MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 10:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 26, 2006 5:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam wszystkich

Dzis rano jechalem autem i nagle silnik zgasl. Probowalem zapalac ale nic.
Znajomy zaciagnal mnie na "baze" i caly dzien rozpracowywalem co jest grane. Zdjagnozowalem, ze nie ma iskry. Sprawdzilem po kolei :

- swiece
- cewke
- kopulke
- palec w aparacie zaplonowym
- takie dwa oporniki montowane na lewym nadkolu
- modulator (ten taki aluminiowy klocek kolo cewki),

Sprawdzenie polegalo na tym, ze wszystkie te elementy przelozylem na chwile z innego auta, na 100% sprawnego. Juz naprawde pod koniec dnia rece mi opadly i poddalem sie.
Prosze o odpowiedz jesli komus cos takiego sie przytrafilo.
Mysle, ze rozchodzi sie tu o jakas pierdole albo potezna awarie.

Pozdrowka dla wszystkich


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 26, 2006 9:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 28, 2003 11:58 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Hej. Z opisu wynika, że pozostał jako podejrzany aparat zapłonowy (a właściwie bezstykowy przerywacz) albo przewód pomiędzy modułem zapłonowym a owym przerywaczem. Ze schematu elektrycznego wynika że ów przewód to draństwo ekranowane i jak ci pęknie w środku żyła albo zewrze się z ekranem to układ tranzystorowy (moduł zapłonowy) nie dostaje impulsów z przerywacza zatem nie wzbudza cewki zapłonowej i nie masz iskry na świecach. Rezystancja pomiędzy żyłą środkową a ekranem (po odłączeniu przewodu od modułu zapłonowego) wraz z obwodami bezstykowego przerywacza winna wynosić ok. 600 +/- 100 Ohm. Z kolei pomiędzy żyłą środkową a masą samochodu winien wskazywać nieskończoność. Jeśli chodzi o ten przewód to sam przerabiałem taki problem. Na szczęście walnęło w trakcie serwisu i to magicy w serwisie zmagali się z reanimacją kabla. Teraz walnęło coś innego u mnie pod domem i zmagać się z tym muszę sam bo auto nie ma szans na dojazd do serwisu.

_________________
Pozdrawiam,

Zielony
ex MB W123/250/BG/505kkm "Kanapowóz" R.I.P.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 26, 2006 11:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Czyli generalnie nalezaloby wymienic aparat zaplonowy razem z tym malym plastikowym elementem z ktorego wychodzi taki zielony kabel idacy do modulatora zaplonowego?

Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 27, 2006 8:25 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
zacznij od diagnostyki kabla - podmień jak już to robiłeś z auta sprawnego
czy sprawdzałeś kabelek WN od cewki do rozdzielacza?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 29, 2006 8:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam

Dzieki Zielony wymiana kabla naprawde pomogla.
Dzieki za bardzo fachowe podejscie do sprawy.
Oby takich trafnych i fachowych pomocy jak najwiecej na tym forum.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl