MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problemy z hamulcem https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1861 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Popey [ ndz lut 16, 2003 11:08 pm ] |
Tytuł: | Problemy z hamulcem |
Witam i odrazu przechodze do sedna sprawy.Otóz od jakiegoś czasu moje hamulce w aucie bardzo ciezko pracuja.Wczoraj wymieniłem serwo bo myslałem ze cos sie z nim stało....ale duzej zmiany nie wyczułem..niestety..a objawy są takie pedał jest twardy podczas hamowania i trzeba uzyc duzej siły zeby samochód zatrzymać.Pompa jest sprawna serwo również.Jeżeli ktoś miał podobne niemiłe doświadczenie i może wiedzieć"co w trawie piszczy" niech da znać bo ja juz ręce rozkładam... ![]() |
Autor: | VALENTINE123 [ ndz lut 16, 2003 11:48 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Miałem podobny przypadek w swoim aucie.Okazało sie ,że wspomaganie było za słabe.Winne były zaworki w wacum pompie .Po wymianie OK. |
Autor: | Popey [ pn lut 17, 2003 9:02 am ] |
Tytuł: | |
Zaworki tez zmieniłem i membranę gumową w vacum pompie też i nic to nie dało ![]() |
Autor: | Sebian [ pn lut 17, 2003 12:51 pm ] |
Tytuł: | |
POPEY pisze: Zaworki tez zmieniłem i membranę gumową w vacum pompie też i nic to nie dało
![]() Szkoda kasy. Ja mam to samo, szczególnie rano. Padnięta pompa podciśnienia. Nic nie daje wymiana membrany itp. W środę lub czwartek odstawiam autko na remont. Za nową pompę zapłacę 750zł. ![]() ![]() |
Autor: | Idzik [ pn lut 17, 2003 6:30 pm ] |
Tytuł: | |
Sebian pisze: A potem spokojna jazda do Niemiec.
![]() Ty to chyba na jakieś saksy jeździsz ![]() |
Autor: | Popey [ wt lut 18, 2003 12:55 am ] |
Tytuł: | |
No nic dzisiaj..ale ni eo tej porze ![]() |
Autor: | Sebian [ wt lut 18, 2003 2:41 pm ] |
Tytuł: | |
POPEY pisze: No nic dzisiaj..ale ni eo tej porze
![]() Dobrze wiesz, od jak długiego czasu zwlekam z tą pompą. Ale (odpukać) wolę zrobić, niż miałoby mi w pewnej chwili naprawdę zabraknąć hamulcy. I tak z rana mam totalny beton. Mało tego, z tego co sie dowiedziałem, podobno totalna rozpierducha pompy może się okazać zgubna dla rozrządu - łańcuch znajduje sie ok. 1cm od ww. pompy i istnieje duże ryzyko dostania się gruzu z np. rozpieprzonego łożyska itp. |
Autor: | MacKuz [ wt lut 18, 2003 7:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Problemy z hamulcem |
POPEY pisze: Witam i odrazu przechodze do sedna sprawy.Otóz od jakiegoś czasu moje hamulce w aucie bardzo ciezko pracuja.Wczoraj wymieniłem serwo bo myslałem ze cos sie z nim stało....ale duzej zmiany nie wyczułem..niestety..a objawy są takie pedał jest twardy podczas hamowania i trzeba uzyc duzej siły zeby samochód zatrzymać.Pompa jest sprawna serwo również.Jeżeli ktoś miał podobne niemiłe doświadczenie i może wiedzieć"co w trawie piszczy" niech da znać bo ja juz ręce rozkładam...
