MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 11:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 10, 2006 2:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Jaka prawidlowo temperature powinna miec beczka z motorem M110? Dni sa coraz cieplejsze i jak np. stoje w korku mam wskazowke troszke powyzej polowy drogi miedzy 80 stopni a nieoznaczona kreska. Jak przegonie troche auto, to tez mam takie wskazania. Jak bylo chloniej zawsze wskazowka byla odrobinke powyzej 80 stopni.

P.S. Ta niezonaczona kreska to jaka temperatura?

Pozdrawiam
m

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 2:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
U mnie trzyma sie równo na 80, bez względu na warunki drogowe czy atmosferyczne. Miałem w swoim M110 w zeszłym sezonie z tym też problemy, ale wymieniłem sprzęgło wiatraka na nowe i jak ręką odjął [ok]
Powodów może być wiele od banalnego czyli za niski poziom płynu (zbyt mała ilość cieczy nie zdąży odprowadzić odpowiedniej ilości ciepła), niesprawny termostat, zawór nie otwierający się do końca, aż po wiatrak właśnie...

Wskaźnik temperatury: powinieneś mieć pięć kresek - pierwsza oznaczona 40'C, druga niewiele powyżej nieoznaczona ok 60'C, trzecia oznaczona 80'C, czwarta nieoznaczona 100'C i piąta biało-czerwona oznaczona 120'C.

Skoro podnosi Ci się temp. do mniej więcej 90'C (jak wynika z Twojego opisu) nie masz jeszcze powodów do obaw, gorzej będzie jak zacznie dochodzić do 100'C - wtedy trzeba będzie zacząć już działać.

Swoją drogą użytkując inny motor, M102, zauważyłem, że jego temperatura cieczy chłodzącej ma dość spore wahania (80-90-100'C) i nie mam pojęcia dlaczego tak jest.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 3:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Mam dokładnie takie same wskazania jak są u Ciebie. Termostat mam na 86*C (nowy). Wydaje mi się, że są to prawidlowe wskazania i nawet LPG nie podnosi mi temp., a śmigam głownie w mieście w dość znacznych korkach (jak to we wrocku [szalone] ). Po trasie temp. jest identyczna.

Dodano po 2 minutach.:

misiek pisze:
Wskaźnik temperatury: powinieneś mieć pięć kresek - pierwsza oznaczona 40'C, druga niewiele powyżej nieoznaczona ok 60'C, trzecia oznaczona 80'C, czwarta nieoznaczona 100'C i piąta biało-czerwona oznaczona 120'C.


Czy są to pewne dane ? Bo z iloma różnymi lódźmi rozmawiałem, tyle różnych odpowiedzi usłyszałem.

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 12, 2006 12:32 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
W moim M110 termostat ma temp. otwarcia 87 C, zgodnie z VIN.

Dodano po 1 minutach.:

Noon pisze:
Czy są to pewne dane ? Bo z iloma różnymi lódźmi rozmawiałem, tyle różnych odpowiedzi usłyszałem.


Ja mam takie informacje jak Misiek.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 12, 2006 10:12 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
misiek pisze:
Swoją drogą użytkując inny motor, M102, zauważyłem, że jego temperatura cieczy chłodzącej ma dość spore wahania (80-90-100'C) i nie mam pojęcia dlaczego tak jest.


Ja w swoim M104 też tak mam, w korkach potrafi podnieść się nawet do 105, ząłącza się wiatrak i temperatura spada do 90, po chwili znowu tak samo. Może sprawdze wiatrak, ale podobno nie jest to jakims większym problemem.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 12, 2006 5:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
M102, jak większość porządnych motorów w MB [zlosnik] , ma wiatrak na sprzęgle wiskotycznym, więc pracuje cały czas.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 12, 2006 6:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
misiek pisze:
M102, jak większość porządnych motorów w MB , ma wiatrak na sprzęgle wiskotycznym, więc pracuje cały czas.


O cie :roll: kawe bo W123 230E z 1984r (pełen oryginał) ma elektromagnes.. :P No że motor porządny to się zgadzam.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 12, 2006 6:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
no moja 200 (M102) też ma elektromagnes... a temperatura podczas jazdy 90C a w korkach to i do 105C

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 13, 2006 7:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
u mnie 87 C czasem dochodzi do 90, a chlodnice mam juz kwalifikujaca sie do wymiany

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 12:37 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Croolick pisze:
misiek pisze:
M102, jak większość porządnych motorów w MB , ma wiatrak na sprzęgle wiskotycznym, więc pracuje cały czas.


O cie :roll: kawe bo W123 230E z 1984r (pełen oryginał) ma elektromagnes.. :P No że motor porządny to się zgadzam.


Z tym sprzęgłem to się zagalopowałem [oczko]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 24, 2006 10:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Wracajac do 110tek ;)
Wyglada to u mnie tak:
Obrazek

Czasami ciut wyzej. Od kiedy mam takie wskazania, zaczely sie tez problemy z wolnymi obrotami - na LPG i na PB. Jezeli (jak pisze georem) termostat ma temp otwarcia 87*C, to taka powinna byc temperatura na wksazniku? Nie padla jeszcze jednoznaczna odpowiedz, ile powinno byc na wskazniki ;)

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi
m

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 24, 2006 10:40 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam
To co jest na zdjeciu jest wrecz ksiazkowo. U mnie jest podobnie. [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 24, 2006 11:05 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
jakub_gozdzik pisze:
U mnie jest podobnie


Zeby nie wyszlo, ze szukam niepotrzebnie diury w calym, przypomne, ze zima wskazowka byla ciut powyzej kreski 80*C. A i w obecnych warunkach atm. taka jak na zdjeciu jest tylko jak np. mocniej dam w palnik, albo jak stoje w korku, a tego co pisali Panowie wczesniej wynika, ze u Nich temp. jest niemienna. Czyli wychodziloby na termostat, ktory np. sie nie domyka.

P.S.
Po ilu minutach pracy na biegu jalowym M110 powinien osiagnac swoja temp. robocza?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 24, 2006 11:23 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witaj Michau!

Chyba jednak chcesz coś znaleźć ;)
Ja mam tak samo w dieselu - zimą trochę ponad 80*, latem w korkach
ponad 90*. Oczywiście jak potrzymam silnik na 3000obr to zaraz
trochę spada hehe :)

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 10:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Odświeżam wątek.
U mnie od kiedy pamiętam wskazówka temperatury "leży" na połowie 8.
Od dwóch dni natomiast zauważam nieliniowe działanie wskazówki. Związane są z tym również powyższone wskazania temperatury. Podczas jazdy jest raczej ok, po dłuższym postoju z włączonym motorem dochodzi, jak nigdy, prawie do wskazówki "100", po przejechaniu jakiegoś odcinka spada na stale miejsce - "8". Co ciekawe ową nieliniowość można zauwazyć podczas pokonywania dziur i studzienek kanalizacyjnych, wtedy wskaźnik spada na ułamek sekundy na stałe miejsce "8" i za chwilę wraca do góry. Po jakimś czasie jest ok. Z reguły po postoju na chodzie wskazówka się podnosiła, ale trochę ponad "8", ale nie do prawie 100.
Sądze, że coś się popsuło, ale co? Wskaźnik? czujnik? jeśli to gdzie? w silniku czy chłodnicy?

ps. jutro sprawdze poziom płynu w chłodnicy [zlosnikz]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl