MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] M110 - jaka temperatura?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18719
Strona 1 z 2

Autor:  michau [ śr maja 10, 2006 2:19 pm ]
Tytuł:  [W123] M110 - jaka temperatura?

Jaka prawidlowo temperature powinna miec beczka z motorem M110? Dni sa coraz cieplejsze i jak np. stoje w korku mam wskazowke troszke powyzej polowy drogi miedzy 80 stopni a nieoznaczona kreska. Jak przegonie troche auto, to tez mam takie wskazania. Jak bylo chloniej zawsze wskazowka byla odrobinke powyzej 80 stopni.

P.S. Ta niezonaczona kreska to jaka temperatura?

Pozdrawiam
m

Autor:  misiek [ śr maja 10, 2006 2:37 pm ]
Tytuł: 

U mnie trzyma sie równo na 80, bez względu na warunki drogowe czy atmosferyczne. Miałem w swoim M110 w zeszłym sezonie z tym też problemy, ale wymieniłem sprzęgło wiatraka na nowe i jak ręką odjął [ok]
Powodów może być wiele od banalnego czyli za niski poziom płynu (zbyt mała ilość cieczy nie zdąży odprowadzić odpowiedniej ilości ciepła), niesprawny termostat, zawór nie otwierający się do końca, aż po wiatrak właśnie...

Wskaźnik temperatury: powinieneś mieć pięć kresek - pierwsza oznaczona 40'C, druga niewiele powyżej nieoznaczona ok 60'C, trzecia oznaczona 80'C, czwarta nieoznaczona 100'C i piąta biało-czerwona oznaczona 120'C.

Skoro podnosi Ci się temp. do mniej więcej 90'C (jak wynika z Twojego opisu) nie masz jeszcze powodów do obaw, gorzej będzie jak zacznie dochodzić do 100'C - wtedy trzeba będzie zacząć już działać.

Swoją drogą użytkując inny motor, M102, zauważyłem, że jego temperatura cieczy chłodzącej ma dość spore wahania (80-90-100'C) i nie mam pojęcia dlaczego tak jest.

Autor:  Noon [ śr maja 10, 2006 3:38 pm ]
Tytuł: 

Mam dokładnie takie same wskazania jak są u Ciebie. Termostat mam na 86*C (nowy). Wydaje mi się, że są to prawidlowe wskazania i nawet LPG nie podnosi mi temp., a śmigam głownie w mieście w dość znacznych korkach (jak to we wrocku [szalone] ). Po trasie temp. jest identyczna.

Dodano po 2 minutach.:

misiek pisze:
Wskaźnik temperatury: powinieneś mieć pięć kresek - pierwsza oznaczona 40'C, druga niewiele powyżej nieoznaczona ok 60'C, trzecia oznaczona 80'C, czwarta nieoznaczona 100'C i piąta biało-czerwona oznaczona 120'C.


Czy są to pewne dane ? Bo z iloma różnymi lódźmi rozmawiałem, tyle różnych odpowiedzi usłyszałem.

Autor:  georem [ pt maja 12, 2006 12:32 am ]
Tytuł: 

W moim M110 termostat ma temp. otwarcia 87 C, zgodnie z VIN.

Dodano po 1 minutach.:

Noon pisze:
Czy są to pewne dane ? Bo z iloma różnymi lódźmi rozmawiałem, tyle różnych odpowiedzi usłyszałem.


Ja mam takie informacje jak Misiek.

Autor:  WeebShut [ pt maja 12, 2006 10:12 am ]
Tytuł: 

misiek pisze:
Swoją drogą użytkując inny motor, M102, zauważyłem, że jego temperatura cieczy chłodzącej ma dość spore wahania (80-90-100'C) i nie mam pojęcia dlaczego tak jest.


Ja w swoim M104 też tak mam, w korkach potrafi podnieść się nawet do 105, ząłącza się wiatrak i temperatura spada do 90, po chwili znowu tak samo. Może sprawdze wiatrak, ale podobno nie jest to jakims większym problemem.

Autor:  misiek [ pt maja 12, 2006 5:49 pm ]
Tytuł: 

M102, jak większość porządnych motorów w MB [zlosnik] , ma wiatrak na sprzęgle wiskotycznym, więc pracuje cały czas.

Autor:  Croolick [ pt maja 12, 2006 6:28 pm ]
Tytuł: 

misiek pisze:
M102, jak większość porządnych motorów w MB , ma wiatrak na sprzęgle wiskotycznym, więc pracuje cały czas.


O cie :roll: kawe bo W123 230E z 1984r (pełen oryginał) ma elektromagnes.. :P No że motor porządny to się zgadzam.

Autor:  Witek [ pt maja 12, 2006 6:54 pm ]
Tytuł: 

no moja 200 (M102) też ma elektromagnes... a temperatura podczas jazdy 90C a w korkach to i do 105C

Autor:  pszamrej [ sob maja 13, 2006 7:05 pm ]
Tytuł: 

u mnie 87 C czasem dochodzi do 90, a chlodnice mam juz kwalifikujaca sie do wymiany

Autor:  misiek [ pn maja 15, 2006 12:37 am ]
Tytuł: 

Croolick pisze:
misiek pisze:
M102, jak większość porządnych motorów w MB , ma wiatrak na sprzęgle wiskotycznym, więc pracuje cały czas.


O cie :roll: kawe bo W123 230E z 1984r (pełen oryginał) ma elektromagnes.. :P No że motor porządny to się zgadzam.


Z tym sprzęgłem to się zagalopowałem [oczko]

Autor:  michau [ śr maja 24, 2006 10:16 am ]
Tytuł: 

Wracajac do 110tek ;)
Wyglada to u mnie tak:
Obrazek

Czasami ciut wyzej. Od kiedy mam takie wskazania, zaczely sie tez problemy z wolnymi obrotami - na LPG i na PB. Jezeli (jak pisze georem) termostat ma temp otwarcia 87*C, to taka powinna byc temperatura na wksazniku? Nie padla jeszcze jednoznaczna odpowiedz, ile powinno byc na wskazniki ;)

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi
m

Autor:  jakub_gozdzik [ śr maja 24, 2006 10:40 am ]
Tytuł: 

Witam
To co jest na zdjeciu jest wrecz ksiazkowo. U mnie jest podobnie. [oczko]

Autor:  michau [ śr maja 24, 2006 11:05 am ]
Tytuł: 

jakub_gozdzik pisze:
U mnie jest podobnie


Zeby nie wyszlo, ze szukam niepotrzebnie diury w calym, przypomne, ze zima wskazowka byla ciut powyzej kreski 80*C. A i w obecnych warunkach atm. taka jak na zdjeciu jest tylko jak np. mocniej dam w palnik, albo jak stoje w korku, a tego co pisali Panowie wczesniej wynika, ze u Nich temp. jest niemienna. Czyli wychodziloby na termostat, ktory np. sie nie domyka.

P.S.
Po ilu minutach pracy na biegu jalowym M110 powinien osiagnac swoja temp. robocza?

Autor:  MercBeginner [ śr maja 24, 2006 11:23 am ]
Tytuł: 

Witaj Michau!

Chyba jednak chcesz coś znaleźć ;)
Ja mam tak samo w dieselu - zimą trochę ponad 80*, latem w korkach
ponad 90*. Oczywiście jak potrzymam silnik na 3000obr to zaraz
trochę spada hehe :)

Autor:  kubol [ czw wrz 07, 2006 10:13 pm ]
Tytuł: 

Odświeżam wątek.
U mnie od kiedy pamiętam wskazówka temperatury "leży" na połowie 8.
Od dwóch dni natomiast zauważam nieliniowe działanie wskazówki. Związane są z tym również powyższone wskazania temperatury. Podczas jazdy jest raczej ok, po dłuższym postoju z włączonym motorem dochodzi, jak nigdy, prawie do wskazówki "100", po przejechaniu jakiegoś odcinka spada na stale miejsce - "8". Co ciekawe ową nieliniowość można zauwazyć podczas pokonywania dziur i studzienek kanalizacyjnych, wtedy wskaźnik spada na ułamek sekundy na stałe miejsce "8" i za chwilę wraca do góry. Po jakimś czasie jest ok. Z reguły po postoju na chodzie wskazówka się podnosiła, ale trochę ponad "8", ale nie do prawie 100.
Sądze, że coś się popsuło, ale co? Wskaźnik? czujnik? jeśli to gdzie? w silniku czy chłodnicy?

ps. jutro sprawdze poziom płynu w chłodnicy [zlosnikz]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/