![]() No panowie sprawa jest poważna mam taki sam objaw Po samym starcie heble są jakby OK ale po kilku minutach jazdy pedał robi sie strasznie wysoki i słabo hamuje - chyba zdechło serwo albo pompa podciśnienia i tu moje pytanie jak sprawdzić te dwa elementy ?? |
Autor: | Popey [ wt lut 18, 2003 11:11 pm ] |
Tytuł: | |
No to panie Macieju mam dla Ciebie smutną wiadomosć.Trzeba wymienić sławna już w tym odcinku vaqu pompe...co dzis składnie uczyniłem dzieki pomocy Wojtasa ,który mi takową użyczył i bardzo mu za to dziękuję ![]() ![]() ![]() ![]() A jak sprawdzic pompe..to nie mam pojęcia ![]() ![]() Ale powracając, wymiana nie trwa długo..dostep do dwóch śrubek jest utrudniony ale było oki..no i nie zapomnijcie o solidnym uszczelnieniu pompy z reszta ustrojstwa ![]() ![]() No to życze udanej naprawy i ...powodzenia O własnie sobie przypomniałem ze zepsute vaqu syczało mi podczas naciśniecia na hamulec był to charakterystyczny "syk syk" ![]() ![]() Więc jeszcze raz powodzenia a teraz zasłużony ![]() Nerka |
Autor: | VALENTINE123 [ wt lut 18, 2003 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie ,jednego nie rozumiem ,co pada w tej vacum pompie czego nie da sie naprawic (wymienić).Dlaczego od razu trzeba wymienic całą pompę.Ja wymieniłem membranę (tylko oryginał) i zaworki i jest ok. |
Autor: | laudan [ wt lut 18, 2003 11:34 pm ] |
Tytuł: | |
POPEY pisze: A jak sprawdzic pompe..to nie mam pojęcia
![]() Manometrem:) Gosc w warsztacie mial taki specjalny zrobiony do sprawdzania vacum pompy, naciska patrzy i wyrok:) Z tego co wiem to winny jest mechanizm krzywkowy, ktory jak sie porzadnie wyrobi to nie pomaga wymiana membrany. |
Autor: | MacKuz [ śr lut 19, 2003 8:21 am ] |
Tytuł: | |
Popey może wiesz ile orientacyjnie kosztuje taka pompa podcisnienia nowa, uzywana i czy ewentualnie wchodzić w uzywaną ?? |
Autor: | Popey [ śr lut 19, 2003 9:43 am ] |
Tytuł: | |
He he to miałeś szczęscie Idzik ze tylko pierdółki poszły ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Sebian [ śr lut 19, 2003 3:53 pm ] |
Tytuł: | |
POPEY pisze: No to panie Macieju mam dla Ciebie smutną wiadomosć.Trzeba wymienić sławna już w tym odcinku vaqu pompe...co dzis składnie uczyniłem dzieki pomocy Wojtasa ,który mi takową użyczył i bardzo mu za to dziękuję
![]() ![]() ![]() ![]() A jak sprawdzic pompe..to nie mam pojęcia ![]() ![]() Ale powracając, wymiana nie trwa długo..dostep do dwóch śrubek jest utrudniony ale było oki..no i nie zapomnijcie o solidnym uszczelnieniu pompy z reszta ustrojstwa ![]() ![]() No to życze udanej naprawy i ...powodzenia O własnie sobie przypomniałem ze zepsute vaqu syczało mi podczas naciśniecia na hamulec był to charakterystyczny "syk syk" ![]() ![]() Więc jeszcze raz powodzenia a teraz zasłużony ![]() Nerka A nie mówiłem? ![]() ![]() Ja, ja - Carlsberg rulezzz... ![]() |
Autor: | Sebian [ śr lut 19, 2003 4:00 pm ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: Popey może wiesz ile orientacyjnie kosztuje taka pompa podcisnienia
nowa, uzywana i czy ewentualnie wchodzić w uzywaną ?? No to teraz wygodnie usiądź, bo w zależności od wariantu upadniesz ![]() ![]() W silniku 300D od beczki (chyba takowy masz w swojej 116) były stosowane 2 rodzaje pomp podciśnienia: tłokowa i membranowa. Poznasz łatwo: jeśli masz 1 wyjście z pompy, to tłokowa, a jeśli dwa - membranowa. Membranowa ciągnie dodatkowo z filtra powietrza. Jeśli masz membranową, to problem jest malutki - albo wymieniasz membrankę za 30-40zł, albo kupujesz używaną pompę za całe 50zł. Byłeś już w garażu? Sprawdziłeś? ![]() ![]() A jak nie byłeś jeszcze w garażu, to się módl, żeby były 2 wyjścia. ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |