się jakby w dołek po prawej stronie fotela i po kilkudziesięciu km bolą plecy. również przez to prawdopodobnie zniszczył się leniuch (jest połamany w środku), noszę sie z zamiarem wymiany obu foteli, ale ciężko znaleźć w Polsce nie zniszczone i proste do qpe.
myślę, że również sposób siedzenia ma wpływ, jeżeli ktoś wisi na leniuchu przez cały czas jazdy, to trudno żeby cała konstrukcja to wytrzymała.

_________________
W 123 240D ASB Coupe "bekunia"

OR


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 6:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
kocur pisze:
Moim zdaniem to ten kształtownik sie przyda - rama fotela jest mocna w całości, ale to jest wytłoczka z blachy i moze nie wytrzymać obciążenia skoncentrowanego tylko wokół obrzeża otworu (choć nakrętka jest tam słusznych rozmiarów). A ten kształtownik jest z grubaśnej, sztywnej blachy i rozkłada obciążenie na większy kawałek ramy. Tylko jak znaleźć takie coś luzem?(...)


Kocur, a ty mialeś tą poprzeczkę w 3. seryjnym fotelu?

Zauważylem, że w 3. serii już jej nie bylo. Plaski podlokietnik ma tylko jedną śrubę. Tak jet też w 190tce, a znowu poprzeczka jest w 116tce, gdzie MAL jest grubszy jak w 1. i 2. serii W123.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 11, 2006 12:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Hm, ustalmy fakty... mam na myśli nie tyle POPRZECZKĘ, która - jak nazwa wskazuje, miałaby być jakąś dodatkową rozpórką wewnątrz ramy, w poprzek fotela, co taki kawałek grubej blachy, dlugości kilkunastu cm, który jest mocowany pionowo wzdłuż bocznego fragmentu ramy, po jej wewn. stronie. U mnie nie miał on doadtkowej śrubki, tylko jakiś niewielki kołek ustalający, który wchodził w niewielki otwór w ramie powyżej zasadniczego otworu dla leniucha. Jeśli wewnątrz fotela jest jakaś w tym miejscu pozioma poprzeczka, to tylko integralna z całą wytłoczką.
Fotele mam "z puzli", ale wszystko pasuje idealnie, dobierane elementy pochodzą z auta rocznik 83 jak mój i stamtąd też tapicerka (granat w prążki, bez pasów MB-texu). Wiem, że fotele różniły się grubościami oparcia - miałem te grubsze załozone przez jakiś czas, dopóki nie dorwałem tapicerki do kompletu. Miały całkiem płaskie plecy. Moje obecne są cieńsze, a ich plecy mają wytłoczenia jakby na kolana tylnych pasażerów. Czy te grubsze to była właśnie 1. seria? Czy może ze 115?
Blacha, o której mowa, znajdowała się uprzednio w tym grubszym fotelu i pasowała tam tak samo idealnie, jak w cieńszym.
Jestem pewien, że założenie leniucha bez tego elementu przy takiej konstrukcji fotela mijałoby się z celem, bo ta wielka nakrętka wyrwałaby po jakimś czasie blachę ramy wokół siebie. Zwłaszcza przy ekstremalnej akcji, jaką jest np. próba regulacji prawego lusterka przez niewysoką osobę. ;)
Acha, natomiast leniuch u mnie ledwie się mieści na szerokość między oparciami foteli, więc pewnie mam starszy. Jest dość długi (i bardzo wygodny), na czwórce dźwignia jest prawie pod końcem. Był założony razem z fotelem, z którym kupiłem auto - wersja grubsza właśnie, tapicerka z pasem MB-tex. Prawdziwej tapicerki leniucha nie znam - jest obszyty na szaro i tyle.

Pozdrawiam,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 11, 2006 1:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
kocur pisze:
Czy te grubsze to była właśnie 1. seria?


Tak

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 11, 2006 1:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
kocur pisze:
Hm, ustalmy fakty... mam na myśli nie tyle POPRZECZKĘ, która - jak nazwa wskazuje, miałaby być jakąś dodatkową rozpórką wewnątrz ramy, w poprzek fotela, co taki kawałek grubej blachy, dlugości kilkunastu cm, który jest mocowany pionowo wzdłuż bocznego fragmentu ramy, po jej wewn. stronie. U mnie nie miał on doadtkowej śrubki, tylko jakiś niewielki kołek ustalający, który wchodził w niewielki otwór w ramie powyżej zasadniczego otworu dla leniucha


III seryjny podlokietnik tez to ma - montowalem w 300D:
Obrazek

I i II seryjny jest grubszy i nie ma blokady.

kocur pisze:
Czy te grubsze to była właśnie 1. seria? Czy może ze 115?


I i II seria W123 miala takie fotele.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl