MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] dziwne wskazania bagnetu
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18661
Strona 1 z 2

Autor:  teope [ pn maja 08, 2006 9:47 am ]
Tytuł:  [W123] dziwne wskazania bagnetu

Witam,
Za każdym razem gdy sprawdzam poziom oleju po obu stronach bagnetu są inne wskazania – np. gdy z jednej str jest pełny (max) stan to z drugiej jest prawidłowy stan (pomiędzy min a max)

Potrafi ktoś to wytłumaczyć???

Autor:  Rybaczenkow [ pn maja 08, 2006 9:50 am ]
Tytuł: 

u mnie wskazania tez sie troche roznia w zaleznosci z ktorej strony patrze ale jakos mi to nie przeszkadza [zlosnik]

Autor:  teope [ pn maja 08, 2006 9:52 am ]
Tytuł: 

gdyby różnica była minimalna to OK ale u mnie między jedną a drugą stoną jest minimum centymetr różnicy!!!

Autor:  erio [ pn maja 08, 2006 12:44 pm ]
Tytuł: 

poprostu w czasie wkladania i wyjmowania bagnetu jedna strona si ebrudzi trąc o sciankę ... ja to tak sobei wyjaśniam ... ważniejszy dla mnie jest poziom niższy ....

Autor:  Wojtyla [ pn maja 08, 2006 1:09 pm ]
Tytuł: 

Witam
jeżeli sprawdzasz stan oleju w silniku to odczyt powinieneś brać od strony silnika a nie od strony koła z uwagi na to iż bagnet nie wchodzi do silnika pionowo w dół tylko po skosie i dlatego wskazania się różnią.
Pozdro

Autor:  teope [ pn maja 08, 2006 4:00 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
odczyt powinieneś brać od strony silnika a nie od strony koła z uwagi na to iż bagnet nie wchodzi do silnika pionowo w dół tylko po skosie i dlatego wskazania się różnią


troszkę bym jednak polemizował !
sam miałem kilka MB (pomijając inne marki), znam sporo osób które jeźdźą MB i nigdy wcześniej nie widziałem takiego zjawiska - do żadkości należy również minimalna różnica we wskazaniach na bagnecie miedzy jedną i drugą stroną dlatego też wniskuję, że coś jest nie tak jak być powinno!!!

Autor:  Patro [ pn maja 08, 2006 6:53 pm ]
Tytuł: 

teope pisze:
Za każdym razem gdy sprawdzam poziom oleju po obu stronach bagnetu są inne wskazania


U mnie występuje podobne zjawisko. Po jednej stronie bagnetu (od strony silnika) pokazuje nieco ponad 3/4, natomiast po drugiej (tej bliżej pompy wspomagania) nieco powyżej połowy. Różnica wynosi ok. 5-6mm.

Jeżeli to pomoże, to dodam, że taki poziom oleju utrzymuje się świeżo po jego wymianie. Do "suchego" silnika (przy okazji wymieniłem uszczelkę miski olejowej) wlałem ok. 6 litrów oleju.

Autor:  Maniek [ pn maja 08, 2006 8:21 pm ]
Tytuł: 

Spotkałem się z podobnym zjawiskiem. Wystepuje u mnie prawie zawsze po wymianie oleju. Początkowo różnice sięgają nawet odległości min - max przy zalaniu 6l oleju! W miarę różnica maleje i po jakichś ... strzelam 500 km poziom się zrównuje. Mogę powiedzieć że wskazania z obydwu stron schodzą się w połowie. Ale nie mam pojęcia skąd to zjawisko się bierze

Autor:  teope [ pn maja 08, 2006 10:49 pm ]
Tytuł: 

u mnie taki stan rzeczy ma miejsce bez względu czy właśnie wymieniłem olej czy auto jest przed zmianą (zmieniam co 5 tys)
a jak wspomniałem wcześniej to w innych silnikach nigdy czegoś takiego nie miałem

skoro przyczyna jest nie do końca znana to wskazanie po której stronie należy interpretować poprawnie? - od str silnika czy pompy wspomagania?

Autor:  Fantom [ wt maja 09, 2006 1:11 am ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
odczyt powinieneś brać od strony silnika a nie od strony koła z uwagi na to iż bagnet nie wchodzi do silnika pionowo w dół tylko po skosie i dlatego wskazania się różnią.


P.S. Czy najpierw wycieracie bagnet i dopiero sprawdzacie poziom, czy od razu?

Autor:  teope [ wt maja 09, 2006 8:44 am ]
Tytuł: 

musisz wytrzeć bagnet bo inaczej będzie miał ze 2 stany

Autor:  MercBeginner [ śr maja 10, 2006 8:59 pm ]
Tytuł: 

Ja mam podobnie - dwa pomiary, różnica jest ok 2mm [zlosnik]

Oczywiście przed sprawdzeniem przecieram bagnet.

Autor:  laudan [ czw maja 11, 2006 5:02 am ]
Tytuł: 

Kup nowy bagnet [zlosnik] A swoja droga to normalka ze z 2 stron pokazuje rozne stany. Wazne aby olej byl pomiedzy min i max.

Autor:  qzyn [ czw maja 11, 2006 9:28 pm ]
Tytuł: 

U mnie siega to 5-10mm. Mam tak od kiedy uzywam w123 240TD czyli jakiws 100kkm. Nie zauwazylem zadnej zasady czy prawidlowosci.

Pomiar okolo 10-15 min po wylaczeniu silnika. Oczywiscie bagnet wyjety, wytarty, wlozony i po 3-5 sekundach wyjety.

Zawsze patrze na ten po stronie silnika... do tej pory daje to dobry wynik.
W misce czysto, bo zmienialem jej uszczelke i sprawdzalem co w misce plywa.
Nie znam przyczyn, pogodzilem sie z tym.

Autor:  misiek [ czw maja 11, 2006 10:50 pm ]
Tytuł: 

Hm, a ja nigdy nie patrzyłem na tę drugą stronę :o [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/