MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Obroty silnika a prędkość 240D
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18602
Strona 1 z 2

Autor:  MercBeginner [ czw maja 04, 2006 9:13 pm ]
Tytuł:  [W123] Obroty silnika a prędkość 240D

Witam!

Mam pytanie:
Jakie obroty ma silnik 240D z 4-manual przy V-max - załóżmy 135km/h?

Z góry dzięki za odpowiedź - Bartek


P.S. nie jeżdzę tyle ale ciekaw jestem hehe :)

Autor:  MercBeginner [ sob maja 06, 2006 9:06 pm ]
Tytuł: 

Naprawdę nie wiecie? [zlosnik]

Autor:  Fantom [ sob maja 06, 2006 9:16 pm ]
Tytuł: 

Coś około 4200 obr./min. dla wersji 65 koni i 4400 obr./min. dla 72 konnej wersji, ale "na bank" nie wiem... - przy tych obrotach silniki te osiągają maksymalną moc.

Autor:  MercBeginner [ pn maja 08, 2006 12:27 am ]
Tytuł: 

Fantom pisze:
Coś około 4200 obr./min. dla wersji 65 koni i 4400 obr./min. dla 72 konnej wersji, ale "na bank" nie wiem... - przy tych obrotach silniki te osiągają maksymalną moc.


Dzięki!
Jakie obroty w silniku Diesel'a wchodzą w zakres "zielonej" skali?
Tzn powyżej jakich obrotów jest już "niezdrowo"?
Czy jest to wspomniane 4400 obr/min?

Autor:  laudan [ pn maja 08, 2006 12:35 am ]
Tytuł: 

Obroty z okolic obrotow max momentu obrotowego. Stare diesle nie lubia sie szybko krecic.

Autor:  qzyn [ pn maja 08, 2006 7:30 am ]
Tytuł: 

240TD Vmax to 141.
Predkosc osiagana o wiele wiecej (wiem, zal ale raz na 3-4 lata trzeba sprawdzic) siega 160 i wiecej. Most i skrzynia od modelu 240TD.

Predkosc nie przesilajaca tego silnika i dajaca poczucie troski o zespol napedowy to na moj gust okolo 120. Jak trzeba troszke wiecej.
Przy 120 silnik jakos tak jeszcze nie bzyczy tylko dostojnie klekota :-)
Spalanie przy 120 w trasie i 4 osobach plus bardzo pelen bagaznil to 7,2-7,4. Mniej jeszcze nie dalo sie uzyskac.

Autor:  Seazaki [ sob gru 23, 2006 11:21 pm ]
Tytuł:  Problem z v max

Też jeżdżę 240TD, ale mam taki problem, że nie mogę go rozpędzić więcej niż 110km/h :( Tylny most sprawdziłem, że prawidłowy (3.69), skrzynia biegów nawet jeśli by była od innego modelu, to i tak nie ma znaczenia, bo na ostatnim biegu jest przełożenie 1 do 1, wiec jedzie tyle, ile się silnik kręci. Co to może więc być, że jest wolny? Silnik ładnie odpala (dawał nawet radę, gdy mi przekaźnik się zepsuł i nie grzał świec, a był prawie przymrozek), choć na pierwszym tłoku jest już tylko 18 ciśnienia.

Autor:  beet [ sob gru 23, 2006 11:31 pm ]
Tytuł: 

Seazaki pisze:
ale mam taki problem, że nie mogę go rozpędzić więcej niż 110km/h


Szukaj wzniesien :) A tak na powaznie to przy zdrowym silniku 240tka pojdzie 160 a i nawet ciut wiecej. Wujas ile razy jezdzil do reichu to nie mial problemu z zamknieciem licznika. Jesli jestes pewien "oryginalnosci" osprzetu typu wal-skrzynia, to lepiej pojedz do kogos kto ustawi Ci wtryski, a przy okazji sprawdzi sama pompe. Widywalem prawdziwe zdechlaki ktore bez problemu wyciagaly 140-150 wiec to raczej nie lezy w samym silniku. Tak btw to moze masz zalozony jakis licznik amg wyskalowany do 240kmph? [zlosnik]

Autor:  laudan [ ndz gru 24, 2006 12:06 am ]
Tytuł: 

A ja wymienilbym filterki na poczatek, ustawic zaworki tez nie zaszkodzi, choc te to nie przyczyna mulowatosci. Dopiero pozniej bralbym sie za powazniejsze rzeczy.

Autor:  Seazaki [ ndz gru 24, 2006 12:56 am ]
Tytuł:  Słaba prędkość max - co może być przyczyną?

Problem nie w mułowatości, ale w niskiej prędkości max (tylko 110km/h). Do niedawna był też mułowaty, ale mu wymieniłem pompę i teraz przyśpiesza ok. Filtry powymieniane, zawory były sprawdzane, wtryski też (na pierwszym tłoku został specjalnie założony lejący wtrysk, bo wtedy silnikiem przestało bujać na wolnych obratach- ale to nie powinno chyba rzutować na prędkość maksymalną?). Co może być problemem? Ktoś mi zasugerował, że może to sprzęgło, ale ja nie czuję, żeby się ślizgało (może przy bardzo wysokich obrotach, bo mam wrażenie, że na innym 240D mogłem dociągnąc biegi trochę wyżej, a u mnie 2 do 45km/h, trójka gdzieś do 75km/h). Czy może być problem płynie hamulcowym, że go jest np. za mało, albo pompa źle pracuje i nie wyciska sprzęgła wystarczająco mocno przy wysokich obrotach??

Autor:  MercSwir [ ndz gru 24, 2006 1:05 am ]
Tytuł: 

Moja 200d na 2 ma 60km/h więc coś nie teges z tym twoim 240 :-?

Autor:  bary123ce [ ndz gru 24, 2006 5:19 pm ]
Tytuł: 

do ilu km/h masz licznik?

Autor:  Seazaki [ ndz gru 24, 2006 11:02 pm ]
Tytuł:  Słaba prędkość max - co może być przyczyną?

Miałem do niedawna licznik do 200 (fałszował tylko 10km/h), ale wymieniłem go na ten od 240D, czyli do 160 i nadal pokazuje słabą prędkość max (więc to nie była kwestia licznika). Sprawdzałem prędkości z kolegą jadącym koło mnie swoim samochodem. Moim autem jakby nie mogę dociągnąć do wysokich obrotów na każdym biegu (tzn. obroty są, silnik wyje, ale nie jedzie szybko). Jednak nie mam wrażenia, żeby sprzęgło się ślizgało- po prostu powyżej pewnych obrotów przestaje już przyspieszać, a powinno jeszcze, porównując z innym MB 124D, którym mam też okazję jeździć. Jest jeden objaw: jak daje dużo gazu przy ruszaniu na pierwszym biegu, to przy wrzuceniu na dwójkę jest zgrzyt w skrzyni biegów. Czy to synchronizatory w skrzyni, czy sprzęgło do wymiany, czy kwestia płynu/pompy (zapowietrzenie) w układzie sprzęgła?

Autor:  wielki3333 [ wt gru 26, 2006 8:27 am ]
Tytuł: 

a rozmiar kółek jest ok?

Autor:  chymon [ wt gru 26, 2006 1:09 pm ]
Tytuł: 

Może Ci się gdzieś cięgło od gazu przyblokowało?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